DTM: Orlen mocno inwestuje w Roberta Kubicę. Daniel Obajtek tłumaczy decyzję

Materiały prasowe / Na zdjęciu: Robert Kubica (po lewej) i Daniel Obajtek
Materiały prasowe / Na zdjęciu: Robert Kubica (po lewej) i Daniel Obajtek

Orlen odważnie wchodzi w sporty motorowe i współpracę z Robertem Kubicą. Na promocję poprzez F1 i DTM tylko w tym roku wyda ok. 15 mln euro. Zdaniem prezesa Daniela Obajtka, to konieczność w związku z rebrandingiem stacji poza granicami Polski.

To Daniel Obajtek rozpoczął czwartkową konferencję prasową, na której oficjalnie potwierdzono występy Roberta Kubicy w DTM w sezonie 2020. Trudno się dziwić, bo to właśnie Orlen ma finansować starty Kubicy za kierownicą samochodu BMW. Model M4 DTM ma mieć biało-czerwone barwy i w całości być pokryty logotypami firm związanych z polskim gigantem paliwowym.

- Orlen dotrzymuje słowa. Mocno zaangażował się w sporty motorowe. W roku 2019 byliśmy w Formule 1. Potem były deklaracje, że zostajemy w F1 i jesteśmy jako sponsor tytularny Alfy Romeo. To półka wyżej - powiedział Obajtek na początku spotkania z dziennikarzami.

Orlen przed rokiem wydał ok. 10 mln euro na sponsoring Williamsa i też na podobną kwotę opiewa obecna umowa z Alfą Romeo.  Dała ona firmie z Polski rolę sponsora tytularnego. Ponadto ok. 5 mln euro powinien pochłonąć program startów Kubicy w prywatnym samochodzie BMW w DTM.

ZOBACZ WIDEO F1. Dobra zmiana Roberta Kubicy. "Widać same plusy"

- Orlen i Polacy mają własny zespół w DTM. Robert Kubica będzie jeździł samochodem BMW w biało-czerwonych kolorach. Mocno inwestujemy w sport - dodał Obajtek.

Prezes Orlenu podkreślił, że jego firma sukcesywnie zwiększa wydatki na sport, ale jest to jej obowiązkiem w obecnych czasach. - W ciągu dwóch lat zwiększyliśmy finansowanie sportu o 100 proc. To zadanie społeczne i wizerunkowe, tak ważne w biznesie. Najlepiej poprzez sport pozyskuje się klientów i buduje markę. To pokazało nam zaangażowanie w F1. Zrobiliśmy dobry interes na obecności w Formule 1 - zapewnił.

Obajtek przedstawił też liczby, z których wynika, że współpraca z Kubicą i promocja poprzez F1 były trafioną inwestycją. - Jeśli porównamy nasz zysk operacyjny, to na sprzedaży detalicznej zyskaliśmy 600 mln zł między 2018 a 2019 rokiem. Zwiększył się nam portfel klientów. Robimy coraz więcej operacji. Jesteśmy coraz bardziej widoczni. Posiadamy aktywa stacji w Czechach i Niemczech. Robimy co-branding naszych stacji, a za dwa lata będziemy robić ich rebranding. Wszystkie będą funkcjonować jako Orlen - stwierdził.

I to właśnie rebranding stacji Orlenu, które w tej chwili w Niemczech funkcjonują pod nazwą Star, mają wspierać starty Kubicy w DTM. Polak początkowo promować będzie spółkę-córkę Orlenu, równocześnie zwiększając świadomość Niemców na temat tej marki.

- To jest proces, który mamy zaplanowany, ale musimy go zrealizować, zestandaryzować stacje. Do rebrandingu potrzebujemy silnej promocji, by nasza marka nie ucierpiała, byśmy nie ucierpieli finansowo na tej zmianie. Były czasy, gdy najpierw robiono rebranding, a dopiero potem myślano o promocji i specjalnej akcji. My tego zrobić nie możemy. Dlatego musimy mocno zainwestować w sport i rozpoznawalność - podsumował Obajtek.

Czytaj także:
Francuzi się pospieszyli. Przedwcześnie poinformowali o współpracy z Kubicą

Robert Kubica opuści kilka weekendów F1

Komentarze (52)
avatar
Rafaello89
15.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Wszyscy którzy płaczą, że im Orlen ciężko zarobione pieniądze zabiera... Ile konkretnie WASZYCH pieniędzy Orlen wydał na sponsoring Roberta Kubicy? Chcialbym poznać konkretną sumę, jaką wam zab Czytaj całość
avatar
WPjestglupie
14.02.2020
Zgłoś do moderacji
4
0
Odpowiedz
Hue hue hue. Poczekajmy do końca sezonu. Jak będzie znowu na końcu stawki to podkulicie ogony i "żodyn" nie odpisze. Jak wygra to.... nie wygra, poniosło mnie. 
avatar
Robert Zet
13.02.2020
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Kolejny genialny tytuł. Wyda fortunę! 60 baniek dla Orlenu. Hehehe ciekawie to sie ma to rocznej pensji kierownictwa. Przy takich wzrostach jakie im RK narodził to faktycznie muszą pasa zacisną Czytaj całość
avatar
Bydgoszczanin w Pradze
13.02.2020
Zgłoś do moderacji
3
4
Odpowiedz
Z cały, szacunkiem dla Roberta Kubicy jest on jonaszem. Najpierw uszkodził sobie rękę w sytuacji kiedy było nieomal niemożliwe. Potem, po latach, trafił do teamu, który miał jedną parę sznurowa Czytaj całość
avatar
Tajfun
13.02.2020
Zgłoś do moderacji
6
5
Odpowiedz
Już się płaczki zleciały :) "Za moje Kubica jeździ!!!" Ha ,ha, ha ! Za Jakie twoje ? Za twoje to premier dorzucił 2 miliardy na telewizję narodową ( ministerstwo propagandy)! Dobra robota Orl Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.