Mimo braku wsparcia z fabryki Forda, w tym roku rywalizacja w WRC ułożyła się pod dyktando Sebastiena Ogiera, który miał do dyspozycji Forda Fiestę WRC. Za przygotowanie rajdówki Francuza odpowiadał brytyjski M-Sport. Ogier powtarzał, że przedłuży kontrakt z tą ekipą, jeśli Ford zwiększy swoje zaangażowanie w rajdy.
Tak też się stało. Amerykanie w przyszłym roku będą ściślej współpracować z teamem Malcolma Wilsona, a oficjalna nazwa zespołu to M-Sport Ford World Rally Team.
- To wspaniale, że ponownie widzimy markę Ford w WRC i to wspólnie z M-Sportem. Jesteśmy zadowoleni z faktu, że Ford dostarczy nam większe wsparcie techniczne. Obrona dwóch tytułów mistrzowskich, zarówno wśród kierowców jak i producentów, będzie dla nas nie lada wyzwaniem. Dlatego jesteśmy wdzięczni Fordowi za jego zaangażowanie - powiedział Wilson, szef M-Sportu.
Zespół Wilsona zarządzał już fabryczną ekipą Forda w latach 1997-2012. W tym okresie wygrał 52 rajdy. Cieszył się też z tytułów mistrzowskich wśród producentów w sezonach 2006-2007.
Producenci zgłoszeni do WRC w sezonie 2018:
Citroen Total Abu Dhabi WRT (Citroen C3 WRC)
Hyundai Shell Mobis World Rally Team (Hyundai i20 Coupe WRC)
M-Sport Ford World Rally Team (Ford Fiesta WRC)
Toyota Gazoo Racing WRT (Toyota Yaris WRC)
ZOBACZ WIDEO: Jakub Przygoński: Robert Lewandowski dałby radę na Dakarze. Chętnie zdradzę mu wszystkie rajdowe tajemnice