W poniedziałek w Katarze rozpoczął się prolog WEC, czyli oficjalne testy przed nowym sezonem długodystansowych mistrzostw świata. W pierwszej sesji nie oglądaliśmy na torze Roberta Kubicy i zespołu AF Corse. Wynika to z faktu, że ekipy rywalizujące w WEC dostały do wyboru udział w pierwszej poniedziałkowej albo ostatniej wtorkowej sesji. Włosi postanowili odpuścić tę pierwszą.
W kolejnej części dnia samochód Ferrari oznaczony numerem 83 pojawił się w akcji na torze Losail. Załoga polskiego kierowcy uzyskała bardzo dobry czas. Yifei Ye za kierownicą modelu 499P uzyskał wynik 1:41.465. Dało to szósty rezultat w stawce. Jest to najlepszy dowód na to, że ekipa Kubicy może w tym roku walczyć w WEC o najwyższe cele.
Nieźle wypadł też Robert Shwartzman, kolejny z członków załogi AF Corse. Najlepsze okrążenie Rosjanina wyniosło 1:42.250. Robert Kubica był najwolniejszy z tej trójki (1:42.318), ale biorąc pod uwagę dłuższe przejazdy 39-latka, należy się spodziewać pracy nad tempem wyścigowym.
ZOBACZ WIDEO: Dramat Mameda Chalidowa. "Wszystkie kości przesunięte"
Jeśli spojrzymy na czasy kierowców w sposób indywidualny, Kubica osiągnął 23. czas w stawce Hypercar spośród 57 zawodników.
Najlepszy wynik na zakończenie poniedziałku w Katarze uzyskał Callum Ilott z Hertz Team JOTA (1:40.541). Warto jednak pamiętać, że brytyjska ekipa wyjechała na tor jako jedna z nielicznych o poranku. Miała zatem lepiej ustawiony samochód niż reszta konkurencji.
We wtorek prolog WEC na torze Losail będzie kontynuowany. Kierowcy otrzymają do dyspozycji dwie sesje testowe. W każdej z nich powinniśmy zobaczyć w akcji Kubicę. Później stawka otrzyma dzień odpoczynku, by w czwartek rozpocząć treningi przed wyścigiem 1812 km Katar, który zaplanowano na sobotę (2 marca).
Prolog WEC - 1. dzień - wyniki sesji wieczornej:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | 1:40.541 |
2. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.132 |
3. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +0.409 |
4. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.485 |
5. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Bourdais | +0.655 |
6. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +0.924 |
7. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +1.046 |
8. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +1.372 |
9. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +1.430 |
10. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +1.472 |
11. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.741 |
12. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.856 |
13. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.911 |
14. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Nani-Andlauer | +2.070 |
15. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +2.086 |
16. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +2.195 |
17. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +2.525 |
18. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +2.586 |
Czytaj także:
- Ford stawia Red Bulla pod ścianą. Szef firmy pisze o "frustracji" i stawia żądania
- Ewakuacja z ekipy F1? Kierowcy szukają innych opcji