Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Opolanie złożyli protest. Wynik meczu Kolejarz - ROW będzie zweryfikowany?

Powraca temat spotkania Kolejarza Opole z ROW-em Rybnik. Zdaniem opolskich działaczy sędzia Grzegorz Sokołowski powinien wykluczyć przed 14. biegiem Vaclava Milika.
Oliwer Kubus
Oliwer Kubus

Kontrowersje dotyczą pierwszego z wyścigów nominowanych, w którym ze strony gości mieli wystąpić Lewis Bridger oraz Vaclav Milik. Biegł czas dwóch minut, gdy Bridger wyjeżdżał na tor w niewłaściwym pokrowcu. Kierownictwo rybnickiej drużyny zorientowało się zbyt późno i Anglik nie zdążył na start. Problemy dopadły także stojącego pod taśmą Milika. Czechowi zgasł motocykl i po upływie regulaminowego czasu nie był gotowy do biegu.

Sędzia Grzegorz Sokołowski zamiast rozpocząć procedurę startową, podjął decyzję o ponownym włączeniu bursztynowego światła (do czego nie miał w tym wypadku prawa), co pozwoliło Milikowi na zmianę maszyny. Stranieri ROW-u wygrał wyścig, dzięki czemu jego zespół zachował szansę na zwycięstwo. Mecz zakończył się remisem 45:45.

Skrót z meczu (opisywana sytuacja od 5:00)


Sytuacja od początku budziła wątpliwości, lecz nie została oprotestowana przez Kolejarza. Dopiero pojawienie się w sieci nagrania oraz rozpoczęcie dyskusji na klubowym forum skłoniło opolskich działaczy do reakcji. We wtorek wysłali w tej sprawie pismo do GKSŻ-u. - Zwracamy uwagę, że doszło do błędu arbitra, który nie wykluczył Vaclava Milika - tłumaczy prezes Jerzy Drozd. - Prosimy, by władze przyjrzały się zdarzeniu i podjęły stosowne kroki.

Niewykluczone, że spotkanie zostanie zweryfikowane z korzyścią dla opolan.  - Sprawą na pewno się zajmiemy, zwłaszcza że ma ona wpływ na końcowy rezultat - podkreśla mecenas Łukasz Szmit, członek GKSŻ-u. - Niezależnie od protestów wyniki meczów są poddawane procedurze weryfikacyjnej przez podmiot zarządzający, który sprawdza formalne decyzje sędziego. Jeżeli uznamy, że sędzia popełnił błąd regulaminowy, i to taki, który komisja ma prawo skorygować, to jest możliwość zmiany rezultatu. Niczego nie przesądzam, bo ze sprawą dopiero się zapoznam, ale taka możliwość istnieje. Najpóźniej do zakończenia rundy zasadniczej decyzja musi zostać ogłoszona.

Artykuł 61. Regulaminu Zawodów Motocyklowych na Torach Żużlowych szczegółowo opisuje procedurę wjazdu na start (jako że w lidze regulamin nie zezwala na start rezerwowego w miejsce zawodnika wykluczonego, nie obowiązuje punkt 8.):

3) sędzia zawodów jest obowiązany podać sygnał ostrzegawczy (włączenie migających bursztynowych lamp wraz z zegarem i sygnał dźwiękowy), jeżeli wyjazd zawodników z parku maszyn opóźnia się, przy czym w zawodach Ekstraligi, sędzia podaje sygnał ostrzegawczy natychmiast po zapaleniu zielonego światła w parku maszyn (pkt 1),
4) od chwili podanego sygnału ostrzegawczego zawodnicy mają 2 minuty czasu na wyjazd z parku maszyn i ustawienie się na polu startowym,
5) zawodnicy zajmują na polu startowym miejsca ustalone rozkładem biegów, ustawiając się wg następujących zasad: a) równolegle do wewnętrznej krawędzi toru, b) przednie koło motocykla w odległości nie większej niż 10 cm od taśm maszyny startowej, c) żadna część motocykla i ciała zawodnika nie przekraczają linii zewnętrznych, wyznaczających miejsce startowe,
6) sygnał ostrzegawczy (włączenie migających bursztynowych lamp wraz z zegarem i sygnał dźwiękowy) sędzia zawodów podaje również wtedy, gdy zawodnicy znajdują się na polu startowym i jeden z zawodników, przed zapaleniem się zielonego światła startowego, poprosił o wykorzystanie 2 minut, o ile sędzia nie postąpił wcześniej jak w pkt 3,
7) po upływie 2 minut sędzia zawodów podaje drugi sygnał dźwiękowy, a zawodnik, który nie jest ustawiony na swym miejscu startowym i nie jest gotowy do startu, zostaje wykluczony z biegu,
8) w zawodach, których regulamin zezwala na start zawodnika rezerwowego za zawodnika wykluczonego zgodnie z pkt 7, procedura z pkt 1-7 jest powtarzana,
9) w zawodach, których regulamin nie zezwala na start zawodnika rezerwowego za zawodnika wykluczonego zgodnie z pkt 7, rozpoczyna się procedura startowa według art. 63

Artykuł 63. definiuje procedurę startową (brak zapisu o możliwości włączenia ponownego czasu dwóch minut):

Podczas startu obowiązuje następująca procedura:
1) osoby naprowadzające zawodników na właściwe miejsca startowe opuszczają tor,
2) na polu startowym, tyłem do taśm maszyny startowej i bezpośrednio przy nich, w połowie szerokości toru, między miejscami startowymi B i C, stoi kierownik startu z ramionami wyciągniętymi w bok,
3) po stwierdzeniu, że zawodnicy stoją na właściwych miejscach, kierownik startu energicznie opuszcza ramiona wzdłuż ciała i natychmiast opuszcza pole startowe przechodząc do tyłu między zawodni-kami; w tym momencie sędzia zawodów, gdy uzna, że zawodnicy są ustawieni prawidłowo i ich motocykle stoją dwoma kołami w kontakcie z torem zapala zielone światło startowe sygnalizujące zawodnikom przygotowanie się do startu,
4) gdy zawodnicy są gotowi do startu,sędzia zawodów zwalnia taśmy maszyny startowej i następuje właściwy start do biegu.


Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (98)
  • Don Zgłoś komentarz
    Po upływie 2 min pod taśmą stali Kolejarze i Milik, a Bridger dojeżdżał po zmianie koloru kasku. I wtedy Milikowi padł motocykl. Na filmie 5:16 słychać sygnał po ponownym uruchomieniu
    Czytaj całość
    2 min i dopiero wtedy Kolejarze odjechali od taśmy.
    • kibic_77 Zgłoś komentarz
      Po upływie 2 minut to chyba nikt nie stał prawidłowo pod taśmą czyli co wykluczyć wszystkich i 0:0
      • Opole2013 Zgłoś komentarz
        No jak doszedłeś do art. 80.2.2. to zauważ jeszcze art. 81.1.5. Nazywa się to odwołanie, a nie protest i nie trzeba składać kaucji. 14 dni nie minęło. Pozdrawiam.
        • ESSO Zgłoś komentarz
          Piszecie sprawa nie jest prosta a ja uważam, że jest banalnie prosta a to, dlatego że jej niema Art. 80.2.2
          • wariaci Zgłoś komentarz
            Gdyby GKSŻ trzymała się ostro regulaminu to z waszego odwołania nic nie wyjdzie bo odwołaliście się po terminie :)
            • kkarolaa Zgłoś komentarz
              Tak wiem, że taki zapis jest w regulaminie. Wiem, że działacze powinni zgłosić to od razu. Decyzja należy do GKSŻ, bo racje są zarówno po naszej stronie jak i waszej.
              • wariaci Zgłoś komentarz
                'Art. 80.2.2 jeżeli protest dotyczy wydarzenia podczas biegu, musi on być złożony zanim zawodnicy opuszczą park maszyn do następnego biegu. Art. 80.2.3 Jeżeli przyczyna protestu
                Czytaj całość
                wystąpiła w ostatnim biegu zawodów lub została ujawniona po zakończeniu ostatniego biegu, protest musi być złożonyw czasie 10 minut od zakończenia ostatniego biegu. Jeżeli protest złożono ustnie, musi on być potwierdzony na piśmie maksymalnie 15 minut później.' Chyba coś za późno złożyliście ten protest :)
                • Tom RKS Zgłoś komentarz
                  Ci jak zwykle płaczą i nie potrafią się pogodzić z wynikiem
                  • speedway33 Zgłoś komentarz
                    widać że Sokołowski id*ota to sędziował..
                    • ZuzelOpole Zgłoś komentarz
                      Nie róbcie wojny między kibicami, zawsze tak będzie że każdy ma punkt widzenia tak żeby jego drużyna na tym zyskała. Szkoda psuć rewelacyjne relacje kibiców. Nie obrażajcie się, nie
                      Czytaj całość
                      wykłócajcie, dajcie spokój. Ostatecznie po sezonie nie będzie to miało znaczenia a niedosyt zostanie tak jak w tamtym roku z Rawiczem... Po raz kolejny widać że kibicom Opola bardziej zależy niż zarządowi. Smieszne...
                      • opolaniec Zgłoś komentarz
                        sekwencja zdarzeń jest taka: 1 Bridger nie zdazyl ustawic sie pred startem a minely 2 minuty 2 Sedzia wyklucza Bridgera o czym informuje kierownik startu wywieszajac czarna i biala flage 3
                        Czytaj całość
                        Gasnie motor Milikowi, ktory nerwowo wymachuje rekami przed linia startu, w miedzyczasie opolanie stoja ustawieni i gotowi do jazdy 4 Na tor wyjezdza mechanik Milika z nowym motocyklem, w tym samym czasie sedzia ponownie wlacza 2 minuty (slychac to na filmie) Nawet jesli Milika motor byl sprawny w momencie miniecia dwoch minut i zgasl chwile pozniej to nie mial prawa go wymienic.
                        • lunch Zgłoś komentarz
                          Jeśli dobrze mi się wydaje, że zwyczajowo używane słowo "stranieri" pochodzi z włoskiego (obcokrajowcy, przynajmniej w takim znaczeniu spotkałem je w powieści "Hannibal"), to w liczbie
                          Czytaj całość
                          pojedynczej powinno być "straniero".
                          • gis -k- Zgłoś komentarz
                            Dla mnie jako kibica Kolejarza ,jest mi wstyd za to że mamy tak mało profesjonalny zarząd że dowiadują się o pewnych rzeczach od kibiców ......... .
                            Zobacz więcej komentarzy (27)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×