Nie przynieśliśmy wstydu - rozmowa z Józefem Dworakowskim, prezesem Unii Leszno

Józef Dworakowski nadzorował leszczyński komitet organizacyjny Grand Prix Europy. Po pierwszej tej rangi imprezie żużlowej w Lesznie, prezes klubu przeczytał wiele pochlebnych opinii, nie zabrakło jednak i krytyki. Dla jednych była to idealna reklama sportu żużlowego, innym był to bal w remizie.

Joanna Wojtko: Podsumowanie organizacyjne i sportowe GP w Lesznie?

Józef Dworakowski: Tylko organizacyjnie, o wynikach sportowych nie decydowaliśmy. Mamy w 95 proc. rozliczone GP. Jeżeli chodzi o organizację zewnętrzną jesteśmy bardzo zadowoleni. Jeśli chodzi o wynik ekonomiczny, można powiedzieć, że jest dobrze. Nie wolno narzekać. Pojawiło się kilka błędów, które musimy w tej chwili przedyskutować i wyciągnąć wnioski.

Jak impreza wypadła w ocenie władz?

- W ocenie władz miasta jest bardzo dobrze. Są bardzo zadowoleni. Nie przynieśliśmy wstydu ani miastu, ani regionowi. Potwierdzenie opinii z BSI jeszcze idzie pocztą, z pewnością je udostępnimy mediom. Ustne oceny są w superlatywach.

Porównanie imprez z cyklu Grand Prix - przed Lesznem i po - tutaj chyba ocena narzuca się sama.

- Uważam, że dla wszystkich ludzi uczestniczących w leszczyńskim GP, a później oglądających relację z Goeteborgu ważna jest jedna rzecz - leszczyński stadion nie ma 65 tysięcy miejsc, ale żyje imprezą. A w Szwecji publiczność nie jest tak spontaniczna jak tutaj.

Pojawiły się jednak i głosy krytyczne dotyczące m.in. miejsc dla dziennikarzy.

- Trudno mi dziś powiedzieć jak wyglądają miejsca dla dziennikarzy w Krsko czy w Daugavpils, ale miejsca w Lesznie są zawsze wypełniane przez kibiców. Uznaliśmy, że miejsca na pierwszym wirażu to rozsądny pomysł. Druga sprawa - jeżeli jednemu dziennikarzowi przeszkadza słońce, to proszę pisemnie się zgłosić do klubu, Unia Leszno zakupi dodatkowe okulary przeciwsłoneczne. Nie kupimy parasoli, a przecież też będzie przeszkadzał deszcz.

Skąd pochodzą nieprzychylne komentarze?

- Opinie dziennikarzy z zewnątrz, z obcych państw jest pozytywna. Czy my mamy dziennikarzy nosić na rękach i wozić na wózkach, żeby o nas dobrze pisali? Nie o to chodzi. W polskich gazetach także były dobre opinie, te negatywne mają się procentowo nijak do reszty. Nie rozumiem dlaczego dwóch dziennikarzy, w swoich felietonach zabiera radość z imprezy ponad dwudziestu tysiącom ludzi, może byli zamroczeni? Dziwię się, dlaczego.

W klubie udostępniono mi do przeczytania raport sędziego - opinia: "Idealna reklama sportu żużlowego, doskonale zorganizowane zawody", a także pismo przewodniczącego Jury z kolejnymi pochwałami.

- To są dla nas ważne opinie.

Czyli negatywnie tylko z Polski?

- To jest pytanie, dlaczego właśnie nasi ludzie judzą.

Przed Lesznem kolejne bardzo ważne i ciekawe imprezy, po majowym GP w lipcu mamy półfinał DPŚ, sierpień to tradycyjnie IMP.

- Imprezę z lipca trzeba dokładnie tak samo przygotować jak majową. Będzie telewizja, relacja znów pójdzie w świat. Co oznacza, że musimy z tą samą starannością przygotować wszystko. Jeżeli chodzi o IMP uważam, że nie możemy zejść z pewnego poziomu. Nie chcemy opinii, że Leszno przykłada się tylko do imprez międzynarodowych, a nie szanuje własnych kibiców. Obie te imprezy są wielkiej rangi.

Jakie są przewidywania sportowe Józefa Dworakowskiego?

- Impreza drużynowa, 12 lipca będzie ciężka, Australijczycy dobrze wiedzą o co jadą i tanio skóry nie sprzedadzą. Na dziś nie wiem czy polska reprezentacja jest dobrze przygotowana. Idąc dalej - sierpień i finał Indywidualnych Mistrzostw Polski, życzyłbym sobie trzech naszych jeźdźców w tej szesnastce. Na podium minimum jeden, tak sobie zakładamy. Obie te imprezy będą bardzo dobrze zorganizowane, od rana z różnymi atrakcjami dla każdego kibica.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.