Już w sezonie 2017 Polski Związek Motorowy, organizatorzy poszczególnych rajdów oraz promotor RSMP wprowadzili wiele istotnych zmian, które uatrakcyjniły mistrzowski cykl i przyniosły imponujący wzrost jego wartości medialnej.
Rajdowe samochody rywalizowały na trasach wielu znanych i lubianych przez zawodników i kibiców odcinków specjalnych, ale po raz pierwszy pojawiły się także w widowiskowym kompleksie Duszniki Arena, na błoniach słynnego Stadionu Śląskiego, czy w centrum Lublina, podobnie jak w Rzeszowie i Świdnicy. Nowości nie zabraknie również w tym roku.
Rajdy Rzeszowski i Polski to imprezy międzynarodowe zgłoszone do kalendarza FIA, a długość ich odcinków specjalnych wyniesie od 170 do 230 kilometrów. Ich czas trwania (od odbioru administracyjnego do wyników oficjalnych) to maksymalnie 5 dni, ale i zdobycz punktowa jest w tych rajdach podwójna (25, 18, 15 itd. x 2). Pozostałe rundy RSMP będą zgodnie z sugestiami zawodników trwały maksymalnie 3 dni, a rywalizacja będzie przebiegała na trasach oesów liczących od 100 do 120 kilometrów. W "krótszych" rajdach będzie obowiązywał system punktacji znany z poprzedniego sezonu.
Więcej punktów będzie można natomiast zdobyć na kończącym każdy rajd odcinku "power stage". Od tego roku dodatkowo premiowanych będzie pięć pierwszych miejsc (5-4-3-2-1 pkt). Triumfatorzy rajdów „długich” mogą w ten sposób zdobyć aż 55 punktów podczas jednej rundy. Za zwycięstwo w rundzie "krótkiej", z jednoczesnym wygraniem ostatniego oesu zawodnik dopisze do swojego dorobku 30 pkt.
Zmiany w kalendarzu RSMP oraz regulaminach, ale także nowości wprowadzane przez organizatorów z Automobilklubów: Polski, Rzeszowskiego, Świdnickiego, Ziemi Kłodzkiej i Ziemi Tyskiej służą uatrakcyjnieniu widowiska. W sezonie 2017 spotkało się to również ze znacznym wzrostem zainteresowania ze strony mediów. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że wartość medialna Inter Cars RSMP 2017 osiągnęła poziom blisko 20 milionów złotych.
Badania prowadzono od 1 kwietnia do 31 października 2017 i objęły one 6 rajdów, w tym także Rajd Rzeszowski, rundę RSMP i ERC. W porównaniu do roku 2016 nastąpił wzrost wartości ekwiwalentu reklamowego cyklu o ponad 7 milionów złotych, pomimo zmniejszenia liczby rund RSMP z siedmiu do sześciu.
Dane statystyczne IMM dotyczące wspomnianego okresu obejmują między innymi 812 informacji radiowych, 4250 publikacji internetowych, ale także 262 materiały telewizyjne i 391 artykułów oraz informacji prasowych. Bardzo szybko rośnie zainteresowanie RSMP w mediach społecznościowych. Efekt to ponad 11 tysięcy postów o szacowanej przez IMM wartości 1,5 mln złotych.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica wraca do F1. "W Polsce treningi mogą mieć więcej widzów, niż wyścigi"
Bardzo dobre wyniki to także efekt współpracy PZM z patronami medialnymi mistrzostw Polski: dominującą w naszym kraju stacją radiową RMF FM oraz WP.PL, jednym z liderów rynku internetowego. W obu przypadkach zaowocowało to kampaniami promocyjnymi przed każdą rundą mistrzowskiego cyklu. Na antenach RMF i RMF Maxxx zostało wyemitowanych blisko 400 spotów o charakterze informacyjno-promocyjnym. W przypadku WP.PL podobne kampanie były realizowane poprzez banery promocyjne poszczególnych rund RSMP, które odnotowały ponad 20 milionów odsłon.
Kalendarz RSMP 2018
20-22 kwietnia Rajd Świdnicki – Krause
18-20 maja Rajd Dolnośląski
8-10 czerwca Rajd Nadwiślański
29 czerwca – 1 lipca Rajd Śląska
9-11 sierpnia Rajd Rzeszowski
7-9 września Rajd Elektrenai (Litwa)
21-23 września Rajd Polski