KokpitKibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

Może nawet przegoniliśmy Falubaz - rozmowa z Jackiem Gumowskim, marketing menedżerem Stali Gorzów

Drużynowi mistrzowie Polski w ostatnim sezonie osiągnęli nie tylko sukces sportowy. Sztab ludzi pracuje nad tym, by o klubie i jego osiągnięciach było głośno nie tylko w Gorzowie.
Marcin Malinowski
Marcin Malinowski

Marcin Malinowski: Do tej pory sprzedaliście już ponad 1350 karnetów (stan na czwartek 11.12). Jest to lepszy wynik niż w tamtym roku w tym samym okresie.

Jacek Gumowski: Jest to zdecydowanie lepszy wynik niż w tamtym roku, bo o blisko 400 karnetów w stosunku do sprzedaży w tym samym okresie w zeszłym roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to zakładamy, że ilość sprzedanych karnetów na rok 2015 zamknie się w 1/3 stadionu, czyli pięć tysięcy sztuk.


Co wpływa na to zainteresowanie? Cena wejściówek, zdobyte mistrzostwo?

- Czynników jest zdecydowanie więcej. Najważniejszy to korzystna cena. Nie ma podwyżki względem poprzedniego roku, a w kwietniu ludzie będą przecież przychodzić na mecze mistrza Polski. Złota ekipa została zatrzymana, a cena dalej jest ta sama. Dodatkowym bodźcem jest to, że w karnet wliczanych jest szereg dodatkowych bonusów. Mamy konkursy dedykowane, imprezy w gratisie, zniżki w sklepie klubowym. Planujemy także uruchomić duży program lojalnościowy. Ważnym elementem jest to, że Kibice są społecznością wpisującą się w hasło „to moja drużyna”, a co za tym idzie napędzają się wzajemnie. Nie tylko w "świecie lajków" lubią to, co robimy, ale także podają dalej, przekazując innym inicjatywy podejmowane przez klubu. Tworzą swój marketing treści, który działa, a potwierdzają to badania profilu kibica, jakie przeprowadziliśmy w czerwcu 2014 roku. Odsetek stałych Kibiców Stali Gorzów wzrósł o jakieś 15%. W dobie komercjalizacji wszystkiego jest to dla każdego klubu sportowego ważny wskaźnik.

Kolejnym czynnikiem mogą być spotkania żużlowców z kibicami. Po sezonie zawodnicy odwiedzają pobliskie miejscowości i to także ma zapewne wpływ na sprzedaż karnetów.

- Zdecydowanie tak, bo kibice wielokrotnie optowali za tym, żeby mieć większą szansę obcowania z zawodnikami. Nie tylko, gdy są w kevlarze i startują. Tak staramy się robić.

Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że liczba 1350 odnosi się do kibiców, którzy przedłużyli zeszłoroczne wejściówki. Otwarta sprzedaż ma dopiero ruszyć 13 grudnia.

- W zeszłym roku sprzedanych było 4800 karnetów, więc 1350 w tym okresie od 15 listopada do teraz, to już bardzo duży odsetek. Zakładamy, że po 13 grudnia jeszcze wzrośnie. Sezon 2013 nie był dla nas szczęśliwy, bo ilość karnetów spadła, a dużo kibiców "obraziło" się na Stal Gorzów. Teraz do nas wracają i to widać.

Spodziewacie się swoistego "bum" w sprzedaży?

- Niech to będzie stabilna i dynamiczna sprzedaż, oscylująca w okolicach liczb z zeszłego roku. Delikatnie jednak liczymy, że przekroczymy tę ilość.

Mierzyliście w jakiś sposób wartość marketingową klubu?

- Mieliśmy niezależne badanie Pentagon Research na bazie kilku marek sponsorskich, które były z nami. Wszystkie te firmy miały większy zwrot od wkładu. Wiemy, że siła marki Stali Gorzów jest znacząca, dzięki temu jest nam łatwiej w niektórych aspektach niż było kiedyś. To, co dzieje się wokół żużla w samym Gorzowie, jest fenomenem w skali kraju. Wśród innych żużlowych ośrodków i dużo większych miast od naszego, to my zrobiliśmy najlepszą frekwencję w całym sezonie, mając średnią 13149 osób na każdym z meczów. Stanowimy więc dosyć istotną siłę.

Co was, jako zespół marketingowy, napędza do pracy?

- Lubimy "gonić króliczka" i takim króliczkiem był dla nas m.in. Falubaz. Już teraz możemy mówić, że w wielu aspektach jesteśmy na równi, a może nawet przegoniliśmy zielonogórzan. To świetne, bo jedni i drudzy w ten sposób mobilizują siebie nawzajem. Klub zielonogórski ogląda nasze działania i odwrotnie. Oczywiście nie tylko skupiamy się na żużlowych klubach. Śledzimy, a nawet współpracujemy z kilkoma klubami ekstraklasy piłkarskiej.

Jak oceniasz pracę Stali Gorzów pod względem marketingu?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (194)
  • stalll1947 Zgłoś komentarz
    Panie Gumowski, jeżeli celem marketingu Stali Gorzów ma być pobicie Falubazu to ja dziękuje... Na fb naszej drużyny mało sportowych informacji, tylko zdjęcia kolejnych osób, które
    Czytaj całość
    kupiły karnety, informacje, ile osób lubi stronę Stali itp. Kocham Stal za żużel, ale nie za te marketingowe pierdoły.
    • ores Zgłoś komentarz
      [i]Lubimy "gonić króliczka" i takim króliczkiem był dla nas m.in. Falubaz. Już teraz możemy mówić, że w wielu aspektach jesteśmy na równi, a może nawet przegoniliśmy
      Czytaj całość
      zielonogórzan.[/i] to mówi marketingowiec klubu? ja myśłałem, że naśladuje i porównuje się do najlepszych a nie co tu naśladować? bez przesady
      • South Yorkshire KSF Zgłoś komentarz
        Przegonilismy Falubaz hahah chyba raczysz zartowac
        • tomek4459 Zgłoś komentarz
          Pan Gumowski powinien niewątpliwie stracic prace!!! nie dość że kłamie! w sprawie cen karnetów!!! na prostej i 1 łuku karnety podrożały!!!!!!! Karnetowcy maja w stosunku do wolnej
          Czytaj całość
          sprzedaży ok 2.50 zł taniej na mecz!!! gdzie 0.5 l wody kosztuje 5 zł!!!! Nie potrafii ten człowiek przekuć sukcesu jaki osiągneli zawodnicy na torze na sukces marketingowy!!! bo czym że jest gadanie o Falubazie?!!! TU STAL zdobyła złoto i o STALI tylko mówimy Panie Gumowski!!!! Powinien Pan stracić prace!!!!!A te durne kawqały zamieszczane o Falubazie na FB STALI? !! dopiero po interwencji i pisaniu na PW do prezesa zostało to skasowane!!!!! @WSTYD! Panie GUM......
          • DanGW Zgłoś komentarz
            widze juz spiny, anikt zw spinajacych siw falubazow nie zauwazyl ze nazwanie waszego klubu w tym kontekscie kroliczkiem nie mialo na celu obrazania tylko wrecz przeciwnie stawianie jako cel
            Czytaj całość
            ktory stal chce osiagnac. wrecz pochwalebie waszego klubu ustawienie jako wzor
            • DanGW Zgłoś komentarz
              prawda jest taka ze gorzow bardzo sie rozwinal. wladek bazowal na ukladach i kasy z nich. to tez jest jakis sposob,ale skonczyl sie glowny uklad i sskonczyl sie jego pomysl na stal. zmora
              Czytaj całość
              prowadzi calkiem inna polityke. rozsadna. samo to ze nie szedl w mistrzowskie sklady po objeciu wladzy jak jego poprzednik tylko zrobil, qg wielu drugoligowy sklad, ale sa pieniadze ktore mial. startowal z budzetem 6mln. miasto stopniowo ograniczalo wklad a budzet wzrastal. liczba sponaorow znacznie sie zwiekrzyla, teraz mamy ten komfort, ze wycofanie sie jednego nic nie zmienia. co do samego nawiazania do falubazu. coz trzeba przyznac ze pod wzgledem duzego sponsora to sa przed nami. stal swoj rejon zdominowala, ale brakuje firm niezwiazanych z gorzowem, a majacych zasieg ogolnopolski, bogatszych, albo nawet o zasiegu miedzynarodowym. co do samych relacji z fanami uwazam ze stal rozgrywa to lepiej niz falubaz i to nawet nie chodzi o frekwencje. czy kibice w 2013obrazili sie na stal? dziwne stwierdzenie. czy prawie 12tys ludzi co mecz przy sklabym skladzie i braku po to slaby wynik? stal wtedy zajela 5miejsce a w frekwwncji bodajze 3 i to z tego co pamietam po rz byla druga wiwc czy to obrazenie aie? bardziej brak kibicow sukcesu jak w tym czy przyszlym roku,ale tacy sa wszedzie. roznica nieco ponad tysiac od sredniej to przy takiej roznicy spproqej w tych dwoch sezonach to niewiele.
              • dillinger79 Zgłoś komentarz
                chcecie przegonić Falubaz to zacznijcie od rozpędzenia tego bydła co to zawsze wiązanki puszcza stojąc nad wjazdem do parku maszyn. Większej wsi, na żywo ani podczas transmisji w TV nie
                Czytaj całość
                widziałem
                • 15X ZŁOTO Zgłoś komentarz
                  Dobrze ,że na koniec nie dodał Stal Gorzów to magia.
                  • zuzelforum Zgłoś komentarz
                    Trzeba przyznać, że Gorzów i Zielona Góra mają najlepszy marketing w Polsce. Po ostatnich obserwacjach trzeba przyznać moim zdaniem Gorzów lepiej działa w sieci, a Zielona chyba lepsza
                    Czytaj całość
                    jest trochę w realu:):). Jednak obie ekipy zasługują na pochwałę i są daleko przed całą resztą żużlowej polski.
                    • Stercel Zgłoś komentarz
                      Przegoniliśmy Falubaz:)) Mi się wydaje że jak już to bardziej by pasowało słowo prześcignęliśmy.
                      • BorekT Zgłoś komentarz
                        Czytam komentarze od dołu i nawet jakieś sensowne wypowiedzi... Przechodzę coraz wyżej i wyżej i ręce mi opadły. Cieszę się, że województwo lubuskie ma tak mocne kluby żużlowe.
                        Czytaj całość
                        Zielona ma lepsze "to", a Gorzów "tamto", to jest fakt. Pamiętajcie, że bez jednych jest mniej drugich. Ani w Zielonej bez Gorzowa żużel nie byłby tak popularny, ani w Gorzowie bez Zielonej. Pozdrawiam
                        • Adista Zgłoś komentarz
                          Stal bierze nas jako punkt, do którego dąży ? :) a tak naprawdę to gratulacje i życzę więcej sukcesów sportowych i nie tylko.
                          • TylkoWłókniarz Zgłoś komentarz
                            Po przeczytaniu tytułu wiedziałem,że w komentarzach będzie wojenka Falubaz-Stal i nie zawiodłem się :)
                            Zobacz więcej komentarzy (25)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×