Długodystansowe mistrzostwa świata WEC powróciły na tor Interlagos po dziesięcioletniej przerwie, a to oznacza, że zespoły rywalizujące w klasie Hypercar nie mają żadnej informacji na temat ustawień samochodów. Jazda "po omacku" i szukanie właściwych konfiguracji wpływa na to, że w każdej sesji mamy na czele inną załogę.
Ostatni trening przed 6h Sao Paulo padł łupem Hertz Team JOTA. Najlepszy czas (1:24.297) uzyskała załoga numer 12, w której za kierownicą zasiadł Callum Ilott. Młody Brytyjczyk był szybszy o ledwie 0,012 s od Matta Campbella z fabrycznego zespołu Porsche.
Słabo wypadł Robert Kubica i jego AF Corse. Załoga numer 83 zajęła dopiero dziewiąte miejsce w sobotnim treningu na Interlagos. Warto zauważyć, że najszybszy w żółto-czerwonym Ferrari był Robert Shwartzman, który nie ma większego doświadczenia na brazylijskim obiekcie. Rosjanin z izraelskim paszportem uzyskał czas 1:24.909.
ZOBACZ WIDEO: Mikołajki Arena szczególnym miejscem. Czy to przyszłość rajdów?
Jeśli chodzi o Roberta Kubicę, polski kierowca wykonał dwa przejazdy i spędził najwięcej czasu za kierownicą Ferrari 499P. Krakowianin zasiadał w kokpicie przez 27 minut, ale jego najlepszy wynik (1:27.834) był o niemal trzy sekundy gorszy od uzyskanego przez Roberta Shwartzmana.
Również Yifei Ye nie imponował tempem. Chińczyk spędził za kierownicą niespełna kwadrans, a jego najlepszy czas to 1:27.801.
Ferrari, które przed miesiącem wygrało 24h Le Mans, ma prawo czuć się rozczarowane tempem na Interlagos. W ostatnim treningu nie zachwyciły też fabryczne załogi włoskiego producenta, które zajęły odpowiednio ósme i szesnaste miejsce.
WEC - 6h Sao Paulo - 3. trening - wyniki:
Poz. | Klasa | Zespół | Załoga | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Stevens-Ilott-Nato | 1:24.297 |
2. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Campbell-Christensen-Makowiecki | +0.012 |
3. | Hypercar | Porsche Penske Motorsport | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | +0.093 |
4. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Chatin-Habsburg-Milesi | +0.347 |
5. | Hypercar | BMW M Team WRT | D. Vanthoor-Marciello-Wittmann | +0.385 |
6. | Hypercar | Lamborghini Iron Lynx | Bortolotti-Kwiat-Mortara | +0.426 |
7. | Hypercar | Hertz Team JOTA | Button-Hanson-Rasmussen | +0.467 |
8. | Hypercar | Ferrari | Fuoco-Molina-Nielsen | +0.605 |
9. | Hypercar | AF Corse | Kubica-Ye-Shwartzman | +0.612 |
10. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | Jensen-Mueller-Vergne | +0.813 |
11. | Hypercar | Alpine Endurance Team | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | +0.817 |
12. | Hypercar | Peugeot TotalEnergies | di Resta-Duval-Vandoorne | +1.176 |
13. | Hypercar | Toyota Gazoo Racing | Conway-de Vries-Kobayashi | +1.189 |
14. | Hypercer | Toyota Gazoo Racing | Buemi-Hartley-Hirakawa | +1.224 |
15. | Hypercar | Cadillac Racing | Bamber-Lynn | +1.381 |
16. | Hypercer | Ferrari | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | +1.761 |
17. | Hypercar | Proton Competition | Jani-Andlauer | +2.598 |
18. | Hypercar | Isotta Fraschini | Serravalle-Bennett-Vernay | +2.668 |
19. | Hypercar | BMW M Team WRT | van der Linde-Frijns-Rast | +3.015 |
Czytaj także:
- Red Bull wyprodukował "potwora". Cena? Zwala z nóg
- 15 mln dolarów za dane medyczne Schumachera. Wykradli dwa dyski twarde