Kibice Lecha Poznań (na razie) nie wierzą w moc Adama Nawałki. Inauguracja bez tłumów na stadionie

Newspix / Tomasz Wantula / Na zdjęciu: piłkarze Lecha Poznań
Newspix / Tomasz Wantula / Na zdjęciu: piłkarze Lecha Poznań

To nie będzie inauguracja przy trybunach pękających w szwach. Kibice Lecha nie kwapią się do kupowania biletów na mecz z KGHM Zagłębiem Lubin i w piątek w Poznaniu frekwencja może być niska.

Drużyna Adama Nawałki nie przeszła zimą zbyt wielu zmian. O rewolucji (a oczekuje jej spora część fanów Kolejorza) nie było mowy, doszło tylko do kosmetyki składu.

Klub pozyskał dwóch piłkarzy - Juliusza Letniowskiego z Bytovii Bytów oraz Timura Żamaletdinowa z CSKA Moskwa.

Duży spadek w liczbie sprzedanych karnetów

Przed rundą wiosenną na stałe abonamenty zdecydowało się łącznie tylko 5,5 tys. kibiców. Ta liczba obejmuje osoby, które już przed sezonem wykupiły karnety na cały rok (to 3,8 tys. fanów) oraz 1,7 tys. kibiców, którzy zimą nabyli stałe wejściówki na pozostałe domowe spotkania fazy zasadniczej, a będzie ich sześć - z KGHM Zagłębiem Lubin, Legią Warszawa, Arką Gdynia, Górnikiem Zabrze, Pogonią Szczecin oraz Jagiellonią Białystok.

Wynik jest mizerny, zwłaszcza że przed rundą wiosenną ubiegłego sezonu abonamenty miało 7,1 tys. osób. Podobnie było dwa lata temu. Dziś więc - mimo zatrudnienia w Poznaniu Adama Nawałki - Lech notuje wyraźny spadek zainteresowania.

ZOBACZ WIDEO Krzysztof Piątek dogoni osiągnięciami Roberta Lewandowskiego? "To inny typ zawodnika"

Na tle niektórych innych klubów wygląda to mizernie. Widzew Łódź, który obecnie gra tylko w II lidze, sprzedał na wiosnę aż 16,3 tys. karnetów, z kolei walcząca o swoją przyszłość w Lotto Ekstraklasie Wisła Kraków rozprowadziła 10 tys. abonamentów. Przykład Białej Gwiazdy nie jest do końca adekwatny, bo problemy klubu mogłyby wywołać w stolicy Wielkopolski ogromną mobilizację publiczności, nie zmienia to jednak faktu, że Kolejorz przeżywa obecnie kryzys zainteresowania.

Nadzieja w piłkarzach i Adamie Nawałce

Start ligowej wiosny będzie dla lechitów absolutnie kluczowy. Gdyby udało im się dobrze wejść w rundę i zbliżyć do 1. miejsca, kibice znów mogą wrócić na trybuny, o czym doskonale świadczy przykład z ubiegłego sezonu. Gdy drużyna prowadzona przez Nenada Bjelicę zakończyła fazę zasadniczą na 1. miejscu i odżyły nadzieje na mistrzostwo Polski, sympatycy Lecha tłumnie ruszyli do kas i przed rundą finałową klub sprzedał ponad 8 tys. karnetów, co w sumie dało mu 14 tys. stałych abonamentów (licząc też te zakupione na jesień i wiosenną część fazy zasadniczej).

Teraz przy dobrych wynikach scenariusz mógłby się powtórzyć. Póki co jednak nadziei w fanach Kolejorza nie ma. Drużyna słabo radziła sobie w meczach sparingowych (jedno zwycięstwo i cztery porażki przy dodatkowo słabej grze), nastrojów nie poprawiły też zimowe ruchy kadrowe.

->Obrońca Lecha Poznań wypożyczony do Górnika Łęczna

Te minorowe nastroje było widać w poniedziałek, gdy na prezentacji drużyny na Inea Stadionie pojawiło się zaledwie kilkaset osób. Trener Adam Nawałka jednak uspokaja i podkreśla, że kiepskie rezultaty w potyczkach kontrolnych nie są powodem do niepokoju.

- Wszyscy są wpatrzeni w wyniki sparingów, ale one przecież nie są celem samym w sobie. Mamy po tych spotkaniach mnóstwo materiału szkoleniowego i to jest dla nas największa wartość. Praca nad taktyką to proces ciągły, a nie na jedno zgrupowanie. Nie mam żadnego problemu z rezultatami meczów kontrolnych, bo przygotowujemy się na całą rundę, a nie na jedną kolejkę. Interesuje nas to, co będzie 19 maja, czyli na koniec sezonu - oznajmił opiekun Kolejorza.

Start jest jednak niezwykle istotny, a inauguracja ligowej wiosny czeka poznaniaków już w piątek o godz. 20.30. Podejmą wtedy KGHM Zagłębie Lubin. Na tę chwilę uprawnionych do wejścia na trybuny (posiadaczy karnetów i biletów) jest 9 tys., podczas gdy w trzech poprzednich edycjach poznańska inauguracja rundy wiosennej odbywała się w obecności odpowiednio 17 (2015/2016), 10 (2016/2017) i 14 tys. widzów (2017/2018).

->Garstka kibiców na prezentacji Lecha Poznań (foto)

Komentarze (2)
avatar
Tomasz Szadkowski
7.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
NIKT NIE POWINIEN POJSC 
avatar
Rejwen
7.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Może w końcu znaleziono kanał, którym dotrze do włodarzy klubu, że obrana przez nich ścieżka nie jest najlepsza 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.