Zmiany w przepisach rajdowych
FIA w środę oprócz zatwierdzenia kalendarza na sezon 2014 Formuły 1, ratyfikowała także kilka przepisów dotyczących przyszłorocznych Rajdowych Mistrzostw Świata.
Andrzej Prochota
- Kolejność startu na trasach szutrowych i asfaltowych została zmieniona w taki sposób, aby zapewnić kibicom więcej emocji oraz ograniczyć stosowanie taktyk: Dzień 1: Kolejność według aktualnej klasyfikacji generalnej mistrzostw kierowców, Dzień 2: Odwrócona tymczasowa klasyfikacja danego rajdu po pierwszym dniu, Dzień 3: odwrócona tymczasowa klasyfikacja danego rajdu po drugim dniu.
- Auta, które nie ukończą danego oesu i będą kontynuować rajd dzięki systemowi Rally 2, wystartują następnego dnia za kierowcami grup P1 i P2.
- Producenci w celu umożliwienia większej elastyczności w kontraktach, nie będą musieli nominować kierowcę na cały sezon. Zamiast tego będzie obowiązek wystawienia jednego zawodnika na minimum 10 imprez rajdowych.
- W celu zachowania spójności wydarzeń, rajdy będą odbywać się w ustalonym formacie: Uroczyste otwarcie w czwartek, a zakończenie w niedziele około godziny 12:00 w rajdach europejskich. Ostatnim oesem ma być Power Stage o długości minimum 10 kilometrów.
- Wszyscy kierowcy zgłoszeni do mistrzostw - WRC, WRC 2, WRC 3 i Junior WRC będą zobowiązani do naklejenia na szybę kolorowej naklejki do określenia kategorii w której startuje dany zawodnik.
- Zmieniono nazwy klas wszystkich samochodów w celu ujednolicenia. Mniejsza cyfra oznacza najlepsze samochody np. RC1 dla aut WRC.
- Stałych numerów nie będą mieli przypisani kierowcy z kategorii P3.
- Zniesiono ograniczenie liczby pracowników obsługujących serwis.
- Kierowcy kategorii P3 będą mogli testować na trzy tygodnie przed rozpoczęciem danego rajdu.
- Zmieniono datę rozegrania Rajdu Włoch na 8 czerwca.