Nowości i zmiany w Rajdzie Polski
Rajd Polski po czterech kolejnych sezonach w Rajdowych Mistrzostwach Świata powraca do Mistrzostw Europy. 75. edycja polskiego klasyka będzie również rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
- Wykorzystujemy naturalnie dorobek i doświadczenia zdobyte podczas rund mistrzostw świata oraz inwestycje poczynione w ostatnich latach. Dzięki temu rajdowe zespoły będą miały do swojej dyspozycji sukcesywnie rozbudowywany park serwisowy z utwardzoną nawierzchnią. Jako odcinki specjalne wybraliśmy sprawdzone drogi, których nawierzchnia jest na tyle dobrej jakości, że nie ulegała degradacji podczas przejazdów samochodów klasy WRC. Biura rajdu znajdą się tradycyjnie w Centrum Kongresowym Hotelu Gołębiewski, a tor Mikołajki Arena będzie trzykrotnie miejscem walki najlepszych załóg ERC i RSMP, w tym dwukrotnie w nowej konfiguracji - powiedział Jarosław Noworól, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego 75. Rajdu Polski.
Podczas trzydniowej rywalizacji (21-23 września 2018) zaplanowano rozegranie 15 odcinków specjalnych o długości około 215 kilometrów. Pierwszego dnia rajdu, w piątek kibice będą mogli podziwiać załogi podczas odcinka kwalifikacyjnego, którego wyniki decydują o bardzo istotnej w rajdach szutrowych kolejności startu. Rajdówki pojawia się również na odcinku testowym. Jego trasa, identyczna jak odcinka kwalifikacyjnego jest zupełnie nowa. W godzinach popołudniowych, po uroczystym starcie w centrum Mikołajek pierwszy widowiskowy oes na torze z dwoma równocześnie rywalizującymi samochodami.
- Trasę w tym roku zaplanowaliśmy tak, aby kibice mogli zobaczyć możliwie dużo odcinków specjalnych. Nowością jest próba Mikołajki Max o długości ponad 9 kilometrów, która rozpoczyna się na drogach w okolicy stolicy Mazur, a kończy na torze. Nigdy wcześniej nie przeprowadzaliśmy takiego oesu w Rajdzie Polski. Kibicom będzie dzięki temu łatwiej zobaczyć rywalizujące załogi na trasie oesu i zdążyć do serwisu, aby podziwiać prace mechaników. Chcemy również zmienić koncepcję wyznaczania stref kibica i sposób zabezpieczania trasy, aby w przedostatni weekend września nie wystąpiły problemy związane z bezpieczeństwem kibiców - stwierdził Krzysztof Maciejewski, dyrektor 75. Rajdu Polski.
Sobotnia i niedzielna (22 i 23 września 2018) rywalizacja będzie przebiegała na trasach 14 odcinków specjalnych. Pierwszego dnia cztery, dwukrotnie przejeżdżane próby sportowe o długości ponad 110 kilometrów. W niedzielę zawodnicy będą mieli jeszcze do pokonania sześć odcinków (3 próby przejeżdżane dwukrotnie) o długości blisko 100 kilometrów. Zwycięzcy 75. Rajdu Polski pojawią się na mecie w centrum Mikołajek o godzinie 18:00.