Wisła Kraków z nowym sponsorem. Biała Gwiazda ma otrzymać co najmniej 4,2 mln zł

Firma Lyoness została nowym sponsorem Wisły Kraków. Na mocy trzyletniej umowy borykająca się z poważnymi problemami finansowymi Biała Gwiazda ma otrzymać od nowego partnera co najmniej 4,2 mln zł.

Maciej Kmita
Maciej Kmita
PAP / Stanisław Rozpędzik

Lyoness zajmuje się obsługą i rozwojem programu lojalnościowego pod marką Lyoness. Działa w 47 krajach na całym świecie, a z jej programu korzysta już ponad pięć milionów użytkowników.

Logo firmy pojawi się na rękawkach koszulek meczowych Białej Gwiazdy. Lyoness uruchomi też program lojalnościowy dla kibiców krakowskiego klubu, a jeden procent z każdej transakcji wykonanej przez fanów Wisły będzie przeznaczony na fundusz transferowy krakowskiego klubu. Nieoficjalnie mówi się, że na mocy trzyletniej umowy Wisła ma otrzymać co najmniej 4,2 mln zł.

- Są trzy strumienie przychodów dla klubu. Jeden to umowa sponsorska, drugi to wartość, którą otrzyma Wisła z transakcji realizowanych przez kibiców, a trzeci element jest związany z marketingiem Chcielibyśmy wykorzystać pewien fundusz
marketingowy na rzecz Wisły - tłumaczy dyrektor firmy Lyoness na Europę Wschodnią, Rafał Pięta.

Pierwsze rozmowy między Wisłą a firmą Lyoness prowadzone były na początku roku, ale wówczas nie udało się ich sfinalizować ze względu na planowaną sprzedaż klubu przez Bogusława Cupiała. Rozmowy wznowiono, gdy pod koniec sierpnia nowym właścicielem Wisły SA zostało TS "Wisła".

- Podchodziliśmy do Wisły już wcześniej. Nowy zarząd zgłosił się do nas z propozycją podjęcia rozmów i tak zaczęła się nasza współpraca. Chcę podkreślić dużą rolę kibiców. To kibice stanowią o sile klubu. Wyniki sportowe są ważne, ale
to fani są duchem każdego klubu - tłumaczy prezes polskiego oddziału firmy, Ziemowit Deptuła.

Nowego sponsora Wisły nie odstraszyło to, że zespól Dariusza Wdowczyka jest w tej chwili czerwoną latarnią Lotto Ekstraklasy. - Nie jest dla nas istotną rzeczą to, które miejsce w tabeli  zajmuje dziś Wisła - dla nas ważne jest to, że Wisła to firma znana nie tylko w kraju, ale na całym świecie. To dla nas istotni element - mówi Pięta.

Lyoness sponsoruje też inne czołowe kluby Lotto Ekstraklasy: Legię Warszawa, Lechię Gdańsk i Lecha Poznań. Poza tym firma wspiera m.in. Rapid Wiedeń i Slavię Praga.

ZOBACZ WIDEO Legia bez Mioduskiego? Wycofał się z bieżącej działalności (Źródło: TVP S.A.)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×