W sobotni poranek zawodnicy MotoGP zaczęli korzystać z nowej nitki toru w Barcelonie. Na piątkowej Komisji Bezpieczeństwa motocykliści głośno zaprotestowali przeciwko układowi, który miał obowiązywać w ten weekend. Nowa szykana w ostatnim sektorze, wylana nowym asfaltem, nie była ich zdaniem bezpieczna. Dlatego powrócono do nitki toru znanej z wyścigów Formuły 1.
Poranne ściganie zaczęło się kiepsko dla Marca Marqueza i Alvaro Bautisty, którzy już na początku treningu zanotowali niegroźne upadki w tym samym fragmencie toru. Później obaj Hiszpanie nie mieli jednak problemów i wyraźnie podkręcili tempo. Marquez zakończył sesję z najlepszym czasem. Jedno okrążenie toru w Barcelonie pokonał w czasie 1:44.178. Bautista był trzeci i stracił do niego ledwie 0.217 s.
Zmiana układu toru sprawiła, że to trzeci trening zadecydował o podziale zawodników na Q1 i Q2. Okazało się to fatalną informacją dla zawodników Movistar Yamaha MotoGP. Zarówno Maverick Vinales jak i Valentino Rossi nie potrafili znaleźć ustawień na mało przyczepny asfalt toru Catalunya. Hiszpan został sklasyfikowany na trzynastym miejscu, Rossi był piętnasty. Dla obu oznacza to konieczność rywalizacji ze słabszymi motocyklistami w pierwszej fazie kwalifikacji.
Słabo wypadli też pozostali zawodnicy korzystający z motocykli Yamahy. Johann Zarco był szesnasty, a Jonas Folger jedenasty. Francuz może mówić jednak o sporym szczęściu, bo wywrócił się w zakręcie numer dziewięć, który należy do najszybszych na torze w Barcelonie. Na szczęście nic mu się nie stało. Zarco i Folger również będą musieli walczyć w Q1.
ZOBACZ WIDEO Żużlowa prognoza pogody. Ma być lepiej niż przed tygodniem, ale możliwe są burze
Do groźnej sytuacji doszło pomiędzy Danilo Petruccim a Karel Abrahamem. Czeski motocyklista w ostatniej szykanie drastycznie zwolnił, nie spoglądając za swoje plecy. Jadący tuż za nim Petrucci ominął Abrahama o centymetry. Po całym zajściu Włoch nie wytrzymał i pokazał koledze z toru środkowy palec.
Wyniki 3. treningu przed wyścigiem o Grand Prix Katalonii:
Pozycja | Zawodnik | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1 | Marc Marquez | Repsol Honda Team | 1:44.178 |
2 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | +0.101 |
3 | Alvaro Bautista | Pull&Bear Aspar Team | +0.217 |
4 | Aleix Espargaro | Aprilia Racing Team | +0.231 |
5 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | +0.437 |
6 | Jorge Lorenzo | Ducati Team | +0.445 |
7 | Andrea Iannone | Team Suzuki Ecstar | +0.478 |
8 | Scott Redding | Octo Pramac Racing | +0.498 |
9 | Danilo Petrucci | Octo Pramac Racing | +0.503 |
10 | Hector Barbera | Reale Avintia Racing | +0.562 |
11 | Jonas Folger | Monster Yamaha Tech3 | +0.585 |
12 | Cal Crutchlow | LCR Honda MotoGP | +0.625 |
13 | Maverick Vinales | Movistar Yamaha MotoGP | +0.711 |
14 | Loris Baz | Reale Avintia Racing | +0.807 |
15 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | +0.875 |
16 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech3 | +1.062 |
17 | Esteve Rabat | Marc VDS Estrella Galicia | +1.074 |
18 | Jack Miller | Marc VDS Estrella Galicia | +1.111 |
19 | Sylvain Guintoli | Team Suzuki Ecstar | +1.734 |
20 | Pol Espargaro | Red Bull KTM Factory Racing | +2.065 |
21 | Karel Abraham | Pull&Bear Aspar Team | +2.081 |
22 | Sam Lowes | Aprilia Racing Team | +2.089 |
23 | Bradley Smith | Red Bull KTM Factory Racing | +2.675 |