Nowy przelotowy tłumik z Polski. Jest dłuższy niż dotychczasowe (foto)

Jest dłuższy niż obecny, ale nie ma w środku żadnych materiałów wyciszających. Mimo tego, spełnia wymogi głośności i ma jeszcze zapas 3 decybeli do limitu. Tak prezentuje się nowy przelotowy tłumik.

Maciej Kmiecik
Maciej Kmiecik

Nadzieja dla żużlowców na przelotowy tłumik jest jeszcze w fazie testów, ale być może nowatorski wynalazek Leszek Demski z Ostrowa spełni marzenia żużlowców. - Zasadnicza różnica pomiędzy tłumikami z Danii czy Szwecji, a moim jest taka, że ma on również przelot, ale bez żadnych materiałów wyciszających w środku. Nie posiada absolutnie żadnego wkładu tłumiącego hałas - podkreśla Leszek Demski.

Jak powiedział dla SportoweFakty.pl sędzia żużlowy z Ostrowa teraz trzeba jeszcze popracować nad wyglądem tłumika. Najważniejsze jednak, że spełnia on wymogi dotyczące decybeli, a co przetestował Michał Szczepaniak - jeździ się na nim o niebo lepiej niż na obecnych tłumikach.

Więcej szczegółów technicznych dotyczących nowego wynalazku Leszka Demskiego wkrótce na naszych łamach.

Leszek Demski skonstruował dwa tłumiki, które nieco się różnią. Jak przyznaje ich konstruktor trzeba jeszcze popracować nad ich wyglądem.

Polski tłumik jest przelotowy, ale nie ma w środku żadnych materiałów wyciszających. Polski tłumik jest przelotowy, ale nie ma w środku żadnych materiałów wyciszających.
Leszek Demski z Ostrowa kilka miesięcy pracował nad konstrukcją nowego przelotowego tłumika. Leszek Demski z Ostrowa kilka miesięcy pracował nad konstrukcją nowego przelotowego tłumika.


KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×