Mecze wyjazdowe kluczowe w polskich ligach żużlowych
Tylko zespoły notujące dobre wyniki w spotkaniach wyjazdowych mogą liczyć na medale i awanse. Także mecze wyjazdowe przesądziły o spadku z PGE Ekstraligi.
Bez właściwej zdobyczy punktowej na własnym torze można zapomnieć o sukcesie. Zwycięstwa przed własną publicznością stały się jednak normą. Różnice w zdobyczach punktowych u siebie w przypadku klubów PGE Ekstraligi wynoszą zaledwie dwa punkty. To pokazuje, jak bardzo zespoły najlepszej ligi żużlowej świata i nie tylko skupiają się na wykorzystaniu atutu własnego toru.
Jedno zwycięstwo na swoim obiekcie - taka jest różnica pomiędzy Fogo Unią Leszno, która zdecydowanie wygrała rundę zasadniczą, a GKM-em Grudziądz, który musi pogodzić się ze spadkiem z Ekstraligi. To pokazuje jak perfekcyjnie wszystkie zespoły z najwyższej klasy rozgrywkowej spasowały się z własną nawierzchnią. Najlepiej ten atut wykorzystywały zespoły z Leszna, Wrocławia i Tarnowa. Z tej trójki Sparta wygrywała na swoim torze z największą przewagą. Średnio wynosiła ona 16,14 punktu. Ta tendencja może zostać utrzymana, gdyż wrocławianie będą startowali na torze w Częstochowie, na którym w tym sezonie poza nimi nikt nie miał możliwości treningów. Ten atut może mieć niebagatelne znaczenie dla układu sił w fazie finałowej.
Najsilniejsza "na papierze" pozostaje Unia Leszno, która nie wygrywała tak wysoko u siebie, ale doznała tylko jednej porażki na wyjeździe. Jeżeli utrzyma formę w spotkaniach na terenie przeciwnika, to powinna skutecznie walczyć o złote medale. Statystyki spotkań wyjazdowych pokazują, że słuszną ideą było wprowadzenie punktów bonusowych. GKM Grudziądz, który bardzo dobrze radził sobie na własnym torze, był tłem dla przeciwników na wyjazdach. Średnio przegrywał różnicą ponad 27 punktów, co w tej klasie rozgrywkowej stanowi przepaść.
Także spotkania wyjazdowe przesądziły o kolejności w Nice PLŻ i PLŻ 2. Najsilniejsze zespoły w stu procentach wykorzystały atut własnego toru, pewnie pokonując przeciwników. O kolejności w lidze w tym przypadku również decydowały spotkania wyjazdowe i punkty bonusowe.
Zestawienie obejmuje wyniki uzyskane w rundzie zasadniczej.
Skuteczność zespołów Ekstraligi na swoim torze:Zespół | Pkt zdobyte | Pkt możliwe | Skuteczność | Średnia przewaga | Średnio pkt |
---|---|---|---|---|---|
Wrocław | 12 | 14 | 85,71 % | 16,14 | 53,00 |
Leszno | 12 | 14 | 85,71 % | 9,86 | 49,86 |
Tarnów | 12 | 14 | 85,71 % | 8,86 | 49,43 |
Rzeszów | 11 | 14 | 78,57 % | 9,14 | 49,43 |
Gorzów | 10 | 14 | 71,43 % | 12,14 | 51,00 |
Toruń | 10 | 14 | 71,43 % | 8,29 | 49,00 |
Z. Góra | 10 | 14 | 71,43 % | 4,57 | 47,29 |
Grudziądz | 10 | 14 | 71,43 % | 1,43 | 45,57 |
Legenda: Pkt zdobyte - liczba punktów zdobytych na swoim torze Pkt możliwe - liczba punktów, jaką zespół mógł dobyć na swoim torze Skuteczność - procentowe określenie punktów zdobytych do możliwych Średnia przewaga - średnia liczba punktów z jaką wygrywał zespół Średnio pkt - średnia liczba punktów, jaką zespół zdobywał na swoim torze Skuteczność zespołów Ekstraligi na wyjeździe:
Zespół | Pkt zdobyte | Pkt możliwe | Skuteczność | Średnia przewaga | Średnio pkt |
---|---|---|---|---|---|
Leszno | 12 | 14 | 85,71 % | 2,86 | 46,29 |
Tarnów | 5 | 14 | 35,71 % | - 6,43 | 41,71 |
Toruń | 4 | 14 | 28,57 % | - 5,00 | 42,43 |
Z. Góra | 3 | 14 | 21,43 % | - 4,14 | 42,29 |
Wrocław | 1 | 14 | 7,14 % | - 6,43 | 41,71 |
Gorzów | 0 | 14 | 0,00 % | - 10,71 | 39,57 |
Rzeszów | 0 | 14 | 0,00 % | - 12,86 | 38,43 |
Grudziądz | 0 | 14 | 0,00 % | - 27,71 | 31,14 |
Zespół | Pkt zdobyte | Pkt możliwe | Skuteczność | Średnia przewaga | Średnio pkt |
---|---|---|---|---|---|
Rybnik | 12 | 12 | 100,00 % | 31,67 | 60,67 |
Daugavpils | 12 | 12 | 100,00 % | 23,83 | 56,83 |
Ostrów | 12 | 12 | 100,00 % | 18,83 | 54,33 |
Bydgoszcz | 8 | 12 | 66,67 % | 11,50 | 50,67 |
Łódź | 8 | 12 | 66,67 % | 1,50 | 45,67 |
Kraków | 6 | 12 | 50,00 % | - 5,00 | 42,50 |
Gniezno | 1 | 12 | 8,33 % | - 11,67 | 39,00 |
Skuteczność zespołów Nice PLŻ na wyjeździe:
Zespół | Pkt zdobyte | Pkt możliwe | Skuteczność | Średnia przewaga | Średnio pkt |
---|---|---|---|---|---|
Daugavpils | 8 | 12 | 66,67 % | 0,67 | 45,33 |
Rybnik | 6 | 12 | 50,00 % | 2,83 | 46,17 |
Ostrów | 6 | 12 | 50,00 % | 0,33 | 45,17 |
Bydgoszcz | 2 | 12 | 16,67 % | - 9,67 | 40,17 |
Kraków | 2 | 12 | 16,67 % | - 16,33 | 36,67 |
Łódź | 1 | 12 | 8,33 % | - 22,17 | 33,83 |
Gniezno | 0 | 12 | 0,00 % | - 26,33 | 31,67 |
Skuteczność zespołów PLŻ 2 na swoim torze:
Zespół | Pkt zdobyte | Pkt możliwe | Skuteczność | Średnia przewaga | Średnio pkt |
---|---|---|---|---|---|
Gdańsk | 8 | 8 | 100,00 % | 23,25 | 56,50 |
Piła | 8 | 8 | 100,00 % | 24,00 | 57,00 |
Lublin | 8 | 8 | 100,00 % | 5,75 | 47,75 |
Krosno | 7 | 8 | 87,50 % | 9,50 | 49,75 |
Rawicz | 2 | 8 | 25,00 % | - 10,50 | 39,00 |
Skuteczność zespołów PLŻ 2 na wyjeździe:
Zespół | Pkt zdobyte | Pkt możliwe | Skuteczność | Średnia przewaga | Średnio pkt |
---|---|---|---|---|---|
Lublin | 3 | 8 | 37,50 % | - 7,25 | 41,25 |
Piła | 2 | 8 | 25,00 % | - 4,50 | 42,75 |
Gdańsk | 2 | 8 | 25,00 % | - 5,00 | 42,00 |
Krosno | 0 | 8 | 00,00 % | - 12,25 | 38,50 |
Rawicz | 0 | 8 | 00,00 % | - 23,00 | 33,50 |
KUP BILET NA 2024 ORLEN FIM Speedway Grand Prix of Poland - Warsaw -->>