Wszyscy uczestnicy cyklu Grand Prix otrzymali od FIM pismo, w którym zostali poinformowani o zmianach technicznych, które od sezonu 2011 będą obowiązywały w cyklu o Indywidualne Mistrzostwo Świata. Całą treść pisma, przedstawiamy na końcu tekstu. Oto jego treść w języku polskim:
Pismo informacyjne do stałych uczestników cyklu SGP 2011.
Drodzy uczestnicy SGP 2011!
Korzystając z okazji, chcielibyśmy pogratulować Wam udziału w cyklu w 2011 roku.
W załączniku do pisma powinniście również otrzymać pismo zgłoszeniowe do startów. Musi ono zostać prawidłowo wypełnione, podpisane na każdej stronie oraz podbite pieczątką przez Waszą federację, a następnie zwrócone to sekretariatu CCP FIM nie później niż do 10 grudnia 2010.
Poniżej krótkie podsumowanie zmian technicznych obowiązujących w sezonie 2011:
Błotniki: Poniższe uwagi dotyczące błotników są zaleceniami na sezon 2011, od sezonu 2012 będą rozwiązaniami obowiązkowymi.
Jeśli dystans pomiędzy tylnym kołem i błotnikiem przekracza 35mm, musi zostać wpasowana dodatkowa osłona koła w celu ochrony kończyn zawodników w przypadku kontaktu z kołem. Przestrzeń pomiędzy kołem i osłoną nie może przekraczać 35 mm.
Osłona musi stanowić jedną część i być wykonana z wytrzymałego materiału, odpornego na uderzenia. Co więcej, nie powinna wystawać wyżej niż 35 mm ponad tylny błotnik, umożliwiając tym samym zawodnikowi zeskoczenie z motocykla w razie potrzeby.
Tłumiki: Z rozpoczęciem nowego sezonu wprowadzono regulacje dotyczące poziomu hałasu, którego maksymalna granica wynosi teraz 115 dba. Na ten moment homologację uzyskały 4 modele tłumików, które spełniają nowe wymogi: Akrapovic, DEP, King 2010 oraz Prodrive.
Od dnia 1 stycznia 2011 wszystkie zawody rozgrywane będą z użyciem nowych tłumików dostosowanych do maksymalnego poziomu hałasu w wysokości 115 dba, dotyczy to również zawodów SGP oraz SWC.
Producenci tłumików wykazują zainteresowanie wykonaniem lub poprawieniem swoich tłumików.
Kolory kasków: Zgodnie z wcześniejszymi zaleceniami, pokrowce kasków w kolorze żółto-czarnym od roku 2011 nie będą dozwolone. Prosimy o używanie pokrowców w kolorze YELLOW 1023.
W przypadku stosowania kasków odpowiadających kolorom pokrowców w kolorach: czerwony, niebieski, biały i żółty prosimy o pokrycie tym kolorem również wierzchołka kasku.
W oczekiwaniu na udany sezon 2011, dziękujemy Wam za dobrą współpracę w trakcie sezonu 2010.
Podpisano:
Roy Otto – dyrektor komisji wyścigów torowych (CCP)
Jean-Paul Gombeaud – koordynator komisji wyścigów torowych (CCP)
Tony Olsson – dyrektor wyścigów SGP/SWC
Zawodnicy startujący w cyklu Grand Prix nie mogą zatem powiedzieć, że podpisując zgodę na starty w cyklu, nie wiedzieli, że będą obowiązywały nowe tłumiki. Wiedzieli o tym wypełniając druk zgłoszenia. Kluczowe jest jednak w tym piśmie zdanie, które brzmi: "New companies are showing an interest by making or improving their silencers", co w tłumaczeniu oznacza: "Producenci tłumików wykazują zainteresowanie wykonaniem lub poprawieniem swoich tłumików". I właśnie na to zdanie powołuje się Grzegorz Ślak, reprezentujący w sporze o tłumiki trójkę najlepszych polskich zawodników - Tomasza Golloba, Jarosława Hampela i Janusza Kołodzieja. - Pismo to zawiera tak zwany warunek. Zawodnicy mogli mieć uzasadnione domniemanie, że te nowe tłumiki zostaną udoskonalone. Jak wiadomo, na dzień dzisiejszy nie zostały one udoskonalone. Tak samo można odnieść się do rozmowy z Royem Otto, kiedy ten obiecywał Tomaszowi Gollobowi, że te tłumiki zostaną udoskonalone. Do dzisiaj to nie nastąpiło. W związku z powyższym, ja cały czas twierdzę, że zawodnicy podpisując te dokumenty, działali pod wpływem błędu, w który zostali wprowadzeni i ten błąd do dnia dzisiejszego nie został usunięty - powiedział dla SportoweFakty.pl Grzegorz Ślak.
Ślak jest przekonany, że zaplanowana na 3 kwietnia rozmowa z Royem Otto przyniesie spodziewane efekty. - Jestem przekonany, że podczas spotkania 3 kwietnia Roy Otto zrozumie, jaka jest powaga sytuacji. Wierzę również, że z tej niefortunnej decyzji odnośnie nowych tłumików się wycofa. Nie tylko w lidze polskiej, ale we wszystkich zawodach rozgrywanych w tym sezonie - zakończył Grzegorz Ślak.
Treść pisma FIM do uczestników Grand Prix: