Przed tygodniem TVP poinformowała, że na jej anteny wraca Liga Mistrzów. W każdej kolejce ma być transmitowany jeden środowy mecz. Stacja pozwoliła wybrać kibicom spotkanie pierwszej serii.
W głosowaniu nieznacznie wygrał mecz Realu Madryt z APOEL-em Nikozja, który wyprzedził starcie Tottenhamu Hotspur z Borussią Dortmund. Taki wybór spotkał się z ostrą krytyką na Twitterze, a część internautów zaapelowała do władz telewizji, aby następnym razem sama wybierała spotkanie. Ostatecznie Real pokonał APOEL 3:0.
Portal WirtualneMedia.pl wyjawił dane firmy badawczej Nielsen Audience Measurement, według której spotkanie transmitowane na antenie TVP 1 oglądało 1,37 mln widzów. W tym czasie znacznie więcej osób oglądało kanał TVP 2, na którym emitowano popularne seriale. Prezes telewizji publicznej Jacek Kurski twierdzi, iż widownia meczu była prawie 2-krotnie większa.
- Ostatni mecz Realu Madryt z APOEL-em oglądało ponad 2,5 mln Polaków. Wykazywana przez Nielsena widownia na poziomie 1,4 mln osób jest kabaretem. Jest to coś tak niewiarygodnego i absurdalnego, że ja proponuję przestać zajmować się na poważnie wskazaniami Nielsena. Wszyscy chyba mają poczucie, że nie da się uwierzyć, że mecz Realu Madryt transmitowany w telewizji publicznej na otwartej antenie może zgromadzić tak mało widzów. Mamy dostęp do rzeczywistych zachowań i wiemy, że mecz Realu był oglądany przez co najmniej 2,5 mln ludzi - przyznał na łamach WirtualneMedia.pl Kurski.
Jednocześnie prezes TVP zapowiedział dalsze działania względem firmy NEM. - My się tą sprawą systemowo zajmiemy i wkrótce odpalimy, bo to już przekroczyło granice śmieszności - stwierdził.
Jakie działania systemowe miał na myśli Kurski? Niewykluczone, że prezes TVP chciał zasygnalizować realizację zapowiedzi z października 2016 roku. Wtedy to mówił o stworzeniu alternatywnych metod badań telemetrycznych.
ZOBACZ WIDEO Serie A: istna demolka, Napoli nie miało litości! Zobacz skrót meczu z Benevento [ZDJĘCIA ELEVEN]
Dla porównania, według tej samej firmy badawczej, wrześniowy mecz Polska - Kazachstan na antenie Polsatu oglądało 6,3 mln widzów.
nie układa. Zaczynają się niepowodzenia, marynarze szukają pośród siebie " Jonasza "
Jonasz to jest taka p Czytaj całość