Roman Jankowski: Polski tłumik to bardzo ciekawe rozwiązanie

Zdjęcie okładkowe artykułu: Na zdjęciu: Roman Jankowski
Na zdjęciu: Roman Jankowski
zdjęcie autora artykułu

Roman Jankowski pochwala decyzję o wprowadzeniu przelotowych tłumików. Trener Fogo Unii Leszno twierdzi, że na początku sezonu nowe urządzenie może sprawiać problem niektórym zawodnikom.

W ostatnich dniach już oficjalnie zapadła decyzja, że homologację FIM na nadchodzący sezon otrzyma m.in. Poldem - tłumik skonstruowany przez sędziego Leszka Demskiego. Spełniło się zatem życzenie wielu zawodników i kibiców, którzy z niecierpliwością czekali na ostateczne rozstrzygnięcia w sprawie polskiego tłumika. [ad=rectangle] - Długo czekaliśmy na tę wiadomość. Myślę, że polski tłumik to bardzo ciekawe rozwiązanie. Tu chodzi zarówno o żywotność silników jak i bezpieczeństwo na torze. Zadowoleni powinni być też kibice, bo będzie troszkę głośniej. Ważne, że zawodnicy i tunerzy mogą już przygotowywać sprzęt do sezonu wiedząc o tej nowości - ocenił Roman Jankowski.

Doświadczony trener przyznaje, że dopasowanie się do nowego urządzenia może być dla niektórych zawodników problemem, jednak nie należy spodziewać się przetasowań w światowej czołówce. - Być może na samym początku niektórzy będą mieli pewne problemy. Sądzę jednak, że nie powinniśmy się nastawiać na niespodzianki związane z używaniem tych tłumików. Myślę, że większość zawodników z chęcią założy przelotowy wydech - powiedział szkoleniowiec Fogo Unii Leszno.

Źródło: elka.fm

Źródło artykułu:
Czy nowe tłumiki spowodują zmiany w układzie światowej czołówki?
Tak
Nie
Zagłosuj, aby zobaczyć wyniki
Trwa ładowanie...
Komentarze (24)
avatar
sympatyk żu-żla
9.01.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
P.Romanie jak silnik może być głośniejszy jeżeli ma swoje parametry,tm pisze ile decybeli ma być przy wylocie,Zgodzę się z jednym nie każdemu zawodnikowi będzie się łatwo przestawić na tłumik Czytaj całość
avatar
avaterys
9.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Byłem na testach tłumika Demskiego w Rybniku, gdy to Szczepan na nim jeździł. Tłumik niby chodzi ciszej ale było go słychać bardziej na trybunach niż nieprzelotowe, idealnie!  
trm
9.01.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
będzie głośniej bo się zmieniły zasady pomiaru. wcześniej mierzono pół metra od wydechu teraz 1,5 metra i do tego na mniejszych obrotach. to był taki myk że miały wrócić stare Kingi mówiono o t Czytaj całość
avatar
fifijabol
9.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
A pojęcie to pokazałeś panie Stan, jak chciałeś wysłać Vacula, Kołodzieja, Bjerre, Madsena do 1 ligi- wiec o pojęciu to się lepiej nie wypowiadaj :D  
avatar
fifijabol
9.01.2015
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Aha i to jest Twój argument? Bo Ty sprzedawałeś cześci i jeździłeś turystycznie motorem? Hahah nie no sory, przepraszam ze podważyłem takiego fachowca jak Ty :DDD