Żużel. Imperium przechodzi kryzys. Po GP będą kolejne rozstania?
Od początku sezonu już dwóch klientów Ryszarda Kowalskiego zdecydowało się na rezygnację z jego usług i wybrało zakup sprzętu od innych dostawców. Kryzys RK Racing potwierdziło także ostatnie Grand Prix Polski.
Wiele jednak wskazuje na to, że nie był to wypadek przy pracy, a w obecnej sytuacji Ryszard Kowalski powoli musi przyzwyczajać się do tego, że taka sytuacja będzie się powtarzała znacznie częściej niż w ostatnich latach. Patrząc na formę jego klientów, to obecnie cała nadzieja na podtrzymanie mistrzowskiej serii jest rozłożona pomiędzy Bartosza Zmarzlika i Macieja Janowskiego. Po decyzji Taia Woffindena o zmianie dostawcy i rozpoczęciu współpracy z Ashley'em Holloway'em, imperium Kowalskiego w mistrzostwach świata znacznie się skurczyło i wcale nie tak łatwo będzie je odbudować.
Choć w środowisku znacznie częściej niż w poprzednich latach słychać nieoficjalne głosy niezadowolenia z jakości silników Kowalskiego, to na razie większość zawodników zamierza przeczekać gorszy okres i liczy, że niedługo sprzęt znów znacznie pracować zgodnie z oczekiwaniami. Wszyscy zdają sobie sprawę, że zmiana tunera w takiej sytuacji może oznaczać dożywotnią blokadę w warsztacie RK Racing, a tego zawodnicy wciąż boją się najbardziej.
Patrząc na liczbę klientów Kowalskiego w najlepszej żużlowej lidze świata, wciąż widać jego wyraźną dominację, a żaden z pozostałych inżynierów nie jest w stanie zbliżyć się do liczby zamówień, którą od lat otrzymuje zakład RK Racing. W tym roku Kowalski przygotowuje silniki dla przynajmniej 27 zawodników z PGE Ekstraligi
Lista klientów Ryszarda Kowalskiego wśród podstawowych zawodników PGE Ekstraligi:
Sparta Wrocław: Maciej Janowski, Gleb Czugunow, Michał Curzytek
Motor Lublin: Maksym Drabik, Dominik Kubera, Wiktor Lampart, Mateusz Cierniak
Stal Gorzów: Bartosz Zmarzlik, Szymon Woźniak
Unia Leszno: David Bellego, Damian Ratajczak, Hubert Jabłoński
Włókniarz Częstochowa: Kacper Woryna, Bartosz Smektała, Jakub Miśkowiak
Apator Toruń: Patryk Dudek, Jack Holder, Paweł Przedpełski, Krzysztof Lewandowski, Denis Zieliński
GKM Grudziądz: Nicki Pedersen, Przemysław Pawlicki (tuning Witold Gromowski), Norbert Krakowiak, Kacper Pludra
Arged Malesa Ostrów: Grzegorz Walasek, Tomasz Gapiński, Jakub Krawczyk
Czytaj więcej:
Kontrowersyjny gest po walkowerze
Znów dumnie prezentują znak "Z"
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>