Kokpit Kibice

Karol Ząbik lepszy, niż pokazują sparingi

Karol Ząbik ma za sobą dwa sparingi w barwach KS Toruń. - Żałujemy tego pierwszego występu, bo z powodu problemów z silnikiem okazał się dla syna zupełnie stracony - przyznaje trener Jan Ząbik.
Michał Wachowski
Michał Wachowski

By powrócić do ścigania na najwyższym poziomie, 28-latek zainwestował zimą w motocykle i trenował wraz z zawodnikami KS Toruń. Z pierwszych dwóch sparingów w barwach Aniołów nie może być jednak zbyt zadowolony. Na Motoarenie przeciwko Fogo Unii zdobył w czterech biegach dwa punkty. Lepiej spisał się na tle GKM-u Grudziądz, łącznie przywożąc do mety pięć oczek i bonus.


Jak przyznaje Jan Ząbik, dotychczasowe sparingi przyniosły lekkie rozczarowanie. - Karol miał nadzieję, że będzie punktować trochę lepiej i na pewno by tak było, gdyby nie sprawy sprzętowe. Żałujemy pierwszego sparingu, bo z powodu problemów z silnikiem występ ten okazał się dla syna zupełnie stracony. Oddaliśmy sprzęt do mechanika i w kolejnym meczu z Grudziądzem widać było wyraźną poprawę - wyjaśnił toruński szkoleniowiec.

Karol Ząbik nie wystąpił w dwóch kolejnych sparingach z GKM-em i Lokomotivem Daugavpils, ale nie można wykluczyć, że otrzyma jeszcze swoją szansę przed rozpoczęciem sezonu. - Trzeba pamiętać, że Karol łączy jazdę na żużlu ze swoją normalną pracą. Nie każdy termin mu pasuje i tak tez było w ostatnią środę. Myślę jednak, że swoją szansę na pokazanie się w toruńskich barwach jeszcze dostanie - dodał Ząbik.

28-latek nie ma jednak większych szans na starty w barwach KS Toruń w rozgrywkach ligowych. Niewykluczone, że w maju, gdy rozpocznie się kolejny okres transferowy, poszuka zatrudnienia w innym klubie. - Istnieje taka ewentualność, ale za Karola decydować nie mogę. On traktuje żużel jak swoje hobby i najważniejsze, by dalej się tym bawił. Stać go na dobrą jazdę i jeżeli starczy mu chęci oraz zapału, powinien znaleźć drużynę, w której sobie poradzi - zakończył Jan Ząbik.

POLECAMY: Kup bilet na finał TAURON Speedway Euro Championship w Chorzowie

Czy Karol Ząbik znajdzie w tym roku zatrudnienie w polskim klubie?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Żużel na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna

Komentarze (19):

  • RECON_1 Zgłoś komentarz
    Jesli KArol by chcial sie scigac w wiecej niz tylko sparingach to powinien jak najszybciej znalezc sobie klub z nizszej ligii, inaczej to tylko treningowo na MA bedzie mogl jezdzic a przeciez ma
    Czytaj całość
    byc dobrze przygotowany do sezonu bo jakis czas temu zdaje sie jego ojciec mowil w ywwiadzie ze syn kupil dobry nowy sprzet z przygotowania na lige wiec to bylaby najlepsza okazja do jego sprawdzenia>
    • Melbor Zgłoś komentarz
      witam czeba przyznać że ekstraliga to zawysoki na razie pułap.jest w takim wieku że jest w stanie wiele zdziałać więc życzymy powodzenia.tylko po co ta reklama tatusia morze zadziałać
      Czytaj całość
      na niekorzyść.Trener Ząbik w światku żużlowym uważany jest za pasibrzucha .umie się przytulić do kogo trzeba.
      • sympatyk żu-żla Zgłoś komentarz
        Cieszy że się chłopak stara ale ex liga dla Karola to za wysoki pułap 1L do regeneracji w sam raz ,powodzenia,
        • yes Zgłoś komentarz
          Toruń wystawi najkorzystniejszy dla siebie skład. Ma "trochę" żużlowców na stanie.
          • ESXXK2 Zgłoś komentarz
            skoro Karol Ząbik nie jest zawodowcem ( ma inne źródło dochodu ), to czego się spodziewa?? Chce się bawić zarabiając przy tej okazji pieniądze?? Który poważny klub zaangażuje tak
            Czytaj całość
            naprawdę pół-amatora??
            • Gerhard Malberg Zgłoś komentarz
              Ale dlaczego Panie "Rejdaktojrze" Karol Zabik ma szukac pracy w klubie poza Toruniem?Przeciez Chris Holder moze zlapac kontuzje i bedzie miejsce w skladzie dla Zabika.Holder nie zlapie
              Czytaj całość
              kontuzji,mowi Pan?Hehehehehe a co on moze zlapac ?
              • asesino Zgłoś komentarz
                Dlaczego ktoś samego Ząbika w koncu nie zapyta o jego ew. powrót do ligowego ścigania? Ciagle tylko wypowiedzi ojca, w przerwie zimowej, przed sezonem, po sparingach. On ma 28 lat? A
                Czytaj całość
                zachowuje sie jak ta Ogórek z SLD, jakby dostał zakaz wypowiedzi i wyznaczono mu rzecznika, ktory wypowiadac sie bedzie za niego. Moze sam niech okresli czy faktycznie chce wracać czy sciga sie tylko dla przyjemnosci, bo na razie to od kilku lat wyglada jakby to ojciec go pchał na tor i wciskał do klubów.
                • tymaldo Zgłoś komentarz
                  nie widzę innej opcji jak iść do plż 2 albo plż 1. Po co go pchać na siłę? Jak chce się odbudować to widzę na to szanse ale niech zacznie od podstaw , czyli od drugiej ligi
                  • ZKS STAL RZESZOW Zgłoś komentarz
                    Karol manetka na full i dajesz.....rudy na lawe
                    • CG1979 Zgłoś komentarz
                      Na treningu w Grudziądzu regularnie przegrywał z Trzensiokiem, więc nie wiem czy ta forma jest taka wysoka... Jednak od 2 ligi mógłby zacząć i tam się rozjeździć.
                      • tomas68 Zgłoś komentarz
                        Chłopak musi liczyć że gdzieś się załapie na zasadzie gościa i to przy dużej wyrozumiałości zatrudniającego.
                        • Santino BDG Zgłoś komentarz
                          2 liga jak nic !
                          • gacek Zgłoś komentarz
                            Czegos tu nie rozumiem ..przed sezonem pan Ząbik informował nas ,że jego syn zakupił sprzęt najwyższej jakosci ,po sparingach ,gdzie raczej nie zachwycił tłumaczy dyspozycje syna
                            Czytaj całość
                            wadliwym sprzętem....rozumiem pech i problemy sprzętowe ,znamy to z bydgoskiego podworka gdy Loktajev potrafił na 3 biegi zanotowac ,3 defekty..jednak Saszka zakupił czesci z nie najwyższej połki ,wadliwe o czym pozniej mowił ..wiadomo ,że nie zrobił tego celowo ,poprostu trafił na feralne częsci....jakos nie chce mi sie wierzyc w ten wielki powrot Ząbika ktory po przerwie ,po kontuzji zwala wine na sprzęt samemu nie widząc u siebie żadnych wad...to dobrze nie wroży ,choc nie chce go przekreslac ..może Polonia dałaby mu szanse ..wszak jedzie o nic ,a sprobowac by można ..dano kiedys szanse Sawinie ktorego wszyscy wysmiewali i zanotował wspaniały sezon w Bydgoszczy ,dano szanse Kowalikowi ,Krzyżaniakowi ,to czemu by nie dac Ząbikowi..?Kosciechy nie wymieniam ,bo on już jest bardziej bydgoski niż torunski ,oczywiscie poł serio...ta 1 liga to byłby sprawdzian dla Karola
                            Zobacz więcej komentarzy (6)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×