DTM. Efekt Roberta Kubicy. Wyścigi niemieckiej serii docierają do nowych kibiców

Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / DTM / Na zdjęciu: Robert Kubica

Starty Roberta Kubicy w DTM sprawiły, że niemiecka seria wyścigowa dotarła do nowej grupy kibiców. W ciągu ostatnich miesięcy DTM zwiększył swój zasięg o 25 proc. To m.in. zasługa kibiców Kubicy.

W tym artykule dowiesz się o:

DTM po sezonie 2020 przejdzie gruntowne zmiany, po tym jak Audi zapowiedziało się wycofanie z rywalizacji, ale nie oznacza to, że seria cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem kibiców. Wręcz przeciwnie. Pojawienie się Roberta Kubicy na polach startowych DTM sprawiło, że seria poprawiła swoje wyniki oglądalności. Zwiększył się też jej zasięg.

Jak pochwalił się w poniedziałek DTM, w ciągu ostatnich miesięcy zasięg wyścigów z niemieckiej serii wyścigowej zwiększył się o 25 proc. To m.in. zasługa kibiców Kubicy, którzy od tego roku zyskali możliwość oglądania wyścigów DTM w Eleven Sports.

Jeszcze w zeszłym roku, gdy Kubica nie startował w DTM, wyścigi tej serii można było w Polsce zobaczyć na żywo jedynie na platformie YouTube i nie cieszyły się zbyt dużą popularnością.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co czuje Kubica, gdy ściga się w DTM? Zobacz film z wnętrza BMW

DTM chwali się też imponującymi wynikami w swoim ojczystym kraju - osiągnęła ona w Niemczech udziały w rynku na poziomie 8 proc. w grupie wiekowej 14-49, która jest kluczowa ze względu na rynek reklamowy i młodych konsumentów. Dlatego też stacja Sat.1, transmitująca DTM, postanowiła kontynuować współpracę z DTM.

- Po prawie 40 latach jakość i reputacja DTM pozostają niezmiennie na wysokim poziomie. DTM to pojedynki koło w koło na najwyższym poziomie. Do tego rywalizacja na najwyższym poziomie technicznym i jeździeckim. To widać po produkcie, jaki oferujemy stacjom telewizyjnym. Ogromne zainteresowanie DTM na całym świecie to potwierdza. Stale rosnący zasięg naszych transmisji również - skomentował Marcel Mohaupt, dyrektor zarządzający firmy ITR, która zarządza DTM.

- W ciągu ostatnich dwóch lat konsekwentnie rozwijaliśmy produkt telewizyjny, aby DTM stał się dostawcą ciekawych treści. Oferujemy formaty dostosowane do potrzeb licencjobiorców, różnych kanałów, platform i użytkowników. Nie ograniczamy się jedynie do nadawania sygnału telewizyjnego na żywo - dodał Oliver Simon, który odpowiada za transmisje i streaming w DTM.

Po sezonie 2020 seria DTM przejdzie jednak zmiany. Obecne samochody zostaną porzucone na rzecz tańszych i wolniejszych maszyn. Dlatego w tej chwili niewykluczone, że Kubica nie zdecyduje się na starty w niemieckiej serii wyścigowej w roku 2021.

Czytaj także:
Koniec z hasłami politycznymi w Formule 1
Taryfa ulgowa dla Lewisa Hamiltona. Sędziowie zmienili zdanie

Komentarze (31)
avatar
Kiemen
1.10.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Efekt Kuczery, pseudoartykuły o Kubicy czytają miliony!! Mam nadzieję, że Kubica tego nie czyta bo musiałby popełnić sepuku...:)) 
avatar
Alojzy Przytulski
29.09.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Efekt Kubicy jest taki, że na każdym wyścigu ciągnie sie w ogonie. 
avatar
Umberto C. Rotollini
29.09.2020
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
DTM znam od lat 30tu...ostatnio nie ogladam czesto ale z ciekawosci ogladalem wyniki z tego roku. W swietle RK to obraz nedzy i rozpaczy. Wyniki jego nie tyle sa slabe, co ich wogole nie ma. Bo Czytaj całość
avatar
Martin Groeger
29.09.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
No właśnie że nie. Kubica się nie liczy i nie może tu winić niekonkurencyjnego wozu bo połowa stawki takim jeździ. DTM słabnie grozi tej serii rozwiązanie. 
Peter2016
29.09.2020
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
no na pewno, każdy chce oglądać dojeżdżającego jako ostatni Kubicę, ale teoria Kuczera, ty to jesteś zdolniacha 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.