Tym razem zawodnicy spotkali się na regatach o Puchar UKS Navigo w Sopocie. Zatoka Gdańska znowu okazała się szczęśliwa dla zawodników, dopisała pogoda, było ciepło, dużo Słońca i wiatru. Idealne warunki do ścigania! Już przed regatami przechodni Puchar Polski zapewnił sobie Sailing Machine Team - Paweł Nawrocki/Piotr Dzierżewicz, którzy zwyciężali w tym sezonie aż 3 razy.
[color=black]
Załoga Sailing Machine, Nawrocki/Dzierżewicz, objęli prowadzenie w pucharowej klasyfikacji już po drugim akcie Pucharu, czyli regatach na Kiekrzu, jednak cały czas mogli czuć na karku oddech kolejnej załogi, ProData Sailing Team w składzie Witold Małecki i Maciej Odważny, którzy przez cały czas trzymali się niewiele oczek za nimi. Niestety, podczas startów w drugiej połowie sezonu załoga Małecki/Odważny dwukrotnie wypadła poza podium, w Krynicy Morskiej i Nieporęcie, co przy świetnej dyspozycji ekipy Sailing Team sprawiło, że już przed startami w Sopocie wiedzieliśmy do kogo trafi w tym roku przechodnia statuetka Pucharu Polski klasy Nautica 450.
Świetnie w tym sezonie radziły sobie też kolejne załogi stawki, czyli HRM Racing Team, Stale na fali, Podfruwajka i Pekabud, które w ostatecznej klasyfikacji dzielą nieduże różnice punktowe, a to tylko potwierdza, jak wyrównany jest poziom klasy, a co za tym idzie, każdy zdobyty punkt jest niezwykle ważny.
Wróćmy jednak do regat o Puchar UKS Navigo w Sopocie. Najbardziej emocjonująca walka miała się odbyć o 2 miejsce. Team ProData (Malecki/ Odważny) musiał ukończyć sopockie regaty co najmniej o 3 oczka wyżej niż broniący drugiego miejsca HRM Racing Team. Scenariusz trudny do zrealizowania, tym bardziej, że HRM startowali w eksperymentalnym, ale bardzo mocnym składzie Dominik Ostrowski/Adam Kominek.
ZOBACZ WIDEO Adam Warchoł ma dpiero 16 lat, a jest już wicemistrzem Polski i marzy o igrzyskach w Tokio
Najlepiej regaty rozpoczęli Tomasz Zambrzycki i Paweł Matusiak na jachcie Stale na fali (miejsca 1, 1, 5), ale tuż za nimi na remisie punktowym byli Witold i Maciek na ProDacie (2, 2, 3). Ostatni sobotni wyścig wygrali Paweł i Oskar Gasek na jachcie PEKABUD. Przed załogami zostały już tylko trzy niedzielne starty.
- W niedzielę od rana czuć było napięcie. Prawie każdy miał szansę na wygranie i wszyscy zaplanowali sobie, że popłyną na co najmniej 110 proc. swoich możliwości. Ponownie świetnie wystartował PEKABUD zaliczając tym samym kolejną jedynkę, a tuż za ich plecami toczyła się precyzyjna walka o każdy metr, o drugie miejsce. Trzy jachty przecięły metę jednocześnie! Fotofinisz! Kto był pierwszy? Znowu Prodata! - opowiadał Paweł Nawrocki, sternik Sailing Machine Team.
- Ostatni wyścig miał zadecydować o kolejności na podium i emocje sięgały zenitu! Wystartowali! Prowadzenie zmieniało się z każdym krosem. Ostatnia halsówka, Prodata i Podfruwajka walczyły do samej mety. Koniec! Ostatni wyścig i całe regaty wygrali Witold Małecki i Maciej Odważny. To oni przez cały weekend pływali najrówniej ze wszystkich i kończyli wszystkie wyścigi w samym czubie. HRM po awarii sprzętowej zmuszone było wycofać się z dwóch ostatnich wyścigów, spadając tym samym na 6. miejsce.
Załoga ProData, zwyciężając w Sopocie, zakończyła sezon na drugim miejscu, tuż za nimi HRM Racing Team. Klasa Nautica 450 składa specjalne podziękowania firmom Holt i Nautos, które objęły specjalnym patronatem tegoroczny Puchar Polski klasy Nautica 450, a także wszystkim pozostałym sponsorom, klubom, sędziom, ekipom technicznym, zawodnikom i kibicom, po prostu wszystkim, dzięki którym starty w tym sezonie będą dla nas po raz kolejny udane. Dziękujemy! Tour 2017 zakończony, do zobaczenia za rok![/color]