"Aż strach było patrzeć". Wyraźnie zaznacza, czego potrzebuje żużel

WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek /  Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow, Kacper Woryna, Maksym Drabik, Wiktor Lampart
WP SportoweFakty / Arkadiusz Siwek / Na zdjęciu: Emil Sajfutdinow, Kacper Woryna, Maksym Drabik, Wiktor Lampart

Zdaniem Jacka Gajewskiego pieniądze w żużlu nie mogą być konsumowane wyłącznie przez najlepszych zawodników. - Sam żużlowiec ze swoim kevlarem i motocyklem, nie startując w rozgrywkach ligowych, nie jest jakąś dużą wartością marketingową - mówi.

W tym artykule dowiesz się o:

Kilka dni temu w rozmowie z Wojciechem Stępniewskim, prezesem PGE Ekstraligi, poruszono kilka tematów dotyczących przyszłości najlepszej żużlowej ligi świata. Pojawiły się również pomysły, jakie można byłoby wprowadzić. Są nimi: KSM, salary cap oraz płacenie za punkty wychowanków (więcej TUTAJ).

Jacek Gajewski najbardziej optowałby za tą ostatnią opcją. Jego zdaniem w Polsce robi się dużo w kierunku szkolenia i ludzie na świecie związani z żużlem patrzą na to z uznaniem. Jak zaznacza, pieniądze w "czarnym sporcie" nie mogą być konsumowane wyłącznie przez tych najlepszych, gdyż w takiej sytuacji dyscyplina nie ma szans na rozwój.

- Tylko to musi mieć sens. W procesie szkolenia nie chodzi o robienie czegoś na sztukę. Musi być jakość, aby ci chłopacy nie tylko potrafili poprawnie przejechać cztery okrążenia, ale też reagować na różne sytuacje torowe. Gdy momentami widziałem, co działo się na zawodach młodzieżowych, to aż strach było patrzeć. To nie może tak wyglądać. Trzeba to trochę pozmieniać - zwraca uwagę w rozmowie z WP SportoweFakty.

ZOBACZ WIDEO: Być albo nie być. Sezon prawdy dla Przemysława Pawlickiego

Według niego wszystko zależy od pewnej filozofii. Trzeba wybrać pomiędzy karaniem i nagradzaniem. Jest on świadomy, że istnieje pewien fundusz, ale nie powinien on powstawać na bazie tego, co zabrało się jednym klubom, tylko po to, aby później dać innym. - Nie na tym to polega. Absolutnie jestem zwolennikiem, aby płacić za szkolenie. Tylko te pieniądze muszą trafiać na kolejnych adeptów, aby był to obieg zamknięty. One nie mogą uciekać z systemu szkolenia zawodników - mówi Gajewski.

Nie widzi za to możliwości wprowadzenia salary cap w obecnych warunkach w Polsce. Uważa on, że limit płac ma sens wyłącznie, jeśli istnieje pełna kontrola nad tym, ile zawodnicy zarabiają indywidualnie. Dla przykładu w Stanach Zjednoczonych sportowcy mają ogromne kontrakty sponsorskie, ale one w żaden sposób nie rzutują na ich pensje w drużynach, ponieważ na koszulce nie umieszczają swoich reklam.

- Niestety nie jesteśmy na takim poziomie profesjonalizacji jak NBA czy NFL, żeby pewne rzeczy robić jawnie. Z żużlowcami jest jeszcze ten problem, że mają oni osobistych sponsorów i często o niektórych umowach nie wiedzą zarówno kluby, jak i władze ligi. Możliwości omijania przepisów jest jeszcze zbyt dużo. Być może jest to kwestia kilku lat i pewnych regulacji - twierdzi były menedżer.

- Wiadomo, że będzie to rodziło opór zawodników, lecz nie chodzi też o to, aby prowadzić wojny z nimi. Trzeba tylko pamiętać, że oni czerpią ogromne korzyści z tego, jak żużel wygląda teraz w Polsce. To jest kwestia rozmów i wyjaśnienia pewnych rzeczy. Sam żużlowiec ze swoim kevlarem i motocyklem, nie startując w rozgrywkach ligowych, nie jest jakąś dużą wartością marketingową - dodaje.

KSM z kolei uważa za opcję ostateczną, która powinna zostać wprowadzona wyłącznie, gdy nie uda się znaleźć innych mechanizmów, pozwalających na uregulowanie kwestii finansowych. Jeśli kalkulowana średnia meczowa miałby powrócić, to tylko na zdecydowanych zasadach, które spowodują zabranie miejsc dla kilku gwiazd rozgrywek.

Mateusz Kmiecik, dziennikarz WP SportoweFakty

Czytaj także:
Bije rekordy. Są nowe wieści o zdrowiu Tomasza Golloba
Żużel. Krakowianie szykują się do powrotu. Znamy połowę składu, który powalczy o Puchar Prezydenta

Komentarze (1)
avatar
ADASOS
18.03.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
To nie jest opcja. Może działać przy ksm-ie jak i formule amerykańskiej. Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.