Rozmawiali o bezpieczeństwie na torach

23 maja w Ostrowie Wielkopolskim, z inicjatywy Głównej Komisji Sportu Żużlowego i na zaproszenie przewodniczącego GKSŻ, Piotra Szymańskiego zorganizowany został panel dyskusyjny w zakresie poprawy bezpieczeństwa na torach żużlowych.

W tym artykule dowiesz się o:

W panelu dyskusyjnym udział wzięli: Ryszard Kowalski, Wojciech Stępniewski, Artur Bieliński, Dariusz Cieślak, Wojciech Grodzki, Leszek Demski, Stanisława Bazela, Andrzej Polkowski, Włodzimierz Kowalski, Marek Cieślak, Rafał Dobrucki, Krzysztof Cegielski i Jacek Gajewski.

W czasie spotkania omówiono propozycje między innymi:

- wprowadzenie instytucji tzw. sędziego technicznego, nadzorującego przygotowanie toru przed zawodami oraz park maszyn w czasie zawodów; zadania: jest obecny na stadionie, gdzie ma odbyć się mecz ligowy dzień wcześniej i od swojego przybycia do przybycia sędziego zawodów monitoruje prace na torze wykonywane przez organizatora; jest też konsultantem sędziego zawodów w sprawie stanu toru przed zawodami

- obligatoryjne wprowadzenie obowiązkowej oceny przez sędziego zawodów stanu toru również po zakończonych zawodach; odpowiedzialność dyscyplinarna organizatora w przypadku oceny niedostatecznej

- konieczność zorganizowania dwóch seminariów dla sędziów sportu żużlowego w zakresie odpowiedniego przygotowania toru do zawodów; szkolenia praktyczne na torach żużlowych prowadzone przez menadżera kadry narodowej - Marka Cieślaka

- konieczność wyciągania przez GKSŻ konsekwencji dotyczących nie wykonywania przez kluby zaleceń poweryfikacyjnych oraz zaleceń sędziów wpisywanych przez nich do książki toru, mających wpływ na bezpieczeństwo zawodników

- konieczność zwrócenia się do uczelni technicznych z zapytaniem o możliwość znalezienia materiałów, które pozwolą na wykonanie bandy z elementów pochłaniających w znacznym stopniu energię przy uderzeniu zawodnika

- konieczność weryfikacji stanu technicznego bandy dmuchanej przez producenta i przedstawiciela GKSŻ po 5 latach jej użytkowania na danym stadionie.

Źródło artykułu: