Zmiany w przepisach rajdowych

FIA w środę oprócz zatwierdzenia kalendarza na sezon 2014 Formuły 1, ratyfikowała także kilka przepisów dotyczących przyszłorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata.

[list][li]Kolejność startu na trasach szutrowych i asfaltowych została zmieniona w taki sposób, aby zapewnić kibicom więcej emocji oraz ograniczyć stosowanie taktyk:
Dzień 1: Kolejność według aktualnej klasyfikacji generalnej mistrzostw kierowców,
Dzień 2: Odwrócona tymczasowa klasyfikacja danego rajdu po pierwszym dniu,
Dzień 3: odwrócona tymczasowa klasyfikacja danego rajdu po drugim dniu.[/li]

  • Auta, które nie ukończą  danego oesu i będą kontynuować rajd dzięki systemowi Rally 2, wystartują następnego dnia za kierowcami grup P1 i P2.
  • Producenci w celu umożliwienia większej elastyczności w kontraktach, nie będą musieli nominować kierowcę na cały sezon. Zamiast tego będzie obowiązek wystawienia jednego zawodnika na minimum 10 imprez rajdowych.
  • W celu zachowania spójności wydarzeń, rajdy będą odbywać się w ustalonym formacie: Uroczyste otwarcie w czwartek, a zakończenie w niedziele około godziny 12:00 w rajdach europejskich. Ostatnim oesem ma być Power Stage o długości minimum 10 kilometrów.
  • Wszyscy kierowcy zgłoszeni do mistrzostw - WRC, WRC 2, WRC 3 i Junior WRC będą zobowiązani do naklejenia na szybę kolorowej naklejki do określenia kategorii w której startuje dany zawodnik.
  • Zmieniono nazwy klas wszystkich samochodów w celu ujednolicenia. Mniejsza cyfra oznacza najlepsze samochody np. RC1 dla aut WRC.
  • Stałych numerów nie będą mieli przypisani kierowcy z kategorii P3.
  • Zniesiono ograniczenie liczby pracowników obsługujących serwis.
  • Kierowcy kategorii P3 będą mogli testować na trzy tygodnie przed rozpoczęciem danego rajdu.
  • Zmieniono datę rozegrania Rajdu Włoch na 8 czerwca.
  • [/list]

    Komentarze (0)