[list][li]Kolejność startu na trasach szutrowych i asfaltowych została zmieniona w taki sposób, aby zapewnić kibicom więcej emocji oraz ograniczyć stosowanie taktyk:
Dzień 1: Kolejność według aktualnej klasyfikacji generalnej mistrzostw kierowców,
Dzień 2: Odwrócona tymczasowa klasyfikacja danego rajdu po pierwszym dniu,
Dzień 3: odwrócona tymczasowa klasyfikacja danego rajdu po drugim dniu.[/li]
Auta, które nie ukończą danego oesu i będą kontynuować rajd dzięki systemowi Rally 2, wystartują następnego dnia za kierowcami grup P1 i P2.Producenci w celu umożliwienia większej elastyczności w kontraktach, nie będą musieli nominować kierowcę na cały sezon. Zamiast tego będzie obowiązek wystawienia jednego zawodnika na minimum 10 imprez rajdowych.W celu zachowania spójności wydarzeń, rajdy będą odbywać się w ustalonym formacie: Uroczyste otwarcie w czwartek, a zakończenie w niedziele około godziny 12:00 w rajdach europejskich. Ostatnim oesem ma być Power Stage o długości minimum 10 kilometrów.Wszyscy kierowcy zgłoszeni do mistrzostw - WRC, WRC 2, WRC 3 i Junior WRC będą zobowiązani do naklejenia na szybę kolorowej naklejki do określenia kategorii w której startuje dany zawodnik.Zmieniono nazwy klas wszystkich samochodów w celu ujednolicenia. Mniejsza cyfra oznacza najlepsze samochody np. RC1 dla aut WRC.Stałych numerów nie będą mieli przypisani kierowcy z kategorii P3.Zniesiono ograniczenie liczby pracowników obsługujących serwis.Kierowcy kategorii P3 będą mogli testować na trzy tygodnie przed rozpoczęciem danego rajdu.Zmieniono datę rozegrania Rajdu Włoch na 8 czerwca.[/list]