Trzeci trening przed 24h Le Mans nie ułożył się po myśli Roberta Kubicy i jego kolegów z AF Corse, o czym świadczyć może dopiero siedemnasta pozycja załogi numer 83. Każdy z kierowców osiągnął dość zbliżone czasy, więc polscy fani mogą mieć nadzieję, że Włosi skupiali się na tempie wyścigowym. Zwłaszcza biorąc pod uwagę dopiero dwunastą pozycję startową AF Corse w sobotnio-niedzielnym wyścigu. Czy tak było naprawdę? Czas pokaże, ale powody do niepokoju są.
To Kubica jako pierwszy rozpoczął trening za kierownicą samochodu Ferrari. Polak spędził na torze niemal 50 minut. Jego najlepsze okrążenie wyniosło 3:30.491.
Jako kolejny kierownicę modelu 499P przejął Yifei Ye. Pierwszy przejazd Chińczyka, trwający nieco ponad 17 minut, był przerwany krótkim zjazdem do alei serwisowej. Po krótkiej pracy przy samochodzie, Ye ponownie wyjechał na tor i wykręcił najlepszy czas dnia dla AF Corse (3:30.308).
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica zaprasza na ORLEN 80. Rajd Polski. To będzie sportowe święto
Jako ostatni jazdy w samochodzie Ferrari doświadczył Robert Shwartzman. Po raz kolejny podczas tegorocznych przygotowań do 24h Le Mans rosyjski kierowca był najwolniejszym członkiem załogi numer 83. Przy nazwisku 24-latka zapisano wynik 3:30.735.
Co ciekawe, najlepszy wynik w trzecim treningu WEC osiągnął fabryczny samochód Ferrari. Kierowca ekipy numer 50 osiągnął czas 3:27.283. Dla Włochów, którzy wygrali ubiegłoroczne 24h Le Mans, była to pierwsza sesja zakończona na czele stawki.
Groźny wypadek zanotował Callum Ilott. Kierowca Hertz Team JOTA rozbił samochód numer 12 na tyle poważnie, że brytyjska załoga została zmuszona do wycofania się z drugiej części kwalifikacji do 24h Le Mans, tzw. Hyperpole.
WEC - 24h Le Mans - 3. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | 3:27.283 |
2. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.108 |
3. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +0.149 |
4. | Hypercar | Cadillac Racing | Bourdais-van der Zande-Dixon | +0.188 |
5. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Lopez-de Vries-Kobayashi | +0.520 |
6. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn-Palou | +0.962 |
7. | Hypercar | Whelen Cadillac Racing | Derani-Aitken-Drugovich | +1.062 |
8. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.359 |
9. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Jaminet-Nasr-Tandy | +1.407 |
10. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +1.596 |
11. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.702 |
12. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Grosjean-Caldarelli-Cairoli | +1.759 |
13. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +2.090 |
14. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +2.137 |
15. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +2.613 |
16. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +2.717 |
17. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +3.025 |
18. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +3.100 |
19. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +3.170 |
20. | Hypercar | Proton Competition | Tincknell-Jani-Andlauer | +3.222 |
21. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +3.704 |
22. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +4.178 |
23. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | bez czasu |
Czytaj także:
- Mercedes się nie poddał. Jest kolejna oferta dla Verstappena
- Chińczycy płacą ponad 30 mln dolarów. Nikt go nie chce