Prezydium Zarządu Głównego PZM postanowiło zwrócić się do Głównej Komisji Sportu Żużlowego o rozpatrzenie możliwości używania tłumików z homologacją FIM 2009 i 2010.
Główna Komisja Sportu Żużlowego w głosowaniu przeprowadzonym w piątek zadecydowała, że w sezonie 2010 w rozgrywkach ligowych w Polsce będzie można stosować zarówno tłumiki z homologacją na sezon 2009, jak i nowe modele z homologacją na sezon 2010. Wybór odpowiedniego modelu tłumika będzie należał zatem do zawodnika.
Według przyjętych wcześniej regulaminów w tym sezonie zawodnicy mieli korzystać z zalecanych przez Międzynarodową Federację Motocyklową (FIM) nowych tłumików, które ograniczają głośność, ale także moc silników.
Nowe rozwiązanie było powszechnie krytykowane przez zawodników. Według nich silniki z nowymi tłumikami znacznie bardziej się grzeją, co może prowadzić do awarii. Zwracano też uwagę na znaczny koszt nowego sprzętu.
Decyzja GKSŻ obowiązuje we wszystkich ligach żużlowych. Tegoroczne rozgrywki rozpoczną się 5 kwietnia.