Trzy odcinki specjalne pierwszej pętli drugiego dnia Rajdu Turcji padły łupem różnych kierowców. Piątek świetnie rozpoczął Craig Breen, który wygrał pierwszy przejazd najdłuższego odcinka 1. etapu - Çetibeli (38,10 km). Kierowca Citroena awansował dzięki temu na pierwsze miejsce w "generalce" przed Andreasa Mikkelsena.
Po drugim oesier Ula (21,75 km), Breen utrzymał prowadzenie mimo odległej szóstej lokaty na mecie. Odcinek wygrał zaś Thierry Neuville z Hyundaia. W ostatniej próbie przed serwisem tempo podkręcił inny kierowca koreańskiego producenta, Andreas Mikkelsen, który wygrał OS Çiçekli (12,57 km) 0,1 sekundy przed Sebastienem Ogierem i ponad 2,5 przed Neuvillem. Norweg wrócił tym samym na pozycję lidera rajdu.
W kluczowej rywalizacji w grze o tytuł podczas pierwszej pętli Thierry Neuville zyskał 10 sekund przewagi nad Sebastienem Ogierem. Belg w Turcji broni 23 punktowej przewagi nad Francuzem. Trzeci w klasyfikacji przejściowej WRC - Ott Tanak - rozpoczął rajd z problemami i jest dopiero 9.
W kategorii WRC2 na przerwę z prowadzeniem udał się triumfator dwóch odcinków specjalnych Jan Kopecky. Czech wyprzedza o 5 sekund Pontusa Tidemanda, głównego rywala w grze o tegoroczny tytuł.
Na szóstym miejscu poranną pętlę ukończył Kajetan Kajetanowicz, który walczył na trasie z uszkodzonym układem wspomagania kierownicy. Polak traci tylko 5 sekund do piątego Yagiza Avci, najwyżej sklasyfikowanego reprezentanta gospodarza dziesiątej rundy MŚ.
Czołówka Rajdu Turcji po 4 z 17 OS:
P. | Kierowca | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Andreas Mikkelsen | Hyundai i20 Coupe WRC | 57:33.2 |
2 | Craig Breen | Citroen C3 WRC | +6.3 |
3 | Mads Ostberg | Citroen C3 WRC | +8.2 |
4 | Thierry Neuville | Hyundai i20 Coupe WRC | +13.1 |
5 | Hayden Paddon | Hyundai i20 Coupe WRC | +20.4 |
6 | Jari-Matti Latvala | Toyota Yaris WRC | +23.2 |
7 | Sebastien Ogier | Ford Fiesta WRC | +23.6 |
8 | Esapekka Lappi | Toyota Yaris WRC | +32.1 |
9 | Ott Tanak | Toyota Yaris WRC | +33.4 |
10 | Teemu Suninen | Ford Fiesta WRC | +48.1 |
20 | Kajetan Kajetanowicz | Ford Fiesta R5 | +5:39.3 |
ZOBACZ WIDEO Polski tenis w kryzysie. Karol Drzewiecki: Brakuje nam ogrania i stabilności finansowej