Przedstawiciele Tarnowa zdziwieni tłumaczeniem Unii. "Klub odpowiedzialny za problemy z bramkami"

Z powodu problemu z wejściem kibiców na stadion, konieczne było opóźnienie meczu między Unią Tarnów a SPAR Falubazem Zielona Góra.

- Wszelkie utrudnienia, takie jak zbyt mała ilość kas i zbyt mała ilość bram wejściowych z kołowrotkami, zawieszające się komputery są absolutnie niezależne od Unii Tarnów ŻSSA i wynikają wyłącznie z rozwiązań wprowadzonych samodzielnie przez inwestora projektu - tłumaczył w oświadczeniu tarnowski klub.

Takimi słowami zdziwieni są przedstawiciele Tarnowa. Miasto uważa, że to właśnie klub jest winny problemom, które miały miejsce przed meczem Unii ze SPAR Falubazem.

[ad=rectangle]

Oświadczenie miasta:

"W związku z informacją opublikowaną na oficjalnej stronie Unii Tarnów Żużlowej Sportowej Spółki Akcyjnej, sugerującą, jakoby to miasto było winne problemom z rejestracją w systemie identyfikacji kibica, do jakich doszło 6 sierpnia przed meczem z drużyną Flaubaz Zielona Góra informujemy, że stanowisko to traktujemy jako próbę zrzucenia na inwestora odpowiedzialności za błędy własne. Świadczy o tym szereg faktów towarzyszących realizacji inwestycji, na którą miasto wydało 2,4 mln zł po to, by kibice mogli w dalszym ciągu oglądać w Tarnowie rywalizację żużlowców.

1. Zawarta w stanowisku klubu teza, że "(…) Wszelkie utrudnienia, takie jak zbyt mała ilość kas i zbyt mała ilość bram wejściowych z kołowrotkami, zawieszające się komputery są absolutnie niezależne od Unii Tarnów ŻSSA i wynikają wyłącznie z rozwiązań wprowadzonych samodzielnie przez inwestora projektu (…)." jest daleka od prawdy. Przedstawiciele klubu uczestniczyli w całym procesie inwestycyjnym, począwszy od planowania czy etapu projektowania. Brali udział w spotkaniach dotyczących inwestycji, Wszystkie zgłaszane na spotkaniach uwagi i to nie tylko przedstawicieli klubu, ale także aktywnie uczestniczących przedstawicieli policji zostały uwzględnione i w ostatecznym kształcie zrealizowane.

2. Obecnie to Unia Tarnów ŻSSA jest administratorem systemu i jako taki powinien przeprowadzić na co najmniej jeden dzień przed planowaną imprezą obchód, sprawdzić wszystkie bramofurty i czytniki oraz gotowość całego systemu do pracy.

3. Podczas spotkania, 6 sierpnia, pomiędzy Unią Tarnów a drużyną Falubaz Zielona Góra sprzedaż biletów była realizowana na sześciu komputerach spośród ośmiu, które klub ma do dyspozycji. Stało się tak dlatego, że do punktów, w których mieszczą się dwa pozostałe stanowiska kasowe, klub nie doprowadził sieci LAN, co uniemożliwia uruchomienie systemu. Doprowadzenie sieci LAN zgodnie z ustaleniami było obowiązkiem klubu.

4. Unia Tarnów ŻSSA podaje, że od dwóch miesięcy prowadzono rejestrację kibiców w systemie, a przedsprzedaż biletów na mecz z Zieloną Górą prowadzono na trzy dni przed meczem od godzin porannych do wieczora w kasie nr 10 na terenie stadionu. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od wykonawcy systemu klub powinien wiedzieć, że trzy dni przedsprzedaży w sytuacji, gdy konieczna jest rejestracja w systemie, to okres zdecydowanie za krótki. Sytuację pogorszył dodatkowo fakt, że Unia Tarnów ŻSSA nie wydzieliła osobno kas dla osób kupujących bilety, które zarejestrowały się w systemie wcześniej. W efekcie osoby już zarejestrowane w systemie i osoby dopiero dokonujące rejestracji oczekiwały w jednej kolejce.

5. Mimo wcześniejszych sugestii Unia Tarnów ŻSSA nie zdecydowała się również na wprowadzenie karty kibica, która sprawdza się w całym kraju, chociażby podczas meczów piłkarskiej ekstraklasy. Dzięki temu wprowadzenie kibiców na stadion odbywa się znacznie szybciej. Zdecydowano się jedynie na druk biletów z kodem kreskowym.

6. Dostawca systemu sprzedaży biletów - firma WASKO - wielokrotnie zwracał się do klubu o dostarczenie łącza internetowego. Jednocześnie wykonawca ostrzegał Unię Tarnów o zagrożeniach i konsekwencjach wynikających z braku możliwości przedsprzedaży biletów w Internecie. Informacje te długo pozostawały bez odpowiedzi. Ostatecznie klub zapewnił łącza internetowe w połowie lipca, ale dopiero w ostatnich dniach przekazał wykonawcy potrzebny do uruchomienia takiej usługi login i hasło do portalu przelewy24.pl, który ma obsługiwać system płatności.

Rafał Nakielny
kierownik referatu Realizacji Inwestycji Wydziału Infrastruktury Miejskiej"

Komentarze (27)
avatar
xerox
15.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
W tym momencie obrażasz panią z kasy nr 10.Kim Ty jesteś że masz prawo osądzać wszystko i wszystkich w/g swoich wartości.Miasto sponsorowało zakup i wprowadzenie systemu,włącznie z systemem kom Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
15.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jeżeli ktoś coś zaniedbał lub nie dopilnował a nie wyszło każdy winę zwala na drugiego a sam nie popatrzy co z tym zrobić aby takiego incydentu już nie było , 
avatar
xerox
14.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tomas68 poliż sobie jajka jak się nudzisz ,a przepraszam poroże Ci przeszkadza .A teraz do rzeczy -miasto Tarnów dało dupy .Cała sprawa z monitoringiem i rejestracją kibica wynikła z ustawy o p Czytaj całość
avatar
GRIS
14.08.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Panie Rafale Nakielny mało jeszcze jest na....e w nasze Jaskółcze Gniazdo w tym sezonie....? Nie umiesz waść w cztery oczy tego z Sadym załatwić tylko wyciągać wszystko na pożywkę komentatorów. Czytaj całość
avatar
wiedzącyspeed
14.08.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
odezwał się nawet honorowy obywatel miasta ,,Tomas" znawca wszystkich i wszystkiego ha ha