PGNiG Superliga rozpoczyna akcję partnerska z Fundacją DKMS

Materiały prasowe / PGNIG SUPERLIGA ROZPOCZYNA AKCJĘ PARTNERSKĄ Z FUNDACJĄ DKMS
Materiały prasowe / PGNIG SUPERLIGA ROZPOCZYNA AKCJĘ PARTNERSKĄ Z FUNDACJĄ DKMS

Siedemnastu zawodników klubów PGNiG Superligi zostało Ambasadorami akcji partnerskiej z Fundacją DKMS, która zajmuje się poszukiwaniem potencjalnych dawców szpiku. Przez cały październik szczypiorniści będą zachęcać do wzięcia udziału w akcji.

Wśród nich są Krzysztof Lijewski i Mateusz Kus (PGE VIVE Kielce), Michał Daszek (Orlen Wisła Płock), Piotr Masłowski (KS Azoty Puławy), Przemysław Rosiak (MMTS Kwidzyn), Antoni Łangowski (KPR Gwardia Opole) oraz Filip Fąfara (NMC Górnik Zabrze), Tomasz Pietruszko (Zagłębie Lubin), Krzysztof Tylutki (Chrobry Głogów), Piotr Adamczak (Meble Wójcik Elbląg), Michał Chodara (SPR Stal Mielec), Roman Pożarek (Piotrkowianin Piotrków Trybunalski), Artur Bożek (MKS Kalisz), Mikołaj Krekora (KPR Legionowo), Marcin Teterycz (Sandra Spa Pogoń Szczecin), Jacek Sulej (Wybrzeże Gdańsk) i Robert Kamyszek (Spójnia Gdynia).

- Współpraca z Fundacją DKMS to dla Superligi kolejny krok w realizacji naszych założeń komunikacyjnych, które poza promocją dyscypliny, są nastawione na zaangażowanie w działania charytatywne czy niosące pomoc innym - mówi Justyna Woja, rzecznik prasowy PGNiG Superligi. - Nasi zawodnicy są charyzmatyczni i pomogą dotrzeć do grupy odbiorców, która może być może dzięki naszym działaniom odwiedzi stronę Fundacji DKMS i się zarejestruje jako potencjalny dawca szpiku.

W ciągu 8 lat liczba potencjalnych dawców szpiku zarejestrowanych w polskich bazach wzrosła z 40 tys. do 1,3 mln osób, z czego 1,2 mln to dawcy Fundacji DKMS. Przy 30 mln potencjalnych dawców na całym świecie, Polacy stanowią silną grupę ponad 4% wszystkich zarejestrowanych. To doskonale ilustruje jak bardzo w ostatnich latach zwiększyła się świadomość i wiedza Polaków na temat dawstwa szpiku i komórek macierzystych. Niestety wciąż pojawiają się pacjenci, dla których przeszczep to jedyna szansa na przeżycie. Ambasadorzy PGNiG Superligi będą edukować jak zostać dawcą i jakie kroki należy podjąć w tym celu.

Zawodnicy swój udział w akcji przypieczętowali odbiciem dłoni na specjalnej tablicy. W październiku, podczas 7. i 8. kolejki, PGNiG Superliga szczególnie zaangażuje się w promocję działań DKMS. Na meczach kibice będą mogli zarejestrować się, znajdując stanowisko DKMS w halach, a 10 października mecz PGE VIVE Kielce z NMC Górnikiem Zabrze będzie miał szczególną oprawę związaną z ideą bycia dawcą szpiku. Będzie to Mecz Dawcy Szpiku.

PGNiG Superliga Zaprasza do udziału w akcji. Formuła jest prosta - Ambasadorzy odbijali swoją dłoń i teraz będą nominować do tego kolejne cztery osoby. Zadaniem jest opublikowanie filmu, zdjęcia z odbijania dłoni i nominacji następnych osób. Wszyscy, którzy podejmą się wyzwania mogą wysyłać odbicie swojej dłoni na adres media@pgnig-superliga.pl. Na zakończenie akcji przygotujemy plakat ze wszystkimi przesłanymi odbiciami.

Szczegółowe informacje dotyczące tego w jaki sposób można zostać dawcą szpiku znaleźć można na stronie PGNiG Superligi.

Źródło artykułu: