W każdej sesji testowej i treningowej w ostatnich dniach Robert Kubica wraz z AF Corse meldował się w czołówce długodystansowych mistrzostw świata WEC. Dobre czasy osiągał zwłaszcza Yifei Ye, dlatego nie powinno dziwić, że to właśnie Chińczyk zasiadł w samochodzie Ferrari podczas "czasówki". Ku sporemu zaskoczeniu, Ye nie wykorzystał w pełni potencjału modelu 499P.
Ye zakończył pierwszą część kwalifikacji z dwunastym czasem (1:40.634) i w ten sposób nie uzyskał awansu do kolejnej fazy - tzw. Hyperpole. Dalsza pozycja startowa bez wątpienia jest rozczarowaniem dla załogi numer 83, ale też trzeba pamiętać, że sobotnia rywalizacja odbędzie się na dystansie aż 1812 km i ostatecznie kluczowe będzie tempo wyścigowe.
Lepiej w kwalifikacjach WEC wypadły dwa pozostałe samochody Ferrari. Na czwartym miejscu znalazła się załoga numer 50, dla której Antonio Fuoco wywalczył czas 1:39.976. Z kolei ekipa numer 51, w której za kierownicą Ferrari siedział Antonio Giovinazzi, skończyła na ósmej pozycji (1:40.224).
ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?
Po pole position sięgnęło Porsche, co nie jest zaskoczeniem, biorąc pod uwagę świetne tempo modelu 963 w testach i treningach. Wygraną w kwalifikacjach niemieckiemu producentowi zapewnił Matt Campbell z czasem 1:39.347.
Drugie miejsce wywalczyła Toyota za sprawą Nycka de Vriesa. Holender był wolniejszy od Campbella o ledwie 0,164 s. Dobry wynik japońskiej ekipy można potraktować jako zaskoczenie. Wprawdzie mówimy o zespole, który w zeszłym roku zdobył mistrzostwo świata, ale dotychczasowe treningi w Katarze były nieudane dla Toyoty.
Wyścig 1812 km Katar zaplanowano na sobotę. Początek o godz. 9.00. Relacja na żywo w portalu WP SportoweFakty.
WEC - 1812 km Katar - kwalifikacje - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | 1:39.347 |
2. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +0.164 |
3. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +0.275 |
4. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.629 |
5. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.634 |
6. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +0.720 |
7. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Bourdais | +0.756 |
8. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.877 |
9. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +1.015 |
10. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.157 |
11. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | |
12. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | |
13. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Nani-Andlauer | |
14. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | |
15. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | |
16. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | |
17. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | |
18. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | |
19. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay |
Czytaj także:
- Ferrari potwierdza kapitalne wieści dla Kubicy
- Dziennikarze dostali materiały z tajnego śledztwa. Wyciek wstrząsnął F1