Nowości i zmiany w Rajdzie Polski

Getty Images / Thierry Neuville podczas Rajdu Polski
Getty Images / Thierry Neuville podczas Rajdu Polski

Rajd Polski po czterech kolejnych sezonach w Rajdowych Mistrzostwach Świata powraca do Mistrzostw Europy. 75. edycja polskiego klasyka będzie również rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Rajd Polski

W tym artykule dowiesz się o:

Zmiana statusu rajdu sprawia, że organizatorzy muszą dostosować koncepcję zawodów do wymogów regulaminowych obowiązujących w mistrzostwach Starego Kontynentu. Zmiany zaszły także na kluczowych dla rajdu stanowiskach. Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego 75. Rajdu Polski został Jarosław Noworól, który był dyrektorem rajdu przez ostatnie cztery lata. Jego miejsce zajął Krzysztof Maciejewski będący od roku 2014 dyrektorem sportowym zawodów.

- Wykorzystujemy naturalnie dorobek i doświadczenia zdobyte podczas rund mistrzostw świata oraz inwestycje poczynione w ostatnich latach. Dzięki temu rajdowe zespoły będą miały do swojej dyspozycji sukcesywnie rozbudowywany park serwisowy z utwardzoną nawierzchnią. Jako odcinki specjalne wybraliśmy sprawdzone drogi, których nawierzchnia jest na tyle dobrej jakości, że nie ulegała degradacji podczas przejazdów samochodów klasy WRC. Biura rajdu znajdą się tradycyjnie w Centrum Kongresowym Hotelu Gołębiewski, a tor Mikołajki Arena będzie trzykrotnie miejscem walki najlepszych załóg ERC i RSMP, w tym dwukrotnie w nowej konfiguracji - powiedział Jarosław Noworól, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego 75. Rajdu Polski.

Podczas trzydniowej rywalizacji (21-23 września 2018) zaplanowano rozegranie 15 odcinków specjalnych o długości około 215 kilometrów. Pierwszego dnia rajdu, w piątek kibice będą mogli podziwiać załogi podczas odcinka kwalifikacyjnego, którego wyniki decydują o bardzo istotnej w rajdach szutrowych kolejności startu. Rajdówki pojawia się również na odcinku testowym. Jego trasa, identyczna jak odcinka kwalifikacyjnego jest zupełnie nowa. W godzinach popołudniowych, po uroczystym starcie w centrum Mikołajek pierwszy widowiskowy oes na torze z dwoma równocześnie rywalizującymi samochodami.

- Trasę w tym roku zaplanowaliśmy tak, aby kibice mogli zobaczyć możliwie dużo odcinków specjalnych. Nowością jest próba Mikołajki Max o długości ponad 9 kilometrów, która rozpoczyna się na drogach w okolicy stolicy Mazur, a kończy na torze. Nigdy wcześniej nie przeprowadzaliśmy takiego oesu w Rajdzie Polski. Kibicom będzie dzięki temu łatwiej zobaczyć rywalizujące załogi na trasie oesu i zdążyć do serwisu, aby podziwiać prace mechaników. Chcemy również zmienić koncepcję wyznaczania stref kibica i sposób zabezpieczania trasy, aby w przedostatni weekend września nie wystąpiły problemy związane z bezpieczeństwem kibiców - stwierdził Krzysztof Maciejewski, dyrektor 75. Rajdu Polski.

Sobotnia i niedzielna (22 i 23 września 2018) rywalizacja będzie przebiegała na trasach 14 odcinków specjalnych. Pierwszego dnia cztery, dwukrotnie przejeżdżane próby sportowe o długości ponad 110 kilometrów. W niedzielę zawodnicy będą mieli jeszcze do pokonania sześć odcinków (3 próby przejeżdżane dwukrotnie) o długości blisko 100 kilometrów. Zwycięzcy 75. Rajdu Polski pojawią się na mecie w centrum Mikołajek o godzinie 18:00.

Komentarze (0)