- Dzisiaj ustalamy dokładnie regulamin na przyszły sezon ze zmian, które zostały już zaakceptowane. Mogę powiedzieć, że tych zmian jest naprawdę niewiele, a praktycznie są one kosmetyczne. Dotyczą one wyłącznie administracji rozgrywkami. Z istotnych rzeczy, które zostały przegłosowane, które mogą mieć wpływ na konstrukcję składów i zawodników, a także meczów jest fakt, iż będzie można zastąpić zawodnika również z numerem 4 czy 5. Jednak zastępować będzie go mógł tylko zawodnik o jedną średnią wyżej niż ten zawodnik oraz Ci z niższymi średnimi. A więc nie będzie tutaj takiej dowolności jak w przypadku trzech pierwszych zawodników. Zostajemy w systemie rozgrywek, który był w zeszłym roku. Mecze play-off będą rozgrywane według tej samej formuły. Mamy nadzieję, że uda nam się w przyszłym tygodniu, po decyzji Polskiego Związku Motorowego, przeprowadzić losowanie, aby ustalić terminarz. Wiemy na dzień dzisiejszy, że liga rozpocznie się w Poniedziałek Wielkanocny, natomiast skończy się 26 września - powiedział dla SportoweFakty.pl prezes Speedway Ekstraligi, Ryszard Kowalski.
Czy obrady dotyczyły również rozmów o przyszłości klubów, które mają kłopoty i nie uzyskały licencji? - To nie jest przedmiotem naszego spotkania. Skupiamy się na sprawach merytorycznych, regulaminowych, głównie na opracowaniu wszystkich dokumentów i nad tym, by rozgrywki mogły już wystartować w normalny sposób - zakończył Kowalski.
Zmiany w przyszłym roku (za speedwayekstraliga.pl):
Wiadomo już, że sezon 2010 rozpocznie się 5 kwietnia, w poniedziałek wielkanocny. Po tegorocznych kłopotach z rozegraniem finału, tym razem zdecydowano się przeprowadzić najważniejsze mecze sezonu już we wrześniu. Mecze o III i I miejsce rozgrywane będą jednocześnie, a końcową ich datą będzie 26 września. Losowanie par w poszczególnych rundach zostanie przeprowadzone w późniejszym terminie, kiedy poznamy pełną listę zespołów, które wystartują w przyszłorocznych rozgrywkach.
Drugą istotną zmianą będzie dopuszczenie możliwości korzystania z zastępstwa zawodnika nie tylko w przypadku niemożności startu jednego z trzech najlepszych jeźdźców zespołu, ale również za czwartego w kolejności i piątego zawodnika drużyny. Jednak za czwartego będą mogli startować wyłącznie zawodnicy trzeci w kolejności w drużynie i gorsi, a za piątego - czwarty i gorsi.
W trosce o jak najrzadsze odwoływanie zawodów ze względu na deszcz, kluby Ekstraligi zobowiązane zostały do przygotowania - w przypadku niekorzystnych prognoz pogody - odpowiedniej rezerwy suchej nawierzchni, aby mogła ona być dosypana do nawierzchni toru.
W parkingu od sezonu 2010 obowiązkowo będzie musiał znajdować się zegar odmierzający czas dwóch minut do startu, widoczny zarówno dla zawodników drużyny gospodarzy, jak i dla gości.
Na wniosek zainteresowanego klubu i na jego koszt będzie możliwe ustanowienie funkcji komisarza technicznego dla meczu ligowego i przeprowadzenie podczas niego badań na obecność tytanu.
W roku 2010 obowiązywać będą też nowe zasady wydawania akredytacji na mecze CNMSE dla dziennikarzy i fotoreporterów.