Mirosław Kowalik: Wrażliwy tłumik i wrażliwy silnik powodują wielki kłopot

Mirosław Kowalik uważa, że obecne tłumiki i silniki są bardziej niebezpieczne dla zawodników, niż ich stare odpowiedniki.

W tym artykule dowiesz się o:

W bieżącym sezonie wielu zawodników zanotowało groźne upadki, które skutkowały kontuzjami. Wpływ na wypadki miał między innymi sprzęt. - Po pierwsze wróciłbym do starych, w pełni przelotowych tłumików. Od tego bym zaczął, bo te urządzenia sprawiały, że motocykl był w stu procentach do opanowania. Przy zamkniętym gazie motocykl hamował, a nie jak teraz, kiedy po przymknięciu gazu jedzie jeszcze przez ułamek sekundy do przodu. Zresztą ja jechałem na motocyklu z zatkanym tłumikiem i byłem w ciężkim szoku. Potrafiłem przejechać kółko na pełnym gazie, ale musiałem być non stop skoncentrowany. Każdy niewłaściwy ruch powodował, że miałem wrażenie, że tracę kontrolę - powiedział w rozmowie z polskizuzel.pl Mirosław Kowalik.
[ad=rectangle]
Zdaniem byłego żużlowca, nie tylko tłumiki wpływają na mniejsze bezpieczeństwo żużlowców. Wpływ mają też coraz szybsze silniki. - Krótkie skoki powodują, że motocykl jest bardziej wrażliwy. A jak łączymy wrażliwy tłumik i wrażliwy silnik to się zaczyna wielki kłopot. Krótkie skoki powodują duże obroty. Robi się szybciej i niebezpieczniej, ale wcale nie ciekawiej. Komisarze torów w pewnym stopniu to łagodzą, bo dbają o to, żeby tory były równe jak stół, ale ja bym wolał bardziej przyczepne nawierzchnie i wolniejszą jazdę z większą liczbą mijanek - dodał Kowalik.

źródło: polskizuzel.pl

Komentarze (69)
avatar
Jaroslaw Tylutka
27.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Moim zdaniem, obecnie speedway jest dużo bardziej bezpieczy niż kilkananascie lat temu. Presja wyniku a najbardziej KASA powoduje że zawodnicy zachowuja się tak nieodpowiedzialnie. Dwa dni nie Czytaj całość
avatar
Basia z Lubuskiego
26.08.2015
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Mireczku co to są "mijanki"? Mnie się wydaje że żuzlowcy się wyprzedzają a nie mijają. Mijają się za to tramwaje bo wyprzedzać się nie mogą...Byłam kiedyś w Gorzowie Wlkp. i widziałam... 
avatar
RECON_1
26.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Teraz to tylko sprzet i jego maksymalne zylowanie, czasem siada taki delikwent na super-motor a ten nim rzuca po calym torze bo zero techniki jazdy....moze optymalniejszym byloby gdyby kazdy st Czytaj całość
avatar
sympatyk żu-żla
26.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Panie Kowalik wchodzi pan znów w TŁUMIKI. Należy wiedzieć jeżeli FIM coś wycofuje a to produkt tłumik nie wejdzie z powrotem do obiegu, Chyba że będzie jakaś modernizacja a później długa droga Czytaj całość
avatar
intro
26.08.2015
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
formuła 2.0
silnik 600, 2 zawory, większy moment obrotowy.
A nie jak teraz: mała wilgoć i "pociągło"