Już na otwarcie sezonu długodystansowych mistrzostw świata WEC w Katarze załoga AF Corse zajęła czwarte miejsce i równocześnie była najszybszym samochodem Ferrari w stawce. Był to spory sukces Roberta Kubicy, Yifeia Ye i Roberta Shwartzmana. Cała trójka po raz pierwszy siedziała w modelu 499P i nie miała takiej wiedzy o pojeździe klasy Hypercar jak konkurencja.
Przed 6h Imola polski kierowca wraz z kolegami otrzymali dobre informacje. W ramach wyrównywania szans (tzw. balance of performance) samochód Ferrari został odchudzony o 34 kg i zyskał 7 kW dodatkowej mocy. To przełożyło się na wzrost wydajności, co pokazał już pierwszy trening.
W piątkowej sesji na torze Imola najlepsza okazała się właśnie załoga numer 83. Najszybsze okrążenie w samochodzie Ferrari pokonał Ye. Chińczyk osiągnął czas 1:31.347. Zaraz za nim znalazł się siostrzany pojazd włoskiego producenta oznaczony numerem 50. Siedzący w nim Antonio Fuoco był wolniejszy o 0,156 s.
ZOBACZ WIDEO: "On się pięknie uśmiechnie". Stanowcza opinia o Gregu Hancocku i jego przydatności
Tym samym po raz kolejny Kubica i spółka pokazali, że są najszybszą załogą Ferrari w tym sezonie WEC. Jeśli chodzi o treningowe przejazdy 39-latka, Polak ewidentnie skupiał się na tempie wyścigowym. Krakowianin jako drugi z ekipy zameldował się na torze. Przejął wyścigówkę od Ye i spędził w niej pół godziny. Jego najlepsze okrążenie zamknęło się w czasie 1:32.489.
Warto też zauważyć dobry wynik Peugeota. Francuzi poprawili swojego Hypercara, który w końcu otrzymał poważnych rozmiarów tylne skrzydło. Przełożyło się to na trzecią pozycję w pierwszym treningu WEC na Imoli.
WEC - 6h Imola - 1. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | 1:31.347 |
2. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.156 |
3. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +0.617 |
4. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +0.668 |
5. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +0.718 |
6. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Nani-Andlauer | +0.906 |
7. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +0.914 |
8. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +1.079 |
9. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.158 |
10. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.392 |
11. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | +1.402 |
12. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +1.432 |
13. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.652 |
14. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +1.713 |
15. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.945 |
16. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Gounon-Milesi | +2.112 |
17. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn | +2.141 |
18. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +2.224 |
19. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +8.807 |
Czytaj także:
- Hamilton wkrótce zakończy karierę? Zdecydowana deklaracja Brytyjczyka
- Williams pośmiewiskiem w F1. "Równie dobrze możesz zostać w domu"