Life, czyli życie i Stal, czyli klub sportowy występują razem, stąd także specjalne przedłużenie literki "l" w napisie Stal, mające na celu łączyć Life i Stal. Life Stal czyli życie "stalowe" - "żółto-niebieskie" spojrzenie na świat.
Life Stal stanowi nową jakość, a co za tym idzie pojawi się nowa linia gadżetów na sezon 2011, nowe akcje marketingowe (lipdup, flashmob, malowanie chodników w całym mieście) itp. Life Stal opiera się na trzech filarach, które stanowią: lojalność, wiara i nadzieja. Akcja ma na celu także wzbudzić w każdym kibicu Stali Gorzów dumę i poczucie, że przynależność i jedność z "żółto-niebieskimi" jest czymś więcej niż tylko sympatyzowaniem ze swoją drużyną przez kilkumiesięczny okres trwania sezonu żużlowego.
Marketingowcy Stali Gorzów akcją będą chcieli spowodować, by w codziennym życiu kibica Stali pojawiały się elementy "stalowego" stylu życia, czyli sposobu na nowe, kolorowe życie, by przy spotkaniu na kawie, piwie czy zakupach przewijał się temat Stali Gorzów jako motyw przewodni rozmów i nie tylko.
Klub chce, żeby "żółto-niebieska" fala emocji rozlała się na cały Gorzów i okolice. Co więcej, nie mieliby nic przeciw temu, żeby przekraczała kolejne granice, miast, powiatów, województw, regionów, państw, planet i galaktyk. Drużynowy Puchar Świata oraz Speedway Grand Prix w Gorzowie to szansa, by akcja przyniosła wymierne korzyści. W roku 2011 miasto Gorzów, dzięki organizacji tych imprez, stanie się niekwestionowaną żużlową stolicą świata. Dla klubu to szansa, by nie tylko kibice żużlowej Polski rozpoznawali herb Stali Gorzów, ale także, by cały żużlowy świat, wszyscy pozytywnie zakręceni w lewo kibice, od Australii, przez Szwecję i Danię po Chorwację, wiedzieli, że w grodzie nad Wartą są fani tak wierni i dumni, a powodem ich dumy jest Life Stal, żółto-niebieski świat!