Centralny Punkt Komunikacyjny był jednym z flagowych projektów rządu PiS. Zgodnie z założeniem, jego powstanie miało zapewnić Polsce udział w zyskach z międzykontynentalnej logistyki, a także usprawnić krajowy transport pasażerski i towarowy.
Po październikowych wyborach parlamentarnych i zmianie władzy przyszłość projektu stanęła pod dużym znakiem zapytania. Temat ten nadal rozgrzewa jednak opinię publiczną.
W poniedziałkowej (26.02) audycji RMF FM gościł były pełnomocnik rządu ds. CPK - Marcin Horała. Rozmowa prowadzona przez Roberta Mazurka dotyczyła przyszłości projektu, a także działań podjętych w tym zakresie przez poprzednią władzę.
ZOBACZ WIDEO: "Cudowna dziewczyna". Tymi zdjęciami Brodnicka zachwyciła
W trakcie wywiadu Horała potwierdził, że agencja marketingowa Stor9, której właścicielem jest Robert Lewandowski, otrzymała 250 tysięcy złotych, a także wyjaśnił, z jakiego tytułu takie środki zostały jej przekazane.
- Na informowanie i promowanie tej inwestycji. Tego procesu inwestycyjnego, największego procesu inwestycyjnego w Polsce - mówił Horała. Polityk zapewnił również, że wypłata na rzecz agencji odbywała się zgodnie z prawem zamówień publicznych.
Dziennikarze Interii skontaktowali się z dyrekcją agencji, by ustalić, na co zostały przeznaczone pieniądze publiczne. Prezes firmy Anna Zielińska przekazała, że środki te w większości pokryły koszty prowadzonej przez agencję kampanii informacyjnej.
- Wartość kontraktu tj. 250 tysięcy złotych, to w przeważającej części środki przeznaczone na wynagrodzenia 6 influencerów (różne w zależności od wielkości kanałów) oraz kampanię mediową polegającą na dodatkowym wsparciu ich materiałów na platformach społecznościowych, gdzie pojawiły się materiały. Wynagrodzenie Agencji miało charakter prowizyjny w ramach całościowej kwoty zlecenia, co jest standardową praktyką rynkową - przekazała Zielińska.
Prezes firmy wyjaśniła, że zarządzana przez nią agencja w kwietniu 2023 roku otrzymała zaproszenie do udziału w przetargu. Dodała również, że współpracujący z Stor9 influencerzy opublikowali materiały promocyjne na swoich kanałach między wrześniem a grudniem 2023 roku. Zielińska zapewniła Interię, że wszystkie z nich zostały oznaczone jako współprace reklamowe.
Czytaj też:
Dokonała coming outu. Zwróciła się do Donalda Tuska
Twierdzi, że to "prawdziwa miłość". Znalazł znacznie młodszą i się oświadczył