Żużel. Canal+ zapowiada zmiany przed najbliższym sezonem. "Mirkowi życzymy powodzenia"

Materiały prasowe / Maciej Glazik
Materiały prasowe / Maciej Glazik

W najbliższym sezonie Canal+ zamierza skupić się na testach nowych rozwiązań dotyczących realizacji meczów. Zawody mają być nieco krótsze, a w Magazynie PGE Ekstraligi będzie więcej dyskusji. Plany zdradził szef redakcji żużlowej, Maciej Glazik.

Mateusz Puka, WP SportoweFakty: W poniedziałek ogłoszono, że Canal+ wygrał przetargi na najważniejsze prawa telewizyjne do pokazywania ligowego żużla. Jak to wpływa na pracę redakcji?

Maciej Glazik, szef redakcji żużlowej Canal+: Dla naszej redakcji to zaszczyt, że możemy transmitować najważniejsze żużlowe rozgrywki. Wygrana w nowych przetargach daje duży impuls, bo dzięki temu możemy wszystko planować w długofalowej perspektywie. Już w tym roku będziemy robić testy i eksperymenty rozwiązań, które – mam nadzieję – staną się powszechne w kolejnych sezonach.

O jakiego dokładnie nowe rozwiązania chodzi?

Mamy kilka pomysłów, by jeszcze urozmaicić sposób pokazywania wyścigów i udoskonalić realizację transmisji. Nie chcę o nich na razie mówić, bo to na razie pomysły, które będziemy dopiero testować w kolejnych miesiącach. Mamy jednak ambicję, by pokazywać żużel jeszcze lepiej. Wzorce czerpiemy z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń pokazywanych w różnych telewizjach.

Czy przed rozpoczęciem najbliższego sezonu planowane są jakieś zmiany w redakcji żużlowej?

Redakcja nie ulega zmianie, a kibice będą mieli okazję oglądać tych samych dziennikarzy, którzy pracowali przy żużlu w zeszłym sezonie. Jeśli chodzi o ekspertów, to mogę potwierdzić, że dołączy do nas Piotr Świderski, ale być może uda się namówić przynajmniej jeszcze jednego eksperta. Zdajemy sobie sprawę, że fani oczekują nowych twarzy.

ZOBACZ WIDEO: Koniec kariery, spokój czy nowy impuls. Czego potrzebuje Tai Woffinden?

Zapewne czytał pan komentarze po informacji o powrocie Świderskiego do pracy eksperta telewizyjnego. Łagodnie mówiąc nie były one pochlebne.

Piotr Świderski faktycznie został potraktowany przez kibiców dość surowo, ale przecież on jeszcze nie skomentował żadnego meczu w tym roku. Radziłbym wszystkim, by wstrzymali się z takimi opiniami do pierwszych transmisji. Jestem zupełnie spokojny, że da sobie radę i będzie ważnym ogniwem naszej redakcji.

Największe poruszenie wywołało niedawne rozstanie z bardzo popularnym Mirosławem Jabłońskim. Jak to się stało, że jeszcze w zeszłym roku był jednym z najbardziej zapracowanych ekspertów, a tuż po sezonie w tajemniczych okolicznościach rozstał się z Canal+?

Nie dam się namówić na dyskusję o powodach rozstania. Chciałbym jedynie powiedzieć, że Mirek zasłużył się jako ekspert naszej stacji. Przez lata nauczył kibiców i dziennikarzy swojego spojrzenia na żużel, a jego opinie miały wpływ na rozwój dyscypliny. Życzę mu powodzenia w dalszej pracy zawodowej.

Czy planujecie jakieś zmiany w Magazynie PGE Ekstraligi?

Przed tym sezonem faktycznie zmieniamy nieco koncepcję tego programu i chcemy jeszcze więcej czasu poświęcać na dyskusję ekspertów. Wykorzystamy to, że mamy doskonałych ekspertów i jeszcze bardziej podkreślimy eksperckość tego programu. Będzie więcej analiz i rozmów, a mniej materiałów nagrywanych wcześniej. Już w zeszłym roku byliśmy bardzo zadowoleni z oglądalności tego programu, ale w tym roku liczymy, że zachęcimy do oglądania jeszcze więcej fanów.

Pamiętam jak przed rokiem jako jeden ze swoich priorytetów jako nowego szefa żużla określił pan mocniejsze postawienie na obecność Canal+ w internecie. To się udało?

Zadebiutowało Kolegium Żużlowe, które stało się ważnym elementem każdego tygodnia w trakcie sezonu i bardzo spodobało się kibicom. W tym roku do programu wprowadzimy trochę ożywienia, którym będzie możliwość połączenia się ze studiem i bezpośredniej rozmowy kibiców z dziennikarzami.

Co jest pana największym sukcesem w pierwszym roku pracy jako szefa redakcji żużlowej Canal+?

Jestem dumny z decyzji o postawieniu na trzech prowadzących Magazyn PGE Ekstraligi. Każdy z dziennikarzy robi to nieco inaczej, a ta formuła bardzo dobrze się sprawdza. W tym roku znów Magazyn naprzemiennie prowadzić będą Daria Kabała-Malarz, Michał Łopaciński i Michał Mitrut. Jestem także zadowolony ze wszystkich nowych osób w naszej redakcji, które znakomicie się odnalazły. Poprzedni rok był sezonem rewolucji, a transformacja redakcji przeszła zaskakująco gładko i z sukcesem. Osobiście jestem także bardzo zadowolony z tego, jak wyszły seriale o Nickim Pedersenie i Bartoszu Zmarzliku.

Czy po pierwszym roku ma pan sobie coś do zarzucenia?

Mam świadomość, że zawsze można coś poprawić. Rozwój jest konieczny, ale nie potrafię wymienić choćby jednej rzeczy, za którą musiałbym się wstydzić.

Wciąż jednak zdarza się, że kibice krytykują niektórych dziennikarzy. Jedni oskarżają ich o zbyt częste krzyczenie do mikrofonu, inni za stosowanie wyrafinowanych porównań. Co pan na to?

Krytyka ze strony kibiców to część naszej pracy. Nie wszyscy będą nas lubić i nie wszystkim będzie się podobać styl niektórych dziennikarzy. Nie ignorujemy tego, ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że nie dogodzimy wszystkim.

Nie jest tajemnicą, że przed tym sezonem w Canal+ trwały poważne dyskusje, czy nie wycofać się ze wspierania cyklu IMP i nalegać na powrót do jednodniowych finałów. Jakie było pana zdanie?

Jedna z rund faktycznie zakończyła się skandalem, ale chciałbym zauważyć, że jako telewizja nie mieliśmy na to żadnego wpływu. To nie w formule zawodów był problem, a tkwił on w konkretnym torze, który danego dnia nie nadawał się do jazdy. Taka sytuacja mogła się zdarzyć nawet przy jednodniowym finale. Cieszę się, że w tym roku znów będziemy emocjonować się cyklem turniejów o mistrzostwo Polski.

Ulżyło panu, że Landshut Devils nie pojedzie w Metalkas 2. Ekstralidze? Brak regularnych transmisji z Niemiec był jednym z najczęstszych powodów krytyki Canal+ w ostatnich latach.

Nie patrzę na to w ten sposób. Zresztą od połowy sezonu regularnie pojawialiśmy się w Landshut i jeszcze nigdy nie przeprowadziliśmy stamtąd aż tak wielu transmisji jak właśnie rok temu.

Wiadomo już, w jakich godzinach będą pokazywane mecze każdej z lig?

Wielki szacunek należy się władzom organu zarządzającego ligą, bo po raz pierwszy w historii, już przed startem sezonu znamy wszystkie terminy meczów Metalkas 2. Ekstraligi. To ułatwia planowanie nie tylko nam, ale przede wszystkim kibicom. Wielkich zmian w porównaniu do poprzedniego sezonu nie będzie. W każdej kolejce pokażemy jedno spotkanie Krajowej Ligi Żużlowej i będzie ono transmitowane w sobotę o godz. 14. Po dwa mecze 2. Ekstraligi będą pokazywane najczęściej w sobotę i niedzielę, a PGE Ekstraliga na naszych antenach tradycyjnie już będzie pokazywana w niedzielne popołudnia.

Od kolejnego roku kibice będą mogli śledzić dwa mecze 2. Ekstraligi także w czwartki. Myśli pan, że fani przyzwyczają się do tej nietypowej pory?

Mam wrażenie, że podobną dyskusję mieliśmy, gdy PGE Ekstraliga zaczynała jeździć w piątki. Było wiele krytyki, ale ostatecznie wszyscy się przyzwyczaili i nie wyobrażamy sobie innych terminów. Jestem przekonany, że podobnie będzie z czwartkowymi meczami. Ja bardzo cieszę się z tego pomysłu.

Za rok w każdą niedzielę transmitowane będą po kolei cztery mecze. To wymusza przyspieszenie spotkań nawet do 75-80 minut. Uda się?

Zdajemy sobie sprawę, że nie jest realne, by narzucić stały czas trwania meczów żużlowych, ale faktycznie widzimy szansę na usprawnienie zawodów. Kibic musi dostawać więcej bodźców, dlatego dla jego komfortu należy zdynamizować transmisje. Dołożymy starań, żeby tempo było sprawniejsze, a współpraca wozu transmisyjnego z sędzią jeszcze lepsza. Jednocześnie uspokajam wszystkich, nie ma ambicji, by wszystkie mecze trwały 75-80 minut. Ten rok pokaże na ile można przyspieszyć mecze, by jednocześnie nie utrudniać życia zawodnikom.

Rozmawiał Mateusz Puka, dziennikarz WP SportoweFakty

Czytaj więcej:
Skrzyszowska: Nie widzę u siebie limitów
Ujawnił, ile pieniędzy dostał za złoto

Komentarze (28)
avatar
EPICKI WNIKLIWY 2.0
9.03.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
WSTYDEM BYŁO TRZYMANIE TYPA CO RŻAŁ NA WIZJI JEDNAK JAKIEŚ STANDARDY POWINNY BYĆ WIEM ŻE HEJTERZY ZARAZ POWIEDZĄ ŻE TAKIE CZASY ŻE TAK WYGLĄDA ŚWIAT BLA BLA BLA WSTYDEM JEST TRZYMANIE W LIDZE R Czytaj całość
avatar
Möchomorek
8.03.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Dopiszcie sobie wasze nicki, czy nazwiska do tego co jest poniżej. Brawo - leżę i sie z was śmieję :) 
avatar
Jabco40
8.03.2024
Zgłoś do moderacji
1
2
Odpowiedz
Mnie najbardziej wqrwia gdy na torze wieje nudą a oni komentują i przeżywają jakby było dziesięć mijanek na okrążenie. 
avatar
Altair-Alfa
8.03.2024
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
Wg mnie nr 1 to magazyn żużlowy nadawany w ELEVEN w poniedziałki. Bardzo ciekawe tematy i mnóstwo humoru. Korościel i Kuźnicki są super wyluzowani i mają świetne poczucie humoru. Quiz też bardz Czytaj całość
avatar
Altair-Alfa
8.03.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
W sumie nie zrozumiałem pana redaktora. To w końcu ile meczów 2 ligi będą transmitować 2 czy 4. Bo w ostatnim roku to była jakaś porażka. Osobiście uważam że w 2023 roku ciekawsza była pierwsza Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.