Kibice odwracają się od Biało-Czerwonych. Najwięcej sympatii fanów stracił Robert Lewandowski

Getty Images / Alex Livesey / Na zdjęciu: Robert Lewandowski
Getty Images / Alex Livesey / Na zdjęciu: Robert Lewandowski

Słaby występ na mistrzostwach świata w Rosji sprawił, że sympatycy futbolu nad Wisłą mniej przychylnie patrzą na kadrowiczów. Nie ma zawodnika, który zyskałby w porównaniu z badaniem sympatii sprzed dwóch miesięcy.

Najwięcej sympatii fanów piłkarskiej reprezentacji Polski po mundialu w Rosji stracił Robert Lewandowski. Tak wynika z badania Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group), które zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 600 osób w wieku 18+.

Kapitan naszej reprezentacji obecnie cieszy się sympatią 32,1 proc. badanych, czyli o 11,9 proc. mniej niż przed rosyjskim turniejem (mistrzostwa odbyły się w dniach 14 czerwca - 15 lipca - przyp. red). Spadek sympatii dotyczy wszystkich kadrowiczów, byłego selekcjonera Adama Nawałki, a także prezesa PZPN, Zbigniewa Bońka.

W porównaniu z badaniem przeprowadzonym w maju, Boniek uzyskał wynik o 8,8 proc. gorszy (z 33 proc. na 24,2 proc.), a Nawałka o 7 punktów procentowych (z 28 proc. na 21 proc.). Słabszy wynik zaliczył nawet Jakub Błaszczykowski, do którego sympatię czuje teraz 31,7 proc. badanych. To o 5,3 punktu procentowego mniej niż przed wyjazdem kadry na mundial.

- Wiele reprezentacji i wielu zawodników zagrało poniżej oczekiwań, ale przeprosiny czy miłe słowa w stosunku do kibiców zwykle były na ich kanałach społecznościowych codziennością. U naszych reprezentantów panowała cisza, a potem niemal od razu pojawiły się zdjęcia z luksusowych wakacji. (...) Piłkarze odgrodzili się od fanów, pokazali, że nie przeżywają porażki tak, jak oni. A to nie mogło im zjednać sympatii - skomentowała spadkowy trend Aleksandra Marciniak, head of Havas Sports & Entertainment, cytowana przez portal wirtualnemedia.pl.

ZOBACZ WIDEO Jerzy Brzęczek zaczyna jak Adam Nawałka. Na prezentacji otrzymał koszulkę bez numeru

Po blamażu Biało-Czerwonych w Rosji nastąpił też przesyt aktywnością reklamową polskich piłkarzy. Coraz więcej kibiców nie chce oglądać zawodników w kampaniach różnych produktów.

- Ponad 2/3 badanych uznało, że nie chciałoby już żadnego piłkarza oglądać w reklamach. Aż 57,8 proc. chciałoby widzieć mniej Roberta Lewandowskiego (w porównaniu do 37 proc. w maju). Podobnie duże spadki na tym polu zanotował trener Nawałka, którego rzadziej w reklamach chciałoby oglądać 35,3 proc. kibiców (w maju: 12 proc.) i Kuba Błaszczykowski (34,3 proc. w lipcu, 15,9 proc. w maju) - można przeczytać w wirtualnemedia.pl.

Źródło artykułu: