Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Znakomite wyniki testów "polskiego" tłumika! Ale... homologacji FIM nadal nie ma!

"Polski" tłumik konstrukcji sędziego Leszka Demskiego uzyskał znakomite wyniki podczas testów przeprowadzonych w Szwajcarii. Nadal jednak nie otrzymał homologacji FIM!
Damian Gapiński
Damian Gapiński

Po fali krytyki, która pojawiła się w związku z wprowadzeniem nowych tłumików, dość niespodziewanie polski sędzia Leszek Demski przedstawił projekt "polskiego" tłumika własnej konstrukcji. Jego podstawową zaletą było to, że spełnia wymogi przepisów dotyczących dopuszczalnej liczby decybeli pomimo tego, że jest przelotowy. Pojawienie się nowego "polskiego" tłumika ucieszyło nawet przedstawicieli FIM. Armando Castagna oficjalnie przyznał, że będzie zadowolony, jeżeli tłumik konstrukcji polskiego sędziego uzyska homologację.

Zachęcona tymi opiniami ostrowska firma Moto Service postanowiła wystąpić o homologację. Prawie trzy miesiące temu "polski" tłumik konstrukcji sędziego Leszka Demskiego trafił do FIM. Miał przejść testy, a w przypadku ich pozytywnego zakończenia, uzyskać homologację. Testy wypadły wzorowo. Przedstawiciele Międzynarodowej Federacji Motocyklowej byli nawet zaskoczeni, że zakończyły się one tak dobrymi wynikami.

Nieoficjalnie mówiono o tym, że "polski" tłumik na testach wypadł bardzo dobrze. Szczegóły nie były jednak znane. Dzisiaj wiemy już, że były dwa podejścia. W sumie przeprowadzono trzynaście prób głośności. W tych samych warunkach przeprowadzono testy tłumików firmy King i Dep. Za każdym razem "polski" tłumik miał lepsze wyniki od swoich "konkurentów". Testy wypadły tak samo dobrze zarówno na Jawach, jak i GM-ach.

Wyniki tłumika konstrukcji Leszka Demskiego są na tyle rewelacyjne, że na 1 lutego zaplanowano... kolejne testy! Przedstawiciele FIM nie dowierzają, że mógł on uzyskać tak dobre wyniki. Trzynaście pozytywnie przeprowadzonych testów nie przekonało póki co działaczy FIM. Warto zaznaczyć, że zgodnie z komunikatem FIM, limit głośności, który będzie obowiązywał od sezonu 2015, wyniesie 112 decybeli (obecnie jest to 115 decybeli). Granica błędu wynosi dwa decybele, czyli górna granica będzie na poziomie 114 decybeli. Żeby było ciekawiej, "polski" tłumik w żadnym z trzynastu przeprowadzonych pomiarów, nie przekroczył granicy 114 decybeli! Spełnia zatem wymogi już na sezon 2015. Tłumiki Kinga i Depa takich wymogów nie spełniają.

Homologacji jednak nie ma. Przedstawiciele FIM odpowiedzialni za wydanie homologacji przeciągają sprawę w czasie. Mówią o tym, że do sezonu 2015 jeszcze sporo czasu. Problem polega na tym, że firma Moto Service chciałaby otrzymać homologację już na sezon 2014! W tym zakresie decyzji nie ma i trudno spodziewać się, aby szybko zapadła. Osoba odpowiedzialna za podjęcie decyzji w tym zakresie, do 5 lutego... będzie przebywała na urlopie. To kolejne dwa tygodnie zwłoki.

Już po wprowadzeniu nowych tłumików wiele mówiło się na temat tego, że firma King otrzymała "słowo" z FIM, że do sezonu 2015 żaden inny tłumik nie otrzyma homologacji. Mimo faktu, iż pojawił się tłumik, który może być rozwiązaniem dla wielu problemów, które pojawiły się po wprowadzeniu nowych tłumików, FIM zdaje się zrobić wszystko, aby wywiązać się z danej obietnicy.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Czy skonstruowany przez Leszka Demskiego tłumik dostanie homologację na sezon 2014?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (83):
  • dendryk Zgłoś komentarz
    Negatywne wpisy na temat działalności naszych władz sportu żużlowego , są zapewne powodem braku nowych wpisów od dwóch dni. Nie wierzę aby nie było chętnych na wyrażenie swojej
    Czytaj całość
    opinii o braku licencji na nasz przelotowy tłumik . Ciekawe na czyje "nie bo nie"............a może ze względu na niskie temperatury miśki się pospały .
    • jaco Zgłoś komentarz
      Jak nie zalegalizują tego tłumika a nadal będzie bubel powinni Polacy się postawić i oglądać jedynie w TV GP wówczas może zobaczą kto rządzi jak będzie 150 Anglików 200 Szwedów czy
      Czytaj całość
      300 Dunczyków na trybunach.
      • FAIR PLAY TWIERDZA TORUŃ Zgłoś komentarz
        angole i duny starzy kombinatorzy i cwaniacy jak nie wiadomo o co chodzi to o chodzi o kase a polacy i tak w najwiekszej czesci to całe barachło finansują...
        • jaco Zgłoś komentarz
          FIM na głeboko w du... zdrowie zawodników czy piękno żużla, im się liczą tylko cyferki na koncie. Producenci bubla sporo zapłacili więc jest niezagrożony ... niestety
          • Damian Kierzakhov Zgłoś komentarz
            Wprowadzić polski tłumik na polską lige a fim mamy w dupie!!!!
            • siber Zgłoś komentarz
              ""Niestety, nadal nie ma oficjalnych informacji o homologacji polskiego tłumika, a czas biegnie nieubłaganie. Tłumik przelotowy polskiej konstrukcji może być używany tak naprawdę tylko
              Czytaj całość
              w sezonie 2014, bo od przyszłego homologowane będą tłumiki przelotowe z materiałami wygłuszającymi np. watą szklaną."" Te dwa zdania mówią wszystko. Homologacji w tym roku nie będzie . A od 2015 roku King i Dav wprowadzają nowe tłumiki przelotowe z materiałami wygłuszającymi .Tak ,że w 2015 roku tłumik Dembskiego nie będzie spełniał norm !! Polacy znów wyrolowani przez FIM i "Angoli" ! Wszyscy rolują Polaków a oni się cieszą ,że mogą dostać trzy SGP i utrzymywać cały ten cyrk !
              • mkk Zgłoś komentarz
                Czyli mam rozumiec ze wszyscy wiedza ze FIM dostal lapowke pod stolem i teraz duzo lepszy produkt jest blokowany tylko przez to ze Dembski nie dal w lape FIMowi. I nikt z tym nic nie zrobi?!?!?
                Czytaj całość
                Nie wiem... PZMot, zwiazki z innych krajow, opinia publiczna, prokurator..?? Przeciez to chore!!!
                • leontomasz Zgłoś komentarz
                  OLAĆ ten cały FIM, bo i tak homologacji nie dadzą, bo to POLSKI tłumik a nie Szwecki, Angielski czy Duński. Wprowadzić go do polskiej ligi, a całą resztę mieć głęboko w DUPIE
                  Czytaj całość
                  !!!!!!!!!
                  • Veni Vidi Vici Zgłoś komentarz
                    ... a polskie władze nic z tym nie zrobią... Banda d*bili.
                    • Prorok Zgłoś komentarz
                      No to widzimy wyraźnie jak na dłoni że FIM bierze łapówki od Kinga. I chyba nikt co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości.Banda złodziei i tyle!
                      • Slawko Zgłoś komentarz
                        Teraz sie nadziwic nie moga jak dobrze wypada w testach i dalej beda testować a czas plynie a pamietacie jak zaklepali obecny tlumik nieprzelotowy ?! Malo znany zuzlowiec zrobil dwa okrazenia
                        Czytaj całość
                        poznej jesieni i klepniete od nowego sezonu na nowych tak bylo a teraz nadziwic sie nie moga snieszny i żałosny FIM
                        • tomas68 Zgłoś komentarz
                          Czemu mnie to nie dziwi,jaka władza takie efekty.
                          • AVE STAL Zgłoś komentarz
                            Na co te ludziska z FIM-u czekają?? 13 testów wypadło wzrowo ale jeszcze bedą szukac i czekac na jedno potknięcie a wtedy tłumik wyląduje koszu,mimo tego ze jest lepszy od Kinga i Depa A
                            Czytaj całość
                            może zamiast zajmowac sie pierdołami i decybelami w żużlu wzieliby sie za hałas w bolidach F1. 30 motocykli żużlowych nie robi takiego hałasu jak jeden bolid wiec po co cała ta farsa? Co z tego ze od tego sezonu maja byc silniki 6 cylidrowe skoro i tak bedą wyć jak zarzynana świnia ale tym nikt sie nie zainteresuje
                            Zobacz więcej komentarzy (70)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×