Przed ostatnim etapem rywalizacji na prowadzeniu znalazł się Kamaz Andrieja Karginowa. Gerard de Rooy tracił do Rosjanina siedem i pół minuty, więc wydawało się, że na krótkim odcinku specjalnym nie będzie wielkich szans na zmianę lidera. A jednak holenderska ciężarówka z Dariuszem Rodewald na pokładzie rzuciła się do przodu i szybko zaczęła nadrabiać stracone wcześniej minuty. Co więcej na ostatnim punkcie pomiaru Iveco było niespełna 10 minut przed głównym rywalem i wydawało się, że stanie się cud.
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Okazało się, że Karginow utknął na drodze, którą zablokował Zhou Yong. Chiński kierowca popełnił błąd, rozbił samochód i na kilka minut uniemożliwił przejazd, wprowadzając chaos na trasę odcinka specjalnego. Podczas gdy de Rooy jechał przed feralnym kierowcą, Karginow musiał czekać na odblokowanie trasy i stąd powstała chwilowa różnica między nimi. Czas stracony na drodze został jednak Rosjanom zwrócony i choć przyjechali na metę za holenderskim Iveco, zdołali utrzymać pierwsze miejsce w stawce.
Kamazy absolutnie zdominowały w tym roku rywalizację w "wadze ciężkiej". Pomiędzy cztery rosyjskie ciężarówki, które zajęły pierwsze, trzecie, czwarte i piąte miejsce zdołał wcisnąć się tylko niezmordowany Gerard de Rooy, nad którego ciężarówką od lat czuwa Dariusz Rodewald. Polak po raz kolejny pojawi się więc na dakarowym podium - być może ponownie z biało-czerwoną flagą, tak jak w 2012 roku, kiedy jego załoga zakończyła zmagania zwycięstwem.
Klasyfikacja generalna Rajdu Dakar:
M | Załoga | Pojazd | Strata |
---|---|---|---|
1 | Karginov/Mokeev/Devyatkin | Kamaz | |
2 | De Rooy/Colsoul/Rodewald | Iveco | +3.11 |
3 | Nikolaev/Yakovlev/Rybakov | Kamaz | +1:34.52 |
4 | Sotnikov/Mizyukaev/Aferin | Kamaz | +3:22.10 |
5 | Shibalov/Amatych/Khisamiev | Kamaz | +4:37.25 |