Zmodyfikowana formuła zawodów, których organizację przejęła w tym roku toruńska firma One Sport, zebrała bardzo pozytywne opinie ze strony ekspertów i zawodników. Podniesienie prestiżu i atrakcyjności rywalizacji w europejskim czempionacie, promocja cyklu w Polsce i za granicą to główne cele, które postawili sobie organizatorzy SEC.
Eurosport, który został wyłącznym nadawcą Speedway European Championships, transmitował cykl do ponad 70 krajów Europy i regionu Azji i Pacyfiku. Średnia oglądalność wszystkich czterech turniejów finałowych, które odbyły się w Gdańsku, Togliatti, Gorican i Rzeszowie wyniosła w Polsce 210 tys. widzów* i prawie milion w Europie**. Międzynarodowy zasięg transmisji objął 16,7 mln, a wraz z powtórkami 29 mln***. Największym zainteresowaniem cieszyła się ostatnia runda walki o tytuł mistrza Europy, która odbyła się 29 września w Rzeszowie. W Polsce transmisję tę obejrzało średnio 273 tys. widzów, a globalnie 1,2 mln. Zasięg rozgrywanych w stolicy Podkarpacia zawodów wyniósł 7,5 mln widzów.
- Wyniki, które udało się osiągnąć w debiucie speedwaya na taką skalę w Eurosporcie pokazują potencjał, jaki tkwi w tej dyscyplinie sportu. Rosnąca globalna oglądalność poszczególnych turniejów świadczy o popularności żużla w Polsce i coraz większym zainteresowaniu wśród widzów w innych krajach. Jestem przekonany - powiedział Radek Jaworski, Dyrektor Działu Komunikacji Eurosport Polska.
Na wysoką oglądalność zawodów wpływ miała nie tylko interesująca rywalizacja sportowa, w której do ostatnich chwil ważyły się losy tytułu, ale także realizacja telewizyjna. Wykorzystano w niej nowatorskie rozwiązania - między innymi ujęcia z kamer Go Pro umieszczonych na kaskach i motocyklach zawodników oraz na bandach tuż nad nawierzchnią toru.
- Pierwszy sezon rywalizacji o tytuł Indywidualnego Mistrza Europy w nowej odsłonie pokazał, że warto inwestować w ten projekt. Udało się osiągnąć główne cele, które sobie wcześniej założyliśmy. Za nami dopiero pierwszy krok i z pewnością będziemy jeszcze zaskakiwać, dążąc do stworzenia w sportach motorowych show na najwyższym poziomie - powiedział Karol Lejman z firmy One Sport.
Transmisja z zawodów żużlowych w Eurosporcie to również doskonała forma promocji miast i regionów, w których odbywają się zawody. Dzięki relacjom w międzynarodowym kanale sportowym miliony widzów na świecie mogły zobaczyć najpiękniejsze miejsca Torunia (Eurosport transmitował w czerwcu z Motoareny zawody najlepszych par żużlowych świata), Gdańska oraz Rzeszowa.
* Źródło : Nielsen Audience Measurement.
** Źródło : AGF/GfK, BARB, SKO, MMS, TNS-Gallup, Kantar Media, NAM, Armadata/Kantar-Techedge. Kanał nie dysponuje wynikami oglądalności w krajach Azji i Pacyfiku.
*** Zasięg: liczba widzów, którzy obejrzeli program przez przynajmniej 60 sekund.