Kierowca Hyundaia został ukarany za wykorzystanie 29 opon, o jedną więcej niż dopuszcza regulamin. Alain Penasse, menadżer zespołu tłumaczył później, że zawiodła komunikacja wewnątrz teamu. Po odcinku specjalnym Guanajuato, w strefie zmiany opon, Dani Sordo zabrał do swojego Hyundaia i20 WRC trzy nowe i dwie używane opony, zamiast trzech używanych i dwóch nowych.
Na nieszczęście hiszpańskiego kierowcy, po doliczeniu dwóch minut kary, do utrzymania się na podium zabrakło mu 1,5 sek.
Ostateczna klasyfikacja generalna Rajdu Meksyku:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Jari-Matti Latvala | VW Polo WRC | 4:25:57.4 |
2 | Sebastien Ogier | VW Polo WRC | +1:05.0 |
3 | Mads Ostberg | Ford Fiesta WRC | +5:36.4 |
4 | Dani Sordo | Hyundai i20 WRC | +5:37.9 |
5 | Haydden Paddon | Hyundai i20 WRC | +6:22.6 |
6 | Ott Tanak | Ford Fiesta WRC | +9:59.5 |
7 | Martin Prokop | Ford Fiesta WRC | +12:58.5 |
8 | Lorenzo Bertelli | Ford Fiesta WRC | +14:09.6 |
9 | Teemu Suninen | Škoda Fabia R5 | +18:01.8 |
10 | Valery Gorban | Mini Cooper WRC | +32:37.3 |
11 | Hubert Ptaszek | Peugeot 208 T16 | +38:13.4 |
Źródło artykułu: