15 czerwca na czterech stadionach żużlowych w kraju (w Lesznie, Wrocławiu, Zielonej Górze i Częstochowie) po raz pierwszy zaprezentowane zostaną spoty telewizyjne zachęcające kibiców speedwaya do profilaktyki nowotworowej. W materiale tym żużel oraz ideę rzucania palenia i dbania o tężyznę fizyczną połączy znany rysownik i ambasador kampanii - Henryk Sawka. A do badań namawiać będą: Klaudia Szmaj (Spar Falubaz Zielona Góra), Bartosz Zmarzlik (Stal Gorzów), Paweł Przedpełski (Unibax Toruń) oraz Stanisław Chomski (trener Renault Zdunek Wybrzeże Gdańsk). Dodatkowo na czterech stadionach Enea Ekstraligi zawodnicy - podczas prezentacji - wypuszczą w niebo baloniki symbolizujące ich poparcie dla kampanii. - Na zawody żużlowe przychodzą kibice z całymi rodzinami, dlatego wierzymy, że nakłanianie do badań profilaktycznych właśnie na stadionach spowoduje, że coraz więcej osób pójdzie na badania i nie będzie odkładać wizyt lekarskich w nieskończoność. Tym bardziej, że zachęcać do zdrowego stylu życia będą ich sportowi idole - podkreśla Alicja Zakrzewska, rzecznik kampanii "Rak. To się leczy!".
[ad=rectangle]
W ramach akcji przeprowadzona zostanie również zbiórka sportowych upominków. Dochód z ich licytacji zostanie przekazany dzieciom ze szpitalnych oddziałów onkologicznych. - Z każdą chorobą trzeba walczyć. Uważam, że żużlowcy są najlepszym przykładem ludzi, którzy przezwyciężają przeciwności losu. W kampanię włączyłam się, bo uważam, że należy pomagać ludziom, przekonywać ich do tego, aby się nie poddawali i myśleli pozytywnie - powiedziała Klaudia Szmaj, zawodniczka Spar Falubazu Zielona Góra. Podobnego zdania jest Paweł Przedpełski, zawodnik Unibaksu Toruń, który zna pozytywne przykłady walki z rakiem. - W każdej chorobie ma się szansę, ale najważniejsza to profilaktyka i regularne kontrole, gdy są jakieś najmniejsze chociaż podejrzenia. Sam znam osoby chore na raka, które z tego wyszły, więc nigdy nie należy się poddawać - zaznaczył. Więcej informacji wkrótce na www.speedwayekstraliga.pl i www.rak.tosieleczy.pl.
Ogólnopolska kampania społeczna "Rak. To się leczy!" - to pierwsza w naszym kraju akcja łącząca najważniejsze organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych, której celem jest zachęcenie Polaków do badań profilaktycznych, walka ze społecznymi stereotypami na temat chorób nowotworowych oraz przełamanie lęku przed rakiem. A wszystko za pomocą humoru oraz niestandardowych akcji, które jeszcze w większym zakresie towarzyszą tegorocznej odsłonie kampanii "Rak. To się leczy!". Więcej na www.rak.tosieleczy.pl.
Enea Ekstraliga wspiera kampanię "Rak. To się leczy!"
Podczas meczów Enea Ekstraligi polscy żużlowcy oficjalnie włączą się do ogólnopolskiej kampanii społecznej "Rak. To się leczy!". Będą namawiać fanów do badań profilaktycznych i zdrowego stylu życia.
Wszyscy wiemy jak potrafi włączyć się w społeczna inicjatywne.