DTM. Lucas Auer porównuje się do Roberta Kubicy. "Moja sytuacja jest bardziej ekstremalna"

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Lucas Auer
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Lucas Auer

Lucas Auer to jeden z kierowców BMW w DTM w sezonie 2020. Austriak wraca do stawki po krótkiej przerwie i porównuje swoją sytuację do Roberta Kubicy, bo w ostatnim okresie Auer jeździł innymi samochodami - chociażby w japońskiej Super Formule.

W tym artykule dowiesz się o:

Robert Kubica szykuje się do debiutu w DTM i ma świadomość, że nie będzie to dla niego łatwe zadanie, bo samochody w niemieckiej serii wyścigowej wymagają zupełnie innego podejścia i stylu jazdy. W trudnej sytuacji znajduje się też Lucas Auer. Austriak, podobnie jak Kubica, otrzyma do dyspozycji model BMW M4 DTM.

Auer pojawia się w DTM po prawie dwuletniej przerwie. Tyle że w poprzednim okresie reprezentował barwy Mercedesa. - Różnice są ogromne. Właściwości jezdne samochodu są inne, jego waga jest inna, różni się pakiet aerodynamiczny. Może opony są takie same, ale nie w 100 proc. Silnik zmienia ich pracę. Potrzeba zupełnie innego stylu jazdy - począwszy od hamowania, a na przyspieszaniu kończąc - powiedział "Motorsport Total" austriacki kierowca.

Siostrzeniec Gerharda Bergera, szefa DTM, ostatni sezon spędził w japońskiej Super Formule. Liczył, że starty w Azji przybliżą go do realizacji marzenia, jakim jest awans do Formuły 1. Tak się jednak nie stało. Dlatego Auer musiał wrócić do DTM.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: pokaz siły Lindsey Vonn. "Maszyna!"

- Samochody w Super Formule są wyjątkowo lekkie i zaledwie kilka sekund wolniejsze niż bolidy F1. Wsiadłem do maszyny z DTM po przerwie i zahamowałem o wiele za późno - przyznał Auer.

Austriak uważa, że w pierwszej części sezonu będzie się mierzyć z podobnymi problemami jak... Robert Kubica. - Muszę ponownie znaleźć limity w DTM, zapomnieć o bolidach Super Formuły. To sytuacja podobna do tej, jaką ma Robert. Tyle tylko, że w moim przypadku jest bardziej ekstremalnie, bo ja mam przecież doświadczenie w DTM! - oświadczył Auer.

Gdy Auer ścigał się po raz ostatni w DTM w roku 2018, ówczesne konstrukcje miały ok. 100 KM mniej niż obecne. Charakteryzował je też mniejszy moment obrotowy. Starsze maszyny były zatem bardziej przewidywalne. - Teraz naprawdę czuć, że masz coś pod tyłkiem. Jeśli przyspieszysz za mocno na pierwszym czy drugim biegu, to możesz natychmiast wykręcić "bączka" albo w coś uderzyć - stwierdził kierowca BMW.

Czy Auer w pierwszy weekend wyścigowy DTM osiągnie lepszy wynik niż Kubica? Odpowiedź na to pytanie poznamy już w sobotę i niedzielę, kiedy to na torze Spa-Francorchamps w Belgii odbędzie inauguracyjna runda DTM.

Czytaj także:
Bunt mechaników w F1? Mają dość
Kimi Raikkonen stracił radość z jazdy

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.