Przygotowania do 24h Le Mans wkroczyły w decydującą fazę. W ubiegłą niedzielę zespoły szykujące się do tego prestiżowego wyścigu odbyły na torze Circuit de la Sarthe dwie sesje testowe, zaś środa przyniosła pierwszy oficjalny trening. W nim dobrze zaprezentował się zespół WRT, do którego należy Robert Kubica.
Jako pierwszy na tor za kierownicą prototypu kategorii LMP2 wyjechał Louis Deletraz. Szwajcar musiał jednak szybko zameldować się u mechaników, bo wywieszono czerwoną flagę po problemach związanych z samochodem High Class Racing.
Szwajcar po chwili powrócił na tor i spędził na nim ostatecznie pół godziny, po czym do akcji wkroczył Yifei Ye. Po Chińczyku jako ostatni z belgijskiej załogi z warunkami zapoznał się Robert Kubica. Przejazd Polaka trwał ponad pół godziny.
ZOBACZ WIDEO: Patryk Dobek zdobył brązowy medal w Tokio. Po powrocie do kraju zdradził kulisy biegu finałowego
Następnie na torze znów zameldował się Deletraz i podczas tego przejazdu wykręcił on najlepszy wynik spośród kierowców WRT - 3:30.724. Wprawdzie później za kierownicę samochodu Oreca 07-Gibson wsiadł jeszcze Kubica, ale krakowianin nie poprawił wyniku uzyskanego przez Szwajcara.
Kubica na swoim najlepszym okrążeniu uzyskał czas 3:31.513. Był zatem o 0,8 s wolniejszy od Deletraza.
W kategorii LMP2 najlepsza okazała się załoga United Autosports USA z czasem 3:29.441. Amerykański zespół wyrasta na głównego faworyta tej klasy, bo już w niedzielnej sesji testowej przed 24h Le Mans prezentował najlepsze tempo.
W klasie Hypercar nie było mocnych na Toyotę. Załoga z numerem 7 uzyskała czas 3:29.309.
24h Le Mans - 1. sesja treningowa - wyniki:
Poz. | Załoga | Klasa | Samochód | Czas |
---|---|---|---|---|
1. | Toyota Gazoo Racing | Hypercar H | Toyota GR010 Hybrid | 3:29.309 |
2. | Alpine Elf Matmut | Hypercar | Alpine A480-Gibson | 3:29.395 |
3. | Toyota Gazoo Racing | Hypercar H | Toyota GR010 Hybrid | 3:29.396 |
4. | United Autosports USA | LMP2 | Oreca 07-Gibson | 3:29.441 |
5. | G-Drive Racing | LMP2 | Aurus 01-Gibson | 3:30.094 |
6. | Glickenhaus Racing | Hypercar | Glickenhaus 007 LMH | 3:30.216 |
7. | Glickenhaus Racing | Hypercar | Glickenhaus 007 LMH | 3:30.325 |
8. | JOTA | LMP2 | Oreca 07-Gibson | 3:30.629 |
9. | WRT | LMP2 | Oreca 07-Gibson | 3:30.724 |
10. | IDEC Sport | LMP2 | Oreca 07-Gibson | 3:30.912 |
Czytaj także:
Robert Kubica gotowy na wszystko
Zaskakująca decyzja giganta motoryzacyjnego