Dwa zwycięstwa Roberta Kubicy i WRT z rzędu w European Le Mans Series sprawiły, że belgijska ekipa stała się punktem odniesienia dla innych przed rozpoczęciem 4h Paul Ricard. - Skupmy się na sobie. Mamy swoją robotę do wykonania, musimy wycisnąć maksimum z wyścigu i pojechać czysto cały dystans - mówił Nyck de Vries z załogi G-Drive Racing, która po raz kolejny w tym sezonie znalazła się na pole position.
Słowa de Vriesa okazały się prorocze. Zaraz po starcie Yifei Ye wyprzedził Romana Rusinowa z G-Drive i objął prowadzenie w wyścigu ELMS. Chińczyk imponował tempem i potrzebował ledwie kilkunastu okrążeń, by zbudować 10 sek. przewagi nad Rosjaninem.
Sytuacji nie zmieniły nawet żółte flagi, w trakcie których WRT i G-Drive zjechały na pit-stop. Kilkanaście minut później, za sprawą wypadku polskiego zespołu Inter Europol Competition, mieliśmy pełną neutralizację. Jazda za samochodem bezpieczeństwa sprawiła, że przewaga wypracowana przez Ye stopniała do zera.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: szalona końcówka meczu WNBA. Rzut rozpaczy i... zwycięstwo!
Ye zjechał na kolejny pit-stop po 1 godzinie i 40 minutach od rozpoczęcia rywalizacji. Wtedy też samochód Oreca 07-Gibson przejął po nim Robert Kubica. - Po restarcie uspokoiłem się. Musimy naciskać, ale też uważać na opony, bo bardzo łatwo tutaj o ich uszkodzenie. Cieszę, że zakończyłem przejazd jako lider - komentował Chińczyk.
Robert Kubica powrócił na tor na czwartym miejscu, bo inne zespoły postanowiły opóźnić swoje wizyty w alei serwisowej. Jednak wystarczyło kilka okrążeń, by krakowianin został liderem 4h Paul Ricard. 36-latek spędził za kierownicą ponad 40 minut i zjeżdżał do boksów w sytuacji, gdy WRT miało ponad 4 sek. przewagi nad drugim zespołem w stawce.
Po Kubicy samochód przejął Louis Deletraz i po serii pit-stopów Szwajcar zajmował czwarte miejsce. Jego życie dodatkowo skomplikowała wiadomość od sędziów, którzy dopatrzyli się błędu u Ye na starcie do wyścigu. W efekcie na WRT nałożono karę 5 sek., jaką należało odbyć przy kolejnej wizycie u mechaników. W tym momencie stało się jasne, że ekipa Kubicy raczej nie wygra trzeciego wyścigu ELMS z rzędu.
Ostatnia godzina wyścigu przyniosła kolejną neutralizację, po tym jak zaczął płonąć samochód polskiej ekipy Team Virage. WRT nie było w stanie wykorzystać tej sytuacji, bo Deletraz podczas pit-stopu odbył karę 5 sek. W efekcie Szwajcar spadł na piąte miejsce w stawce.
Full course yellow - The #20 @groupvirage car caught fire at T12
— European Le Mans Series (@EuropeanLMS) June 6, 2021
Thankfully, American driver C. Crews is out of the car and even helped the firemen.
Watch LIVE: https://t.co/HYfB0smDC2#ELMS #4HLeCastellet pic.twitter.com/ybJNYfgVte
Ze zwycięstwa w 4h Paul Ricard cieszył się zespół G-Drive. Tym samym przerwał on świetną passę ekipy Roberta Kubicy. To właśnie z rosyjskim zespołem WRT stoczy walkę o tytuł mistrzowski w ELMS.
European Le Mans Series - 4h Paul Ricard - wyścig - wyniki:
Poz. | Zespół | Załoga | Samochód | Czas/strata |
---|---|---|---|---|
1. | G-Drive Racing | Rusinow-Colapinto-de Vries | Aurus 01-Gibson | 4h + 1 okr. |
2. | United Autosports | Hanson-Aberdein-Gamble | Oreca 07-Gibson | +6.385 |
3. | United Autosports | van Uitert-Jamin-Maldonado | Oreca 07-Gibson | +24.272 |
4. | Duqueine Team | Gommendy-Binder-Rojas | Oreca 07-Gibson | +43.171 |
5. | WRT | Kubica-Deletraz-Ye | Oreca 07-Gibson | +51.000 |
6. | Racing Team Turkey | Yoluc-Eastwood-Tincknell | Oreca 07-Gibson | +54.767 |
7. | Algarve Pro Racing | Menchaca-Habsburg-Bradley | Oreca 07-Gibson | +1:24.841 |
8. | Panis Racing | Canal-Stevens-Allen | Oreca 07-Gibson | +1 okr. +0.667 |
9. | IDEC Sport | Lafargue-Chatin-Vergne | Oreca 07-Gibson | +1 okr. + 1.908 |
10. | G-Drive Racing | Falb-Andrade-Merhi | Aurus 01-Gibson | +1 okr. + 37.698 |
Czytaj także:
"Głupie kwalifikacje". Kandydat do tytułu F1 stracił szansę
"G....e okrążenie". Kierowca F1 szczerze o wygranych kwalifikacjach