Od tego sezonu kluby Bundesligi mogą sprzedawać miejsce reklamowe na rękawie swoich koszulek. Przed sezonem Schalke 04 Gelsenkirchen podpisało 3-letnią umowę z Deutsche Post DHL Group, przez co promowali spółkę-córkę firmy - internetowy supermarket Allyouneed Fresh. Teraz została ona jednak sprzedana przez koncern i w reklamie dojdzie do zmian. Klub będzie promował jedną z głównych marek.
Tu pojawił się problem, ponieważ zarówno w logo Deutsche Post, jak i DHL dominuje kolor żółty, który w niemieckiej piłce kojarzony jest głównie z największym rywalem Schalke - Borussią Dortmund. Ostatecznie w drugiej części sezonu na rękawie pojawi się znaczek DHL (czerwony napis na żółtym tle), a nie Deutsche Post (czarny napis na żółtym tle).
A big change has happened to #S04 over the winter break.
— Schalke_Canada FC (@Schalke_Canada) 17 stycznia 2019
"AllyouneedFresh" used to be on the jersey sleeve. The company is part of the "Deutsche Post DHL Group".
The "Deutsche Post DHL Group" has now sold "AllyouneedFresh" to "Delticom AG". So this will be the new patch. pic.twitter.com/S9rEC7jqwb
ZOBACZ WIDEO Rajd Dakar jest jak skoki narciarskie. "Mamy oddać dwa równe skoki"
Kibicom nie przypadło to do gustu, pojawiły się głosy krytyki i Schalke musiało wydać nawet oficjalny komunikat ws. nowego loga na rękawie. Klub z Gelsenkirchen zapewnia, że uzgodnił ze sponsorem pomniejszenie rozmiaru loga, a nawet jego zmianę (początkowo miało być Deutsche Post), dopisując, że "nie jest to pożądany kolor".
Schalke podpisało jednak lukratywny kontrakt, dlatego nie zamierza z niego zrezygnować. Pierwszy mecz klub w nowych koszulkach rozegra w ten weekend - w niedzielę zmierzy się z Wolfsburgiem.
Co ciekawe, tego samego dnia pojawiła się wielka promocja w sklepie internetowym Schalke. Za oryginalną koszulkę klubu, oczywiście z nowym logiem, można zapłacić nie 85, a jedynie 55 euro.