Wielki marketing Manchesteru United. Miliony za rekord Wayne'a Rooneya

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Bramka Wayne'a Rooneya ze Stoke City była jego 250 w historii Manchesteru United. To olbrzymi sukces sportowy, ale i wielkie pieniądze dla klubu z Old Trafford.

Niedawno firma doradcza Deloitte opublikowała specjalny raport, z którego wynika, że Manchester United zatrzymał finansową hegemonię Realu Madryt. Trwała ona 11 lat, ale w sezonie 2015/2016 Czerwone Diabły uzyskały przychód rzędu 689 milionów euro - to o 69 milionów więcej niż Real Madryt oraz FC Barcelona.

To jednak nie koniec finansowego eldorado. Przed tym sezonem pozyskano Zlatana Ibrahimovicia oraz Paula Pogbę. Ten pierwszy, według pierwszych nieoficjalnych informacji, przyniósł przychód ze sprzedaży koszulek ponad 100 milionów euro.

Także koszulka Pogby rozchodziła się jak świeże bułeczki, a to doskonała informacja dla klubowych księgowych, które mogą liczyć przychody w milionach euro.

W sobotę Wayne Rooney strzelił bramkę numer 250 w barwach Manchesteru United. Dział marketingu od dawna był przygotowany na taką okoliczność. Jeszcze tego samego dnia w klubowym sklepie Manchesteru United pojawiły się specjalne koszulki "250ney" z numerem 10 na koszulce. Koszt najdroższego trykotu to 85 euro.

ZOBACZ WIDEO Serie A: triumf Napoli na San Siro! [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Jednak to nie są jedyne pamiątki związane z rekordem Rooneya. Za "jedyne" 80 euro można kupić portret na ścianę, a okolicznościowy kubek "250ney" to wydatek rzędu 10 euro. Najtańsza opcja to zwykły plakat (7 euro).

Manchester United ostrzega, że to "edycja limitowana", co tylko ma przyspieszyć wyprzedaż specjalnie przygotowanych produktów. Czerwone Diabły z pewnością zarobią na tym wydarzeniu kilka milionów euro, a to tylko pokazuje, że pod względem marketingowym klub z Old Trafford to absolutny top na świecie.

Źródło artykułu: