Udziałowcy Speedway Ekstraligi przeciwni rozszerzeniu ligi

Kilkanaście dni temu kluby z Wrocławia i Gdańska wysłały do PZM pismo, w którym zwróciły się z prośbą o rozpatrzenie możliwości powiększenia Speedway Ekstraligi o jedną drużynę od sezonu 2010. Dotarło ono również do władz Spółki. Jak poinformował nas Ryszard Kowalski, prezes Speedway Ekstraligi, udziałowcy negatywnie zaopiniowali tę propozycję.

W tym artykule dowiesz się o:

Speedway Ekstraliga rzeczone pismo otrzymała nie od zainteresowanych klubów, a poprzez PZM, który był jego adresatem. - Spółka otrzymała od PZM do zaopiniowania wniosek klubów z Gdańska i Wrocławia o powiększenie CenterNet Mobile Speedway Ekstraligi o jeden zespół w sezonie 2010. Od udziałowców do spółki nie wpłynęły formalne wnioski w tej sprawie - powiedział prezes SE.

Czy decyzja o powiększeniu ligi należy do Związku czy Speedway Ekstraligi, która zarządza rozgrywkami? - Zgodnie z umową o zarządzenie rozgrywkami zmiana zasad spadków i awansów z ligi może zostać zmieniona za porozumiem stron. W praktyce oznacza to, że jeżeli spółka występuje z inicjatywą zmiany, to musi to uzgodnić ze związkiem i vice versa - wyjaśnił Kowalski.

Czy z formalnego punktu widzenia jest możliwe powiększenie SE już od sezonu 2010? - Nie mogę wypowiadać się za związek. Spółka otrzymała jedynie wniosek do zaopiniowania - powiedział włodarz ligi. Czy SE popiera plany powiększenia ligi? - Udziałowcy zaopiniowali negatywnie wniosek o powiększenie CenterNet Mobile Speedway Ekstraligi o jeden zespół w sezonie 2010 - dodał.

Nie można jednak wykluczyć, że w przyszłości udziałowcy Speedway Ekstraligi będą chcieli zwiększyć liczbę drużyn w najwyższej klasie rozgrywkowej. - W strategii marketingowej jest mowa o powiększeniu liczebności ligi jednak nie może odbywać się to kosztem obniżenia poziomu sportowego rozgrywek - powiedział Kowalski dodając, że nie ma planów uczynienia rozgrywek "zamkniętymi". "Utrudnienie" spadków z Ekstraligi to także jeden z pomysłów władz Atlasa i Wybrzeża.

Źródło artykułu: