- Po pojawieniu się informacji o zakazie w stosunku do jednego z producentów starych tłumików postanowiłem wystosować pismo do Polskiego Związku Motorowego z prośbą o interwencję w tej sprawie. Przecież w Polsce podjęto decyzję o startach zarówno na nowych, jak i starych tłumikach. Nie może być zatem tak, że ktoś ogranicza produkcję niezbędnych części dla polskich zawodników - powiedział dla SportoweFakty.pl Krzysztof Cegielski.
Prezes Stowarzyszenia Żużlowców odniósł się również do informacji o wprowadzeniu nowych tłumików w ligach szwedzkich i brytyjskich. - Wiem, że wielu zawodników już w tej chwili złożyło protest u swoich promotorów i menadżerów w klubach szwedzkich. Ja sam również wysłałem już pisma do federacji SVEMO i klubów szwedzkich. Dzisiaj będę wysyłał kolejne. Mam wrażenie, że nie piszę tylko w imieniu części zawodników, ale całego środowiska. Bo z kim bym nie rozmawiał, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z Polakiem czy obcokrajowcem, to nikt nie wyobraża sobie, aby miał startować na nowych tłumikach. Sytuacja ta trochę przypomina sytuację z polskich lig, gdzie zapadła decyzja o startach na nowych tłumikach, a po protestach zawodników zmieniono decyzję. Mam nadzieję, że w Szwecji będzie podobnie. Wiele klubów już też zgłasza w federacji szwedzkiej swój sprzeciw. Mają jeszcze kilka dni na interwencję. Podobnie jest w Anglii. Mimo, że podjęto decyzję o startach na nowych tłumikach od 15 maja, to zawodnicy nie zamierzają na nich startować. Mam wrażenie, że FIM i federacje krajowe podejmują decyzję o wprowadzeniu nowych tłumików i czekają, jaka będzie reakcja ze strony zawodników. Na palcach jednej ręki można policzyć zawodników, którzy nie mają zastrzeżeń do nowych tłumików. Zwolenników startowania tylko na nowych tłumikach nie wręcz w ogóle - wyjaśnił Krzysztof Cegielski.
Cegielski wierzy, że protesty zawodników przyniosą spodziewane efekty i nowe tłumiki nie zostaną wprowadzone. - Byliśmy informowani, że wszystkich krajach oprócz Polski, zawodnicy będą startowali na nowych tłumikach. Odbyły się już mecze w Niemczech i wiem, że jeżdżono na starych. Podobnie będzie dzisiaj, gdzie Greg Hancock i Sebastian Ułamek zadebiutują w lidze czeskiej i wiem, że pojadą na starych tłumikach. Uczulam zawodników rozmawiając z nimi, aby nie doprowadzili do sytuacji, aby gdziekolwiek ktoś wystartował na nowych tłumikach. Nie możemy pozwolić, aby wprowadzono coś, co jest niebezpieczne dla zawodników - zakończył Cegielski.