W związku z informacjami ukazującymi się w polskich mediach jakoby federacje: Norwegii, Danii i Szwecji wycofały się z używania nowych tłumików w 2010 roku, Polski Związek Motorowy zwrócił się do Przewodniczącego FIM /CCP pana Roy Otto o potwierdzenie powyższego.
Pan Roy Otto stwierdził, iż nieprawdą jest, że powyższe federacje zmieniły swoje decyzje przywracając stare tłumiki, nie posiadające już homologacji na 2010 rok. W dniach 15 i 16 marca br. odbyły się zawody w Anglii, podczas których wszyscy zawodnicy, w tym Jason Crump, Nicki Pedersen, Krzysztof Kasprzak używali nowych tłumików.
Skontaktowaliśmy się z BSPA (British Speedway Promoters Association). W dniu 16.03.2010 roku po posiedzeniu Zarządu oraz w wyniku dyskusji z SCB (Speedway Control Board) postanowiono, że zawodnicy będą mogli używać do dnia 15.05.2010 roku tłumików homologowanych na 2009 lub 2010 rok, zgodnie z przepisami SCB na 2010 rok. Decyzja BSPA jest spowodowana brakiem odpowiedniej dostępnści tłumików 2010.
Skontaktowaliśmy się również z Koordynatorem Technicznym FIM - panem Charles Hannekam. Na nasze pytanie, czy wpłynęły pisma od zawodników w sprawie zmiany decyzji dotyczącej używania nowych tłumików w sezonie 2010 otrzymaliśmy odpowiedź, że nie wpłynęły do FIM takie pisma od zawodników.
Przedstawiając powyższe pragniemy, aby opinia publiczna w Polsce posiadała prawdziwą i rzetelna informację dotyczącą używania tłumików w sporcie żużlowym. Ponadto informujemy, że w dniu 19.03.2010 roku Prezydium Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego ponownie zastanowi się nad przyjęciem najlepszego rozwiązania dla polskiego sportu żużlowego.
Biuro Sportu i Marketingu ZG PZM